Reklama

Reklama

Miliardy

(seriál)
Trailer 3
USA, (2016–2023), 78 h 58 min (Minutáž: 49–61 min)

Hrají:

Paul Giamatti, Damian Lewis, Maggie Siff, Malin Åkerman, Toby Leonard Moore, Liz Celeste, Marko Caka, David Costabile, Jeffrey DeMunn, Terry Kinney (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(84)

Držitelé cen Emmy® a Zlatý glóbus® Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve spletitém dramatu o mocenské politice v newyorském světě velkých financí. Mazaný a protřelý státní zástupce Chuck Rhoades (Giamatti) se dostane do ostrého střetu s geniálním, ambiciózním králem spekulativních investičních fondů Bobbym "Axe" Axelrodem (Lewis). Oba využívají veškeré své moci, vlivu a taktik, aby se navzájem přechytračili. V tomhle aktuálním, provokativním seriálu jde totiž o miliardy. (HBO Europe)

(více)

Videa (39)

Trailer 3

Recenze (115)

ER 

všechny recenze uživatele

Platí pro I. sérii......Prozatím dost dobré,se skvělými herci,kteří nepatří do jednoznačných kolonek ten dobrý či zlý,ale umí to hrát na obě strany. Co se týče odborných znalostí a finančních termínů,tak se seriál drží akceptovatelné hranice znalostí a i když v tom někdo může tápat,lze z probíhajícího děje pochopit,zda jde o dobrou či špatnou věc. Jen s přibývajícími díly ztrácí seriál trochu na přítažlivosti,zápletka přibaluje politické pletichaření, které (prozatím) není vůči dosavadnímu ději konzistentní (ale počítám, že se to postupně "vyvrbí"). Platí pro II.sérii.....A vyvrbilo se. Souboj rivalů se tentokrát odehrává stylověji pod osobitými prvky ,které přináší jejich pracovní i osobní život. Vše i nadále provází bravurní herecké výkony (Giamatti hereckému pelotonu jednoznačně vede), které dají vyznít dramatickým záměrům scénáře.III.série-Laskominka. Tentokrát jde o souboje na tvrdé lokty,slitování nehledejte. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Střet světa podnikání a práva v podobě střetu dvou mužských eg, dějový zvraty, charakterový zvratky. Na Giamattiho post to chtělo charismatičtější tlamu, takhle musim nutně tíhnout k zrzavci i proto, že prvně jmenovaný se vytrvale zapomíná v Shakespearovi. Ne všechno Billions žeru, ale spokojenost graduje skrze druhou sérii až do 5*,  i díky nové postavě Tyler  - mazel a mazec v jednom gender non-binary balení. ()

Reklama

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Další z profesních seriálů, prodávajících chytrý dialog a machiavelistický kalkul. V první sezóně to s důrazem na supermanskou charakteristiku miliardářů trochu přehání, v čemž během II. řady poleví. Lewisem ztvárněný finančník je sice krapet přeleštěnou směskou kognitivní, sociální a tržní geniality s estetickými parametry pohádkového prince, což má samozřejmě jediný účel: preventivně usvědčit všechny případné odmítače kosmetické sebekritiky kapitálu z mindráku sdíleného s po všech stránkách méněcenným rivalem. My, kterým se zvířecí i lidská nadřazenost pronásledovaného vůdce nějak nepozdává a všimli jsme si, že je mu silou argumentů důsledně nadržováno, máme podlehnout obrazu komplementarity mezi vzorovým a odpadovým mužstvím. Velkorysými fantasiemi usoustruženému Atlantovi může chtít uškodit jen evoluční výblitek spodních sta procent, který zahanben přirovnáním k přírodou ukřivděnému ratlíkovi raději zpacifikuje všechna svoje „ale“. Přesto, tuto lacinou hru na sexy kapitalismus a nás ostatní jsem už zvyklý odpouštět, protože si dlouhodobě všímám, jak tragicky se neujímá v srdcích čím dál nervóznějších voličů rekonstelace sil. „Neúspěšných“ a „zapomenutých“, jak si je opřívlastkovala neofeudální církev mediálních domů, placená za to, že ohledně vstupů a výstupů na straně odíraných má ideologicky jasno: zamlžovat, dokud to jde. Tou slabinou, ke které přezíravý nejsem, je způsob, jakým seriál recyklující zavedené formule meritokratického průjmu na úkor triviálních fakt konservuje falešný příběh o hospodářské recesi vyvolané hypoteční krizí. Snad až v druhé řadě se tu jednou mihne - aby byl samozřejmě rázem zaházen bláboly o ničitelích amerického tržního snu - komentář, který se dotýká věci tam, kde opravdu je, a na nějakou minutu už nejsou údajným zdrojem hniloby jinak zdravého a férového nastavení obchodníci s důvěrou. Je to během líčení, když se justice potřebuje ujistit o nestrannosti poroty s ohledem na nevysvětlitelné příjmové rozdíly mezi těmi, kteří jsou investováni, a těmi, kteří investují nebo investorům pomáhají s umisťováním. Čím dále je dělená hodnota z konečné tržní ceny produktu od dělné ruky vlastního výkonu, tím snadněji se naše očekávání vymykají gravitaci toho jediného, co bylo třeba: dát dílo dohromady. Sebehodnocení nasátých zprostředkovatelů a vlastníků získává své jistoty shlížením na to, jak jimi najatá lopotná síla rekonfiguruje energetické sekvence do smysluplných řetězců našeho společného spotřebního vzorce. Seriál tedy až na ten krátký moment, kdy se o skutečnost otře, schválně reprodukuje solidními ekonomy nikdy nepřijímaný blábol, že krize nastávají až s mediálním provalením škod v úrovni finančního sektoru a že selhává-li kapitál v uspokojování elementárních ekonomických potřeb rostoucího počtu, má to na svědomí mamon. Samozřejmě žádný mamon nenadělá chudáky z milionů pracujících. A my už dávno víme, v čem žijeme. / 5. řada: Všiml jsem si toho už dříve, ale v epizodě s černošským chlapcem v Yonkers to vynikne nejvíc. Bobby si protiřečí. Jednou burcuje k sociálnímu darwinismu, který si, bez nejmenších podkladů, zaměňuje s kapitalismem, a ve stejnou dobu navazuje přátelství s chuďasem. Tam najednou nejde o to, „brát si co nejvíce“, „dobývat a podmaňovat“, ale „ničitel a dobyvatel“, stranící se svého „parazitního“ otce, se stará, aby někdo jiný věděl, jak uniknout podřadnému postavení toho, kdo je v té hře „kořistěn“. Takže se prezentuje, jako by mu šlo jen o kořist, a oslavuje to, a zároveň se zdržuje péčí o to, aby jiný nebyl kořistí: svého otce, okolností, ostatních hráčů. Tohoto momentu je proto zvlášť radno si všimnout, jelikož perfektně ilustruje Bobbyho psychoideologický zmatek. Taková stanoviska nelze smířit stejně metodicky jako účty během účetní závěrky. Jsou to nesrozumitelné vnitřní energie a jako takové dokazují absentující autoritu. Osoba takto rozpolcená není své perspektivy vědomou autoritou, neví, co vlastně chce od sebe a od světa. Může toho mnoho dokázat a tím mást, že je cílevědomá, ale právě cíle si vůbec vědomá není, protože jednou miluje a chrání, jindy celou koncepci péče vysvětluje expanzivním instinktem, jako by i v péči mělo jít výhradně o seberealizaci. Nerozumí sama sobě, je slepá. / 5. řada mi vůbec nepřijde zásadně slabší těch předešlých, pořád splňuje původní formuli, což lze hodnotit tak, že je variováno totéž, ale přece – o čem jiném seriály jsou? Větší prostor je věnován Krakowovi, který mi je překvapivě po chuti: „I won't be a part of a criminal enterprise...“ /MÍSTY SKVĚLÉ PŘI POPISU SVĚTA - PŘÍKLAD: „People are merciless when it comes to doing good.“ (S05E07) () (méně) (více)

Hanys_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S1 5/5. Damiens Lewis v další ikonické roli. Podrazy, vydírání, právnické klíčky, shorty..Billions vyžadují plnou pozornost, ale za to nabídnou dialogovou a scénaristickou lahůdku._S2 5/5. Přibylo pár nových postav, vzniklé zápletky dávají smysl a ta cesta k parádnímu finále neustále překvapuje. Jelikož House of Cards už trochu dochází dech, tohle je skvělá náhrada._S3 4/5. Fain, že se třetí série už netočí kolem boje Chuck vs Bobby. Asi už by to trošku zavánělo bezradností.. Ale imho mi tady právě nějaký takový střet chyběl. Závěr zase silný, jako lákadlo na další sérii vlastně bezchybné._S4 5/5. I na počtvrté prostě paráda. Tvůrcům vůbec nedochází dech, sypou pořád skvělé repliky a herci do jednoho zase zralí na Emmy. Jeden z nejlepších nejmíň provařených seriálů současnosti. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Trpí to tolika problémy, až to pěkné není. Drobné chomáčky zbytečné vaty vyplňují nejednu z epizod, dialogy čas od času sklouzávají k otravné papírem šustící expoziční doslovnosti a teatrálním proslovům, množství přes koleno lámaných metafor je za čárou dobrého vkusu quality TV, prvoplánové laciné pokleslosti jsou jak z úplně jiného seriálu (a paradoxně ústřední sado-maso vztah zvládají nebývale vyspěle), Lewis se svou směšnou snahou o „jakože ňůjorkský“ přízvuk trhá uši a… A našlo by se toho jistě i více. Jenže vše z toho se stává nepodstatným v momentech, kdy si to sedne a soustředí se to na jádro pudla; tedy přechcávací hru v psychologické, právní, finanční i osobní rovině dvojice alfa psisek (basenji vs. pitbulteriér) z opačných stran barikády Wall Streetu, kdy se zcela smazávají hranice mezitím, kdo je v této hře kočka a kdo myš, kdo jin a kdo jang. A takové momenty naštěstí přeci jen převažují, navíc si to napravuje reputaci výtečnými finálnímu díly. Lewis po herecké stránce je sice dle očekávání pouhým sparing partnerem Giamattiho, ale nahrazuje to svým specifickým těžko definovatelným charisma, na kterém jeho postava „dobrotivého miliardáře a miláčka lidu, na kterém však něco krutě nehraje“ stojí a padá. Paradoxně tak největším zádrhelem celého seriálu jsou až partnerky ústředního dua. Åkermanová je vyloženě do počtu a scenáristi ji uměle za každou cenu cpou do centra dění, aby vytvořili zdání, že nějakou zásadnější roli má. To Maggie je na tom o poznání lépe. Její role je nepřiznanou hlavní hrdinkou celého seriálu, mnohavrstevnou a nosnou postavou tvořící spojující most i přinášející tenzi mezi ústřední duo. Jenže svou úlohu zvládá sotva obstojně a přitom by celý seriál jen a pouze těžil z jejího lepšího výkonu. Jakkoli to tedy v mnohém zůstalo dlužno svému „papírovému potenciálu“, tak když už se daří ho naplňovat, tak není problém tomu podlehnout a proč se netěšit na další sezóny. Druhá a třetí řada však šly až nebývale do sebe a napravují první poslední. Rázem je ty tam karikaturnost charakterů, zbytečnost manželek, epizody sloužící čistě jako vata či přes koleno lámané způsoby "jak ty dva dostat do jedné místnosti". Každý si tu jede svou linii a pěkně krůček po krůčku, popíchnutí po popíchnutí se neodvratně přibližují vzájemnému otevřenému střetu. Jde se až na naprostou dřeň jedinců, kteří chtějí (a hlavně potřebují) vyhrávat za každou cenu. I za cenu (sebe)zničení všeho a všech kolem sebe. Čtvrtá řada napravuje největší neduh poslední série a mnohem více sází na společné scény ústředního dua. Bohužel však jejich dějové linie jedou každá po své vlastní koleji, až to ani nepůsobí, že by šlo o linie ze stejného seriálu. Navíc ta Chuckova je příliš podobná té z předchozí řady a ta Bobbyho zase až moc vaří z vody a spadává do vaty a pitvoření vedlejších postav. Úvod sezóny otřesný, finální třetina ovšem zachraňuje mnohé, byť se pouze oklikou vrátí do bodu, ve které seriál byl na počátku třetí řady. | S1: 3/5 | S2: 4/5 | S3: 4/5 | S4: 3/5 | () (méně) (více)

Galerie (1 453)

Zajímavosti (6)

  • Seriál se natáčel ve čtvrti, kde skutečně bydlí herec Paul Giamatti, který hrál Chucka Rhoadese. (tedvidek94)
  • Když se Lara (Malin Akerman) vrací s chlapci domů a Chuck (Paul Giamatti) se vrací k Wendy (Maggie Siff) a vzápětí Bobby (Damian Lewis) smaže své hlasové zprávy v Lařině telefonu, slyšíme po celou dobu skladbu „With or Without You“ od irské kapely U2 z jejich pátého alba „The Joshua Tree“, které vyšlo v roce 1987. (Trajektt)
  • V 4. epizóde 1. série sa objavila v malých cameo rolách trash metalová legenda Metallica. (Irktus)

Související novinky

Dexter se dočká prequelu

Dexter se dočká prequelu

08.02.2023

Minulý týden byla oznámena fúze mezi stanicí Showtime a streamovací službou Paramount+, obojí patří pod Paramount Media Networks, takže v praxi to bude znamenat jenom více sdruženého obsahu na jednom… (více)

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

22.08.2021

Slavný herec a komik Hank Azaria ztvární jednu z vedlejších rolí současného šéfa Appleu Tima Cooka v novém antologickém seriálu Super Pumped od stanice Showtime. Projekt se bude zabývat vzniky… (více)

Reklama

Reklama