Reklama

Reklama

Trabantem do posledního dechu

  • Slovensko Trabantom do posledného dychu (více)
Trailer 2

Patrně nejznámější český cestovatel současnosti Dan Přibáň podnikl svou dosud nejnáročnější expedici. Posádky dvou žlutých trabantů, polského Fiatu neboli malucha, čezety, jawy a dokonce i dvou invalidních vozíků vyrazily z australského Perthu, a během půlroční dobrodružné výpravy projely Východní Timor, Indonésii, Malajsii a Thajsko. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (180)

Sifaka 

všechny recenze uživatele

Výborný a zajímavý film o skoro půl roční těžké cestě, super hlášky, záběry, prostě Vás to chytne a 96 minut uteče jako voda, že se najednou divíte, že už jsou titulky...Viděno na slavnostní předpremiéře i s besedou, která byla taky parádní, skvělý žlutý cirkus opět nezklamal, zatím nejlepší "trabantí" film, už mám lístky i na premiéru, jednou to vidět nestačí :-) ()

becki_tu 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, že v seriálové verzi toho bude daleko víc než v této "ořezané" filmové verzi. Trochu mi vadil odklon od dokumentárního cestopisu k poněkud osobněji pojaté verzi cesty za cestovalským snem. Chyběla mi mapka, více faktů o projížděných lokacích a přeci jen i nějaká ta podrobnější představovačka nových členů žlutého cirkusu. Celý dokument je zkratkovitý a chvílemi i chaotický, takže ti méně zaujatí se mohou právem cítit poněkud ochuzeni o vydatnější dokumentární zážitek. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Trabantí bandu mám nadevše rád a kurevsky jsem se na jejich další výpravu těšil. Když se mi konečně naskytla parádní možnost v letním kině, tak jsem byl bohužel nedobrovolně opit takovým způsobem, že jsem si připadal jako pan prezident ve všední den. Z filmu jsem nakonec viděl jen část a ani tu jsem si dost dobře nepamatoval, jak jsem druhý den zjistil při zpětné rekapitulaci výletu. Pamatoval jsem si snad pouze to, že určité pasáže byly kurevsky špatně slyšet. Dodnes nevím, či to bylo zapříčiněno tím, že 50 % mojí krve byl líh, nebo nekvalitním ozvučením. Nicméně obdobně opilý kamarád si na to také stěžoval. 90 % filmu hrozným způsobem burácí trabantí turba, která se aktéři snaží překřičet a není to prostě ideální. Poté nás naštěstí napadlo jít blíže k plátnu a tím pádem i ke zdroji zvuku a při velké dávce soustředění už to nebylo s tím zvukem tak zlé. Pokud se tedy na film chystáte, tak rozhodně nechlastejte. Vůbec si ho neužijete a bude vám druhý den zle. Raději zkuste překvapit svá játra vodou. Jinak mě dost mrzí a mám i nemalé výčitky, že jsem právě tyhle tvůrce vůbec nijak finančně nepodpořil, ale v době, kdy film frčel v kině, jsem prostě neměl absolutně čas. Na DVD se mi poté čekat nechtělo, když film nabízí uložto ve stejnou dobu a úplně zadarmo. Vyvěsil jsem tedy po dlouhé době černé vlajky s lebkou a při plném vědomí se konečně dočkal. David Novotný nám to opět skvěle odvyprávěl. Sešla se opět skvělá sestava a já se zbytečně bál hned několika věcí. Slečny na palubě žlutého cirkusu a dalších dvou nových členů výpravy, kteří měli o nějaké to kolečko navíc. Slečny na palubě jsem se bál proto, aby nám její a Danova romance nějak nenarušovala sledování. Přeci jen, film má sotva 90 minut a na nějaké nadbytečné romantické vsuvky prostě není moc času a prostoru. Kromě občasného vzájemného foukání bolístek, několika polibků a menší partnerské rozepře, to bylo v rámci možností snesitelné a dávám Domči svolení k účasti na (doufejme) další výpravě. Dvou vozejků jsem se bál proto, že jsem očekával nějaké nepříjemné citové vydírání a neustálé opakování, jací jsou úžasní, že se dovedou takového půlročního rekreačního zájezdu zúčastnit, apod. Nic takového se nekonalo! Byli prezentování jako rovnocenní členové výpravy a nebýt lehce upraveného a dosti šíleného řízení na trabantu, tak by si člověk skoro ani žádné tělesné odchylky nevšiml. A samozřejmě musím zmínit i parádní písničku slovenského národního umělce Marka Slobodníka, který je můj vůbec nejoblíbenější a nejsympatičtější člen výpravy. Plný počet nedám, protože Jižní Amerika byla krásnější a po všech směrech prostě úžasnější. Laťka se vyhoupla neskutečně vysoko a tento snímek je o pořádný kus horší. Stále se ovšem jedná o parádní dokument, za který tvůrcům moc děkuji a přeji jim v budoucnu další splněné cíle a překonávání sebe sama. ()

campix 

všechny recenze uživatele

Další trabantí cestománie je objektivně asi tou zatím nejslabší. Opět je neuvěřitelné, co parta kolem Dana Přibáně dokázala a stále dál a dál posunuje limity toho, co se dá s trabanty dosáhnout. Na druhou stranu je tento koncept už trošku okoukaný a ''rodinná pouta'', která jsou do zatím posledním trabantího putování vložena, výsledný dojem trošku kazí. Chápu, že pro aktéry je to důležité, ale trošku to podle mě nabourává koncept a strhává pozornost diváků od cestování trabanty neuvěřitelnými místy k sledování půtek mezi jednotlivými členy výpravy. ()

alchac 

všechny recenze uživatele

Ve srovnání s Jižní Amerikou slabší. Výrazně slabší. Kamsi se totiž žel vypařilo ono nadšení a nevázané blbnutí spojené s překonáváním Amazonie a And, pročež je výsledkem sice stále ještě slušné, nicméně již nikterak výjimečné dvojtaktní můví, cca srovnatelné se záznamem z výpravy Africké. Skoro. Je mi sice jasné, že snaha nacpat celou australsko-indonéskou cestu do hodiny a půl byl úkol vskutku nelehký, ovšem já osobně bych si raději týral prdel na kinosedadle jednou tak dlouho, pokud by byl výsledek více jihoamerický. Nu, počkám si na seriál, neb jako trailer byl film na druhou stranu více než slušný. Ale příště jednoznačně bez bááb, prosím! ()

Galerie (68)

Zajímavosti (5)

  • Přibáňův tým na své zatím poslední filmové cestě urazil během půl roku 15 291 kilometrů. „Inspirují mě příběhy Alexandra Elstnera, to byl český motocestovatel, říkalo se mu ‚lovec kilometrů'. Před válkou existovalo sportovní cestování, závodilo se, kdo nějakým civilním voze ujede větší vzdálenost v nejkratším čase. Ten jezdil, aby jel," popisuje Přibáň své cestovatelské motivace. (Zdroj: Aerofilms)
  • Složení vozidel v tomto dokumentu je: 2x Trabant 601, Fiat 126p Maluch, Jawa 250 a ČZ 175. Jeden Trabant musel být kvůli Kristíně Madajové a Kubovi Kouckému upraven na ruční řízení pro invalidy (s čímž měli štěstí, protože Trabant byl seriově vyráběn jako vozidlo pro invalidy) a ČZ 175 musela být nestandartně snížena kvůli výšce Dominiky Gawliczkové, která měří pouhých 155 cm. (UncleMorty)
  • Velkou výzvou týmu bylo kromě pobytu dvou členů výpravy v asijské nemocnici překonat nejdelší australskou stezku Great Central Road, tisícikilometrovou nezpevněnou cestu napříč pustinou Centrální Austrálie. (Zdroj: Aerofilms)

Související novinky

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno