Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Woody Allen, Mia Farrow, Sydney Pollack, Judy Davis, Juliette Lewis, Lysette Anthony, Liam Neeson, Ron Rifkin, Blythe Danner, Jerry Zaks, Caroline Aaron (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (126)
Vše, co jste (ne)chtěli vědět o manželství a báli jste se zeptat. Woody opět zkoumá téma nefunkčních manželství a opět mu to jde. Sice nějaké výtky by se našly, ale předpokládám, že je to mým věkem a faktem, že nemám zdaleka tolik zkušeností s manželstvím, jako hrdinové tohoto příběhu. Rozhodně jeden z těch lepších filmů od Woodyho. 80 %. ()
A: Musíme vám něco říct B: (Woody Allen): Co? Co? tak už povídejte A:Jack a já se rozcházíme B: Aha, Chápu. Ale nic vážného, ne? ----- Standardní komentář si odpustím, omílal bych již řečené a místo toho nahodím ještě jeden bonmot: "Nebo byla teorie permanentní partnerské touhy mýtus, jako třeba společný orgasmus? Rifkin a jeho žena ho zažili jen jednou, v okamžiku, kdy je soudce rozvedl." ()
Pre mňa najlepší Woody 90.rokov, trpký návrat na Manhattan akurát vo farbách..a s dokonalou Judy Davis, ktorú, mimochodom, porazila na Oskaroch Marisa Tomei v My cousin Vinny ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Akademici touto voľbou definitívne potvrdili, ako hlboko vedia klesnúť ! Hedgehogs vs. Foxes v jej podaní, to už je klasika. JD ukradla tie najvtipnejšie hlášky filmu, volím ju najlepšou neurotičkou filmovej histórie !!!!! ()
Všichni moc dobře víme o události, která pověst vytříbeného pisatele dialogů na čas poskvrnila. V roce 1992 herečka Mia Farrow objevila kompromitující fotky, které usvědčovaly Woodyho z poměru s její adoptivní dcerou Soon-Yi. Soudní a mediální teror, který Mia rozpoutala, značně zkreslil fakta a mnozí dodnes netuší, jak to celé vlastně bylo. My víme, že to bylo paradoxně v období, kdy Allen vyrukoval s moralistickou komedií Manželé a manželky. I v ní se naneštěstí objevil jistý hořký stereotyp, vyplývající právě z potřeby obsazovat svou milou Miu do téměř každé role. Přesto je tenhle Allen znovu velmi silný v základech, ač v mnoha momentech i přes tu silnou hořkost spíš vlažný. Ale na čtyři hvězdy se vydrápal. ()
Je mi až skoro trapné psát k Woodymu další nadšený komentář, ale jeho filmy si ho každopádně zaslouží. I v tomto snímku opět nechybí jeho typický ironický pohled na svět, téměř detailní rozbor vztahů mezi muži a ženami, milostné aféry, typické životní situace očima tohoto skvělého režiséra. A ani tentokrát nechybí originální vyprávěcí postupy, například prokládání příběhu výpověďmi samotných postav zaujme nejednoho diváka a zároveň jej pustí k sobě a svým pocitům o něco blíž. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (10)
- Sydney Pollack tvrdil, že natáčení si velmi užíval, ale nelíbila se mu postava, kterou hrál. (don corleone)
- Woody Allen chtěl film natočil na formát 16mm, ale studio bylo proti a prakticky donutilo režiséra, aby použil 35mm. (don corleone)
- Woody Allen řekl v rozhovoru, že důvodem, proč zrovna tento film natočil právě tak, jak ho natočil je ten, že chtěl porušit pravidla filmování. Scény ustřihnul v polovině dialogu, používal ruční kameru, ač k tomu neměl žádný důvod, nevadilo mu, když byla hercům vidět boční nebo zadní strana hlavy v některých scénách. Allen právě z těchto důvodů označuje tento film jako svůj nejoblíbenější. (don corleone)
Reklama