Režie:
Jiří StrachScénář:
Petr HudskýKamera:
Martin ŠecHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Jiří Langmajer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Lenka Vlasáková, Jan Hájek, Tatiana Dyková, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Petr Stach (více)Série(3) / Epizody(21)
Obsahy(1)
Nález těla krajského politika Karase, kterého vrah zabil v duchu středověkých mučících praktik a tělo pečlivě naaranžoval v podivné scéně, rozpoutá policejní honbu za sadistickým pachatelem. Ten staví vyšetřovacímu týmu do cesty složitou sérii vražd, které svojí krutou obřadností otřásají místním regionem i samotnými kriminalisty. Kořeny složitého případu sahají až k vraždě mladé dívky ze Slovenska, která zemřela podobně záhadným způsobem jako Karas. Případu se tak ujímá tým s dvojicí zdánlivě nesourodých vyšetřovatelů. Jsou jimi kriminalista Michal Remeš (Jiří Langmajer), negativně ovlivněný ne příliš stabilním soukromým životem, a Tamara Berkyová (Zuzana Kanócz), policistka z Bratislavy trpící absencí schopnosti komunikovat se svým okolím bez předpojatosti a předsudků. Na konci sérií vražd, loupeží a naaranžovaných nehod najdou policisté cestu na konec „labyrintu" a uvěří naději na dopadení pachatele. Důležitou pomocí je jim paradoxně také obraz Hieronyma Bosche Poslední soud, kterým se pachatel v provedení svých krutých činů nechává zjevně inspirovat. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (364)
Začalo to velmi dobře a pár prvních dílů v podstatě nemělo chybu, od režie, přes hercký koncert Langmajera až po napínavý příběh. Jenže postupně to začalo být čím dál ohranější a nudnější, což vyvrcholilo ještě hloupějším "mega" finále. Takže mé nadšení se postupně propadlo až na průměrných 55%. Je škoda, že to scénárista takhle zpackal. ()
Po pilotu klasické zoufalství: při repetitivních shrnovačkách vyšetřování jsem se modlil, aby postavy radši poodhalily něco ze svého soukromí, když to začaly dělat, modlil jsem se, aby raději držely hubu. Inspiraci scandinoir zatím vidím jenom v lehkém náznaku politické roviny, jinak rozbředlé, psychologicky naprosto duté a vizuálně třeskutě čétéčkové (včetně frontální palby otravnou hudbou). Jestli se vrcholy skandinávské krimi prezentují tím, že vás navzdory prvotní nesourodosti různých linií okamžitě vtáhnou do velmi životného světa, tak Labyrint spíš připomíná odfláknuté bludiště v zámeckém parku, u nějž je vám ukradené, kde se zrovna nacházíte a těšíte se, až si venku dáte pivo a párek. ()
Tak jsem dokoukal šestý díl(zvedám ze 4 na 5*) a už se nemůžu dočkat posledního, ČT se zase vytáhla, je to fakt výborné, zamotané a hodně napínavé, člověk by nejraději viděl všech 7 dílů v kuse. Výborné herecké výkony, skvělá hudba, Strach vynikající...a úvodní znělka nemá chybu, už dlouho jsem neviděl tak skvělou znělku, hudba Ondry jí jenom podtrhuje...u mne za 90 % a plně zasloužených! ()
Viděn první díl a co se týče příběhu tak je to docela osvěžení po té seriálové tvorbě v naší kotlině.Všeobecně se v posledních letech daří kriminálkám a akor v České televizi.Herecké výkony byly taky obstojné,jediné co mi tam nesedělo byl Miroslav Donutil,protože i když se snažil hrát jinak tak jemu se prostě vážná postava věří hůř.Dobře svou roli naopak hraje slovenská herečka Zuzana Kanócz,kterou můžete znát z románu pro ženy.Její role není typická detektivka s hezkou tvářičkou co se hned musí vyspat se svým kolegou,ale naopak vážná ženská co pro štiplavou poznámku nejde daleko.Za mě tedy zatím celkově 70% a čtyři hvězdy. ()
Seriál, který si od počátku vysloužil kritiku jak z řad odborníků, tak i laické veřejnosti. I když je kritika v řadě bodů oprávněná, přesto jde v televizní tvorbě o velice zdařilý počin a to nepochybně díky vyzrálé filmařině Jiřího Stracha. O secénáři se diskutovalo v souvislosti s tím, že je překombinovaný, rozhrává víc dějových linek, které pak v konečném výsledku působí rušivě. Předpokládám, že divák usedající k obrazovace neočekává, že uvidí kousek ze života, očekává strhující podívanou, která se pokud možno zcela vymyká tomu, co už někdy v televizi viděl nebo co zažívá denně na ulici a na co by nejraději s chutí zapomenul. Ano příběh je hodně doširoka rozvinutý, pohrává si s mystikou a křesťanskými symboly, opírá se o divácky oblíbenou záhadologii, připomínající Šifru mistra Leonarda. Podařilo se udržet svižné tempo děje, seriál překvapil velmi dobrými hereckými výkony vedlejších rolí, brilantní byla Jana Štěpánková, která si po dobromyslné a poťouchlé babičce Kudrnové a svérázné důchodkyni z Účastníků zájezdu zahrála trošku jinačí kousek. Snímek nabídl zajímavý pohled na církevní osoby a dogmata, zcela nově se otevřelo filmařsky oblíbené zpovědní tajemství, zde ovšem řešeno odlišně než v Polnočné omši nebo ve snímku Je třeba zabít Sekala. Nepředpokládám, že by vyšetřovatelní při běžné praxi vnikali neoprávěněně na cizí pozemek nebo se dopouštěli násilí na právnících a pro strýčka příhodu nosili po kapsách záloží revolver, asi by nám Policie méně pomhala a chránila, mnohem víc by se potýkala s prokurátorem. Kdo nečeká pravdivou story a chce se odreagovat u dobře zrežírované detektivky, nemůže s Labyrintem sáhnout vedle. ()
Galerie (485)
Zajímavosti (66)
- Miroslav Donutil (Petr Oliva) si v seriálu zahrál se svým synem Martinem (Emil Zachariáš). (Duoscop)
- Vyšetřování prvního zločinu se odehrává v lomu, kam údajně nelze zajet autem, proto se tam kriminalisté vydají pěšky. U místa však parkuje policejní auto, navíc do lomu vede vyjetá cesta. (rakovnik)
- Opata klášterní knihovny hraje Jaroslav Kuneš, který je však v závěrečných titulcích chybně uveden jako Jaroslav Kunš. (pávek)
Reklama