Režie:
John GuillerminScénář:
Anthony ShafferKamera:
Jack CardiffHudba:
Nino RotaHrají:
Peter Ustinov, Jane Birkin, Lois Chiles, Bette Davis, Mia Farrow, Jon Finch, Olivia Hussey, I.S. Johar, George Kennedy, Angela Lansbury, Simon MacCorkindale (více)Obsahy(1)
Jedna loď, několik vražd, mrtvola, několik podezřelých a jeden geniální detektiv. Hercule Poirot chce prožít příjemnou dovolenou na luxusní lodi Karnak, která se plaví po Nilu. Pokojný výlet se však změní v drama, když někdo zavraždí bohatou Linnet Ridgeway-Doylovou. Pachatelem může být jen některý z cestujících! Ale kdo? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (228)
Docela zajímavé, podívat se na Poirota bez Sucheta. Navíc tady se podle mě povedlo. Vraždu v Orient Expressu jsem sice původní verzi neviděl, ale z ukázek mi přišla taková divná. Naopak tato se mi líbila, ale bylo docela obtížné zvyknout si na to, že tam Suchet jaksi není. Myslím, že kdokoliv se bude snažit chtít natočit Poirota teď, bude mát co dělat. ()
Slušná detektivka, která však nedosahuje kvalit předchozí Vraždy v Orient expresu. Peter Ustinov pojal Hercuila Poirota úplně jinak než Albert Finney ale rozhodně to neznamená, že by to bylo špatně. Poirot je v jeho podání sympaťák k pohledání s jakýmsi divným francouzským přízvukem (v dabingu to alespoň tak vypadalo), kterému určitě budete držet palce a rádi mu pomůžete s vyšetřováním vraždy. A zde je podle mě hlavní problém filmu. Na hlavní tahák tohoto žánru tedy na vraždu čekáte takřka hodinu filmu a předchozí dění spíše nudí. Avšak je to jediný problém filmu, který se dá překousnout a poté už se příběh krásně rozjede a vy budete moci s hlavním hrdinou pátrat po vrahovi. A posledních 15 minut ve kterých Poirot odhalí vraha nemá chybu. ()
Reálnejšie a tým pádom veľkolepejšie, ako tohtoročný Branaghov digitálny fetiš. Vidieť pravé egyptské vykopávky, pravú loď plaviacu sa po pravom Níle, je predsa len sofistikovanejšie. Aj postavy sú vykreslené v podobe, akú Agatha Christie vymyslela. Žiadne uhladzovanie a politická korektnosť. Proste stará dobrá, nefalšovaná detektívka. ()
Príbeh tejto detektívky som nepoznal, takže som mal výhodu oproti väčšine, ktorá buď knihu čítala, alebo videla iné verzie. Smrť na Níle najlepšie funguje v rovine veľmi suchej čiernej komédie, prípad až tak zaujímavý nie je. Vraha som odhalil pomerne skoro, ono sa to ostatne dalo čakať. Ako tomu tak býva, motív mal každý a každý bol aj patrične nesympatický. Česť výnimke v prípade Olivie Hussey. Aj tá kobra bola milšia, ako osadenstvo. No ale čo ma upútalo najviac, bola dobová móda, ktorá zrejme nedovolovala ani v najväčších hicoch si vyzliecť čo i len sako. Dobrovoľne ísť potom na takýto exotický výlet mi pripadá ako sebamučenie. ()
Ustinova v téhle roli nemám rád, ale na druhou stranu jsem jak několik dílů seriálu se Suchetem, tak tenhle film viděl v originále: Ustinov mnohem zřetelněji vyslovuje. Ale to jen taková poznámka. Se Suchetem byla natočena ještě jedna verze tohoto příběhu: není zdaleka tak zábavná, ale předlohy se drží mnohem věrněji. Tato verze je, kromě ústřední postavy, mnohem lépe obsazená, neodolatelné je tango Davida Nivena a Angely Lansburyové a scénky Bette Davisové s Maggie Smithovou...______SPOILERY:_____ Ti z vás, kteří mají problém s koncem - plán vymyslela celý ona a jeho přesvědčila, aby jí pomohl. On je evidentně pod velkým tlakem, má zranění a spáchal vraždu, takže to na konci už prostě nevydrží... ()
Galerie (104)
Zajímavosti (31)
- Kameraman Jack Cardiff povedal, že on a Guillermin sa rozhodli dať filmu "staromódny vzhľad 30. rokov". (Arsenal83)
- Guillermin o Ustinovom Poirotovi: „Poirot vie byť chladná ryba, ale tu sme ho urobili humanistickejším a vrúcnejším, zaujíma sa napríklad o mladých ľudí. Peter Ustinov presne toto dokázal stvárniť." (Arsenal83)
- Kostýmový výtvarník Anthony Powell vytvoril určité vychytávky. Vrcholom boli topánky pre Lois Chiles s diamantovými podpätkami z milionárskej zbierky a topánky, ktoré nosila Bette Davis vyrobené zo šupín 26 pytónov. (Arsenal83)
Reklama