Reklama

Reklama

Obsahy(1)

William Hundert, profesor ze staré školy, zjistí, že jeho svět, který má pevně pod kontrolou, je otřesen a neúprosně změněn ve chvíli, kdy do jeho třídy vstoupí nový student Sedgewick Bell. Začíná nelítostný souboj dvou mozků, který přeroste v úzký vztah mezi studentem a učitelem, ale pro Hunderta také v životní lekci, která jej bude pronásledovat ještě o čtvrt století později. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (91)

dopita 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem to když to dávala TV Nova a při první reklamě jsem si řikal, že je jasný jak to dopadne, akorát mě k tomu nesedělo, že by takovou limonádu režíroval Michael Hoffman.Tak jsem u toho zůstal a musím říct, že film se ubíral trochu jiným směrem než sem odhadoval. Sedgewick Bell je od začátku pěknej parchant a místo aby se polepšil, jak to tak v americkej blbinách bývá, tak parchantem zůstal až do závěrečnejch titulků. To bylo fajn, příjemná změna. Vlastně je to film o dokonalým učiteli, kterej udělal chybu. ()

Marqta 

všechny recenze uživatele

Tenhle film by se dal nazvat morálním pilířem. Příběh sám o sobě není extra zajímavý, originální ani chytlavý, ale to co vyzdvihuje je pravděpodobně jeden z nejzávažnějších problémů dnešní společnosti a možná (s trochou nadsázky) i lidstva celkově. Morálka a morální hodnoty jsou něco co se nevyžaduje zákonem a přes to by bez jejího dodržování nemohl nikdo ničeho dosáhnou. (?) A tam začíná ta otázka, jestli vám to stojí za ten pocit, jestli si ho tolik ceníte ? Nebo jestli si jednoduše ceníte více výsledku, než způsobu jakým jste ho dosáhli. ----"Všichni se jednou musíme na sebe podívat do zrcadla a uvidět, co jsme doopravdy zač. A až ten den nastane budete mít před sebou život prožitý bez ctností a zásad." " A komu na tom záleží- na vašich zásadách a na vašich ctnostech? Podívejte se na sebe. Co jste vlastně dokázal? Já žiju ve skutečným světě, kde lidi dělají, co musí, aby dostali to, co chtějí. A pokud je to lhaní a podvádění, tak se nedá nic dělat."---- Váhám mezi 4 a 5 hvězdičkami, ale nakonec dávám 4=(4,5). ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Intelektuálny súboj na ostrie noža? Možno. Aj keď si nemyslím, že až v takej miere ako je spomínané v obsahu filmu. Na to by tu tej inteligencie bolo treba trochu viac, hlavne zo strany toho nespratného študenta. A viac rozumu mohol mať aj učiteľ. Ja viem, ako sa hovorí po bitke je každý generál, lenže to je práve úloha učiteľa, dokázať zo žiakov vydolovať to najlepšie a odhadnúť ich limity, prípadne ich talent. U Sedgewicka Bella proste Hundert zlyhal ako učiteľ. Nechal sa ním zblbnúť tak, ako sa ním nechali zblbnúť aj jeho spolužiaci. No narozdiel od nich bol však dospelý a tak sa čakalo, že toho rozumu bude mať viac. Aj napriek tomu to ale z neho zlého človeka nerobí, chcel dať šancu, láskavosť a kruto sa popálil. Nechcel prijať fakt, že nie každý si tú láskavosť zaslúži.... Záver bol v kontexte hlavnej pointy perfektný, človeka skrátka nezmeníš, vo svojej podstate zlého človeka na svätca neprerobíš, dieťa sa v dospelosti správa tak ako to videl doma u rodičov, vrátane myšlienok a postoju k životu ako takému. K pomerne vysokému hodnoteniu v mojom prípade pomohlo aj to, že sa tu celý čas bavili o mojej obľúbenej téme - staroveké dejiny. 80/100 ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Uz davno ma nejaky film neiritoval ako tento. Zo zaciatku to dost pripomina legendarny film Spoločnost mrtvych básnikov. Len za tu pokrokovu osobu, ktora vnesie cerstvy vietor do zastaraleho skolskeho systemu tu nie je ucitel ale student. Lenze po chvili je ten pokrokovy student definovany ako clovek, ktory sa mýli a tak sa zazracne docasne prispôsobi, aby to vyustilo v incident, ktory ukaze, ze sa nezmenil a je jasne definovany ako totalne zlo. A to sme este len v polovici a ja som si nevedel predstavit kam by mal film smerovat dalej. Nasleduje skok o 25 rokov neskôr a dôjde k repete tej zlomovej udalosti v ktorej sa ukaze, ze sa nic nezmenilo. Pointa? Vysledkom ma byt nejake protivne ponaucenie, ze nie je dôlezite nieco dokazat, ale hlavny je spôsob akym to clovek dokaze, aby sa mohol pozriet do zrkadla. Proste ucel nesväti prostriedky. S tym by som suhlasil, keby postavy, ktore sa rozhodnu spravat čestne na čele s naivnym ucitelom neboli znazorneni ako idealisti, ktori sa do realneho sveta nehodia. Zo zlom sa da bojovat cestne ale tvrdo. Zatialco idealisticky ucitel zakazdym sklopi oci a usi a v rozhodujucej chvili nepotresta studenta za jeho chyby. Pravdepodobne keby to spravil, tak by sa z neho taky parchant nestal. Takze nielenze nie je schopny si poradit s problemovym studentom ale aj to, ked sa ukaze, ze nie je schopny viest skolu a nie je zvoleny za riaditela tu je podane ako nejaky podraz. Z filmu mam pocit, jak keby ho napisal nejaky absolutne naivny idealista, ktory sa snazi presvedcit divakov, ze zastaraly spôsob zmyslania je ten najspravnejsi, ale vôbec nechape, ze ked by s touto filozofiou chcel nieco dosiahnut, tak by mal za neho aj bojovat a nie sa zbabelo neustale stiahnut. Proste filozoficka stranka filmu mi vôbec nesadla. Co sa tyka hereckych vykonov, tak je to natocene dobre. Najviac ma zaujalo niekolko dnes uz dost znamych xichtov v ulohach studentov. Ale cele to naivne posolstvo ma strasne sralo. Evidentne som jeden z mala. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Profesor Hundert se přes historii snaží vštípit své třídě i význam slov morálka a čest, ale narazí u hajzlíka Bella. Profesorovo rozhořčení trvá jen do chvíle, než se setká s jeho otcem- senátorem. Pochopí, že problém je někde jinde a "záchranu" Bella pojme jako svoje poslání. Přináší mu radost, když snaha nese svoje ovoce, rmoutí se, když selhává. Film má scénář, který se hemží výroky o cti, ale je napsán tak, že slovo "čest" je vždy použito v pasujícím kontextu a tak nezvedá žaludek, ale motivuje k zamyšlení. Podnětný film, zvlášť v dnešní bezpáteřní době, ale obávám se, že ti, kteří by měli, se za nos nechytnou. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama