Režie:
Taylor HackfordScénář:
Tony GilroyKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Danny ElfmanHrají:
Kathy Bates, Jennifer Jason Leigh, Judy Parfitt, Christopher Plummer, David Strathairn, Eric Bogosian, John C. Reilly, Ellen Muth, Bob Gunton, Roy Cooper (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Dolores Claibornová pracuje jako služka na ostrově Maine. Jednoho dne, její paní, Vera Donovanová spadne ze schodů a těžce se zraní. Když do domu přichází pošťák, nachází Dolores, jak napřahuje kuchyňský váleček a chce udeřit ležící Veru. Zastaví ji, ale přivolaná policie konstatuje ženinu smrt. Ambiciózní novinářka Selena St. Georgesová dostává zprávu, že je její matka podezřelá z vraždy... (Nova Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (177)
K literární předloze mám zvláštní vztah. Byla to první kniha, kterou (tehdy budoucí) má žena koupila do společné domácnosti. Od té doby jsem ji nečetl, ale i po těch takřka dvaceti letech si ji pamatuji. I proto mě mrzelo, že se do filmu nedostaly prachové chomáčky, které mě v knize docela děsily. Další věc, která mě trochu mrzí, že nejpovedenější kingovské filmové adaptace nepochází z jeho horrorové tvorby. I když existuje spousta povedených adaptací (Salem's Lot), tohle je další důkaz, že nejlépe se převádějí jeho dramata. Dolores Claiborne patří k jeho zajímavé neformální trilogii ženských románů/dramat (Geraldova hra, Rose Madder a právě DC), kde se King dokázal skvěle vcítit do pocitů a problémů žen (ještě bych přidal, byť vyprávěný z mužského pohledu a mužským hrdinou Pytel kostí). Pozitivem je, že se toho držela a dokázala to vystihnout i tahle filmová verze hned se třemi zajímavými a skvěle podanými ženskými postavami (Dolores, její dcera, paní Donovanová). Snad první film, kde se maskérům povedlo herečku namaskovat do dvou různých časových období tak, aby v obou vypadala stejně přirozeně, to se ve filmu jen tak nevidí. Ale zde je Kathy Batesová skvělá a přirozená v obou časových rovinách. Asi přišel čas vrátit se ke k knize. ()
Spoilery! Nejošklivější herečka Hollywoodu ve vrcholné formě. Při pohledu na ni se přemístí krev opravdu jen těm nejzoufalejším pánům s pokřiveným vkusem. Chudákovi manželovi se tedy nelze vůbec divit, že propadl nejdříve alkoholu a poté byl dokonce dohnán až k tomu, aby mu s nedostatkem sexu pomáhala jejich ratolest. Dolores, jako správné mamince, se pochopitelně nelíbilo, že manžel využívá úzkou díru dcery, a tak jako správná manželka připravila pro svého manžela díru mnohem širší a především hlubší, ze které už se člověk živý nedostane. Příběh s námi režisér rozehrál moc pěkný. Obzvlášť, když poslední mnou viděný film s Kathy Bates byl snímek Misery. S postavami nás snímek velmi pomalu seznamuje prostřednictvím vzpomínek a já dlouho nevěděl, koho považovat za toho hodného a kdo je naopak zlý. Právě k tomu bych měl jedinou svoji výtku. Zpočátku jsou vzpomínky opravdu hodně nezáživné. Film nabírá tempo neskutečně pozvolna a značnou část stopáže mě nebavil. Až závěrečných asi 30 minut bylo naprosto geniálních a mohu je zařadit mezi nejlepší minuty, jaké byly v celé mé divácké kariéře mým očím dopřány. Bohužel luxusních 30 minut ze 120 je pro mě na nějaké vysoké hodnocení trošku málo. Lepší 3 hvězdy. ()
Dolores Claiborneová je dalším z filmových zpracování románú od Stephena Kinga a musím říci, že se řadí k těm povedenějším. Samozřejmě všechno z knihy se nedá odvyprávět a jak tomu tak bývá, kniha svou kvalitou film o fous převyšuje. Velmi mě mrzelo, že nebyla dodržena rámcová kompozice z knihy. Film je tedy odvyprávěn lehce jinak, ale i tak se povedlo udržet působivou atmosféru. Jen škoda že tvůrci vynechali jednu opravdu výjimečnou scénu z knihy ve které hlavní roli hrají výkaly. Solidní zpracování, trošku jiné, ale vyloženě se nedá říci, že by mi tam něco scházelo. ()
Působivé drama o bolestném vztahu matky a dcery, způsobeném dávnými zlými skutky a oživeném okolnostmi vynuceným návratem domů... Drama o dlouhém trápení a marné snaze zapomenout, ale i o smíření a o blízkosti a důvěře, tolik potřebných pro nápravu věcí minulých... J.J.L. v roli neurotické dcery (která ve své snaze utéct před minulostí musí tuto v sobě stále popírat a točí se tak v bludném kruhu marného přežívání, depresí, prášků a zpackaných vztahů) je prostě skvělá, přes spoustu vykřičených slov a výčitek stačí jeden pohled jejích bolestných kalných očí a kdesi v hloubce vás zamrazí, K.B. v roli trpící a trpělivé matky (byť formálně v hlavní roli ;-) jí pak skvěle sekunduje a celý příběh působivě dokresluje zasazení do prostředí malé komunity kdesi na ostrově u pobřeží Nového Skotska na východě USA, ze kterého je tak těžko uniknout a stejně tak se i nakonec vrátit. Tohle je prostě jeden z té dlouhé řady vynikajících amerických filmů, kdy silný příběh (na motivy románu S.Kinga) je podaný umírněnou, ale filmařsky brilantní formou, s vynikajícím scénářem i hereckými výkony (nejen v hlavních rolích), u kterého i nakonec bez výhrad příjmete ten >šťastný konec s rozhřešením< ... ()
Herecky dokonalé. Kathy Bates a Jennifer Jason Leigh excelují ve filmu o rodinném tajemství, které si i po mnoha letech bere svou daň. Příběh ženy, která zabila a byla obviněna za vraždu, kterou nezpůsobila je zde vytěžen až do morku kostí. Ten těžký život kdesi na venkově v Maine nejen vidíte, ale i ho cítíte. A přejete si odjet pryč. Trajektem kamsi do civilizace, kde nejsou zničené ruce monotématickou prací. Kde domácí násilí je sprosté slovo a zaměstnavatel z vás nechce sedřít kůži. Ten film má přesně takovou nevlídnou atmosféru. A fandil jsem Kathy Bates do samotného finále. Vím, že jí ten nefér venkov semlel, ale i tak jí přál happyend. 80% ()
Galerie (34)
Zajímavosti (11)
- Autor předlohy Stephen King upravoval postavu Dolores podle Kathy Bates, která ho ohromila při natáčení Misery. (D3VIL)
- Požár na place způsobil škodu na 1 000 000 amerických dolarů. (Dlee)
- Během natáčení scény na trajektu dostala Jennifer Jason Leigh mořskou nemoc. Jako záskok byla vybrána jedna ze studentek tamní střední školy. (D3VIL)
Reklama