Reklama

Reklama

Labyrint - Série 1

(série)
Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní
Česko, 2015, 6 h 46 min (Minutáž: 58 min)

Režie:

Jiří Strach

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Martin Šec

Hrají:

Jiří Langmajer, Stanislav Majer, Zuzana Kanócz, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Pavel Batěk, Zuzana Kajnarová, Kateřina Janečková, Martin Zahálka (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(7)

Recenze (57)

salahadin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První série je vcelku zábavná věc, toho mysteriózna je tu snesitelně málo, ačkoli scénář a příběh prostě trpí mnoha nešvary: vrah je nezajímavý (!), asi pochází z nějaké marvelovky, jinak si nelze vysvětlit jeho schopnosti, celá linie se zajetím biskupa skrz vykonstruovaný nález sochy je zcela neuvěřitelná, navíc, když do podzemí vede vstup od jinud a rovněž i docela velký okno - garantuju vám, že ve skutečnosti by se o podzemí dááávno vědělo, protože žijí magoři typu salahadina, kteří se na vyhledávání a zkoumání podzemí přímo specializují; dále autor scénáře špatně pochopil zpovědní tajemství, tzn. celá anabáze s knězem, který by rád pomohl, ale "nemůže", je nesmysl - kněz má povinnost, pokud ve zpovědi uslyší o vraždě, okamžitě penitenta delegovat na policii a rozhřešení případě udělit až po jeho samoudání. Navíc platí, že v případě těžkých kriminálních zločinů musí i kněz předcházet dalším. Čili nerozumím, jak mohl Jirka Strach něco takového natočit. Mučírnu na hradě jsem už rozebíral v komentáři výše. Je to nesmysl. Když se podívám na filmové charakteristiky, tak jsem spokojen. Tým Remeš a spol. je sympatický včetně psí čumáčice ze Slovenska, která zapadla perfektně. Je fajn, že spolu neměli sex hned poté, co si nabídli tykání, což by asi u většiny jiných tvůrců nastalo. A velkou pochvalu uděluji za úvodní titulkovou sekvenci s rozpohybovaným Boschem - ten chlap byl fakt ultramagor. V dobrém smyslu. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Vrah má prachy, nechodí do práce a má čas vymejšlet takovýdle kraviny." Mě tedy bavilo sledovat běhání po stopách vraždícího náboženského fanatika i hledání souvislostí, ale nechce se mi uvěřit tomu, co všechno pachatel dokázal. On totiž unášel, intrikoval, vraždil, provokoval penězi, stylizoval mrtvoly, všechny odposlouchával, podminovával objekty, cestoval, kupoval pozemky, hloubil štoly, přesměrovával internetové přenosy, studoval obrazy Hieronyma Bosche a ve volných chvílích se ještě stihl pomodlit. Copak o to, ono to bylo poměrně zábavné, ale závěrečná proměna Remeše z psychicky vyrovnaného vyšetřovatele v kombinaci Drsného Harryho a Zorra mstitele mi prostě moc nesedla. ()

Reklama

waska 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jeden z těch lepších seriálů České tvorby, Strach je v kurzu a i seriály s více díly mu jdou, i když je třeba říci, že v mnoha chvílích to bylo dost roztahané, možná by stačilo dílů 5. Konec mě trochu zklamal, čekal něco více oduševnělého. Ale herecky není co vytknout, zajímavé postavy, Langmajer a Majer jsou perfektní. Kanócz mě ze začátku strašně otravovala, ale postupem času jsem ji vzal na milost. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

70% - Povedená česká kriminálka. Konečně další projekt, který je sice náš, v našem prostředí a řešící naše problémy, ale nic si z toho nedělá a funguje (jako např. Cirkus Bukowsky). Docela mě pobavily některé komentáře o tom, že je tam spousta logických chyb, ale žádné se pro jistotu neuvedou s výmluvou, že to nemá smysl. Škoda, docela by mě zajímalo, co někdo považuje za logické chyby. Jestli to nebude tím, že dotyčný hodnotil po prvních málo dílech a nepočkal si na závěr. Já jsem tam žádné zásadní neviděl. Je pravda, že jsem čekal, jestli se vysvětlí dvě „záhady“: proč farář v podání Radka Holuba slyšel dětský pláč a kostelník u oltáře nikoliv a jakto, že pachatel, když volal sestřičce Martině, věděl, že byli nahlásit příjem mincí na policii. To druhé by se dalo s přivřenýma očima vysvětlit odposlechem, i když jsem měl pocit, že na policii šli, aniž by tam předtím volali, ale je možné, že o tom s někým po telefonu mluvili. To první nebylo vysvětleno vůbec a to by mě zajímalo asi nejvíc (dokonce jsem i uvažoval o tom, že kostelník v tom má prsty). Ale to jsou asi dvě věci, které nebyly uspokojivě vysvětleny, jinak mám pocit, že všechny otazníky dostaly své řešení, až na ten nový - kde pachatel přišel k Erebům. Jo, kolega Styxos mi připomněl ještě jednu nevysvětlenou záhadu: Jak Klíma pronesl zbraň do budovy soudu - v seriálu se jenom říká, že ji při příchodu neměl a musela tedy být již uvnitř, ale nijak se neřešilo, kdo ji tam tedy skutečně dal, resp. jak se tam dostala, tohle asi chtělo vysvětlit. Trochu nadbytečná mi přišla závěrečná smrt sestřičky Martiny, ačkoliv lidsky v její situaci mohla být pochopitelná. Někdo tady taky psal, že dialogy šustily papírem, nevím, mně se naopak celkem líbily a přišly mi přirozené. Nejmíň mně z celého obsazení seděl Donutil, nejvíc se mi líbil Majer, ale celkem mi tam seděli i všichni ostatní, včetně zde nejčastěji „očerňované“ Kanócz. V závěrečném díle vysloveně potěšil Michal Dlouhý, který si střihl rozsahem nevelkou, zato však přesně zahranou roli, která už je mu tak trochu souzená. Asi by to chtělo ho z té škatulky zase vytáhnout někam jinam. Ale když on tyhlety hochy hraje tak skvěle. Kupodivu mi docela vadil samotný Strach v roli vyšetřovatele GIBS. Suma sumárum, seriál mě celou dobu bavil, přemýšlel jsem o něm, myslím, že to je velmi dobrý počin, za který se nikdo z realizátorů nemusí stydět. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Horší 3*. Podle mě asi zatim nejslabší ze Strachových seriálů. Ty tři díly, který stačily u Lsti a Brány, ty by tady bejvaly stačily taky - a možná by se seriál vyhnul hluchejm místům, nesmyslnejm postavám apod. U Lsti i Brány se mi líbilo zasazení do nějakýho toho mysteriózního kontextu - ať už satanisti okolo Ďáblovy bible ve Lsti, nebo zednáři v Bráně; tady mi podobná třešinka, která by tomu na konci (po celkem pragmaticky zemitym rozuzlení) nasadila korunu, ta mi tu přece jenom trochu chyběla. Ten konec mi vůbec přišel jako zdaleka nejhorší část seriálu - ať už scénářem, nebo režií, nebo výkonama. O časovejch nesrovnalostech a logickejch chybách ani nemluvě, to se ale týká celýho seriálu. Z celýho Labyrintu obecně taky hrozně moc čouhá a bije do uší spisovná čeština ze scénáře - chápu, že to je projekt veřejnoprávní ČT, ale takhle se prostě v praxi nemluví a to, jak to bylo tady udělaný, to bylo předevšim rušivý a nepřirozený. Jinak je to ale furt příjemná záležitost, která za zkouknutí určitě stojí; jen mi Lest i Brána sedly mnohem víc a myslím, že i objektivně vzato byly prostě a jednoduše zvládnutý líp - jak co se týče herců (zde zbytečnej Donutil, nepřesvědčivej Langmajer, kterýmu mnohem víc sedla skvělá role v Bráně, občas až moc prvoplánově drsná Kanócz, extrémně špatná poslední scéna se Štěpánkovou...), tak co se týče scénáře (tady opravdu škoda toho konce) nebo hudby (která je opravdu zoufale nezajímavá a neoriginální, typicky televizní a školácky dramatická, a za to trapně laciný až tragikomický použití Orffa by si Brzobohatý zasloužil nějakou Zlatou malinu). WTF moments: Předevšim ten Orff, to byl opravdu fail světovýho kalibru. Dojaly mě ale zase studiový scény jakože "z auta" - fakt jsem přesvědčenej, že nemusí bejt zas takovej problém sesynchronizovat pohyb obrazu za zadnim vokýnkem s tím, jak řidič kroutí volantem. A ten začátek posledního dílu byl tak blbě udělanej, že než mi došlo, že to je ničim neskrývanej a prachsprostej oslí můstek bez jakýhokoliv dějovýho opodstatnění, tak už jsem si pomalu začínal zjišťovat, jestli se znova omylem nedívám na první díl. ()

Galerie (216)

Zajímavosti (23)

  • Vila Dorfových je Bakešova vila v brněnských Pisárkách, Lipové 28. Výrazný příklad samostatně stojící vily je hodnotnou ukázkou anglického pojetí architektury, tzv. cottage stylu, doplněného o secesní prvky. Stavba je cennou součástí památkové zástavby této městské lokality. Jaroslav Bakeš (1871–1930), který ve vile bydlel, byl primář a přednosta III. chirurgického oddělení Moravské zemské nemocnice u sv. Anny. (sator)
  • Farář odmítá vypovídat na polici s odvoláním na § 368 odst. 3 trestního zákoníku o zpovědním tajemství. Je pravdou, že u již spáchaného trestného činu nemá oznamovací povinnost. Pokud by se však od pachatele dozvěděl, že se trestný čin spáchat chystá, měl by mít povinnost takový čin nahlásit. Vzhledem k tomu že takových kauz je pramálo, nebyl zatím vytvořen jasný precedent, jak z hlediska zákona postupovat. (sator)
  • První série se natáčela v těchto lokalitách: Brno, Praha, hrad Boskovice, Doubravník, léčebný ústav Jevíčko, Zoo Brno, Ochoz u Brna, Lom Seč - Rudlice, Blansko, klášter Rajhrad, nádraží Tišnov, Čebín, Dolní Kounice, Fakultní nemocnice Brno, park Lužánky - Brno, Bratislava, vazební věznice Brno, Omice, dálnice D1, Skalice na Slovensku, klášter Znojmo, železniční tunel Olomoučany, větrný mlýn Petrovice, Brněnská přehrada, zámek Hoštice (okres Kroměříž), Moravské Knínice, Nebovidy, hrad Špilberk, Kuřim. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama