Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Co se stane na horách, zůstane na horách, a dole ať si dělaj, co chtěj. Opravdovým kořením Krkonoš jsou místní horalé, kteří zde žijí, ať už je sezóna jakákoliv. Lyžařka s jednou nohou, rolbař, jenž na Tři krále nepije, legendární lovec žen ozdobený neplodností, barman se zálibou ve věštění. A také Pavka, nejstarší žijící člen tradiční běžkařské rodiny Bulánů. Vždyť jeho otec zlomil během padesátky hůlku a stejně doběh jedenáctej, a svého syna nechal Pavka porodit na Sněžce ve vysoké nadmořské výšce, aby se rychleji okysličoval. Jenže právě syn Jura mu dělá starosti. Místo běžkování totiž nahání úplně jiné padesátky. Je závislý na svádění zralých žen, jimž vyhání mráz z duší. Na závod, který Jura asi znovu nedokončí, přijíždí se svou matkou Jan Hilský a vedle skvělého času má i jeden osobní cíl. Za jeho splněním se vydává „nahoru" - do zasněženého světa horských chat. Spustí tam lavinu událostí a vzpomínek a v neposlední řadě se naučí, jak se proflusává mlha. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (575)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Uznávám, že jsem se trošku bál toho, že scénář měl na starosti Petr Kolečko. Když něco píše sám, tak to nebejvalo úplně ono (Kdyby byly ryby, Marta a Věra), ale tenhle film mi názor na něj zase otočil o 180 stupňů. Padesátka je totiž výborná! Možná je trošku víc sprostá, než je u komedií obvyklý, ale pořád je to v hranicích, které se dají bez problémů ustát. A není nic jednoduššího, než všechno hodit na hory. Udělal bych to samý! Každopádně bláznivej příběh, kterej se z komedie ke konci trošku překlápěl na drsný drama, ale i výborní herci, mi udělali obrovskou radost. Třeba takovej Ondřej Pavelka se ve své postavě vysloveně našel. To já jsem se na druhou stranu nenašel v tom zdejším hodnocení všech možných nedodělků, kteří dřív, než tenhle film šel do kin, tady Padesátku setnuli jako svině. Evidentně se jedná o nějaký zabeďarovaný asociální případy, kteří mají problém ustát trošku drsnější humor. Protože ten tady je a je kurva na úrovni! ()

MikeCool 

všechny recenze uživatele

Tak se nám to naše duo rafťácko-snowboarďáckých kluků vydalo za kameru na post rejži. Zatímco Mádl sázel a kladl větší důraz na příběh, Kotek ve svém debutu sázel na humor. Laťku vkusného humoru si u mě, i u lidí v celém vyprodaném sále držel Kotek až nečekaně dlouho. Místy celý sál doslova řval smíchy, z některých hodně povedených scén a gagů. Ovšem na typický horalský humor sázel Kotek podle mě až moc a až moc dlouho. Po čase a hlavně v poslední třetině filmu začal film bloudit ve stereotypním scenáristickém a režijním bludišti, kde se ryzí komedie změnila až v dobrodružný thriller. Přesto musím uznat, že jsem se bavil a časem si Kotkův debut pustím ještě jednou, stejně jako debut Mádla. ___ (Jiráskovo divadlo, Nový Bydžov) ()

Reklama

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Mně to bavilo, smál jsem se hodně. Je to crazy komedie, ale je to vtipně postavený, dává to smysl, dialogy jsou super a hercům taky nemám co vytknout. Pavelka tu byl naprosto skvělej. Flashbacky do 70s maximální. V tom českým marasmu, kde se točí samý vztahový kraviny, je tohle klenot. // edit: původně jsem dal čtyři, ale když tu vidím ty pohoršený komentáře, tak dám 5. Tohle je v místním kontextu opravdu podařený film, který v rámci žánru dělá přesně to, co má. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Na startu padesátého ročníku krkonošské Tříkrálové padesátky je početné pole běžkařů. Příběh se věnuje jen dvěma z nich, Jurovi a Janovi, přičemž drtivá většina děje se odehrává mimo trať, konkrétně v horské hospodě horala Pavky Bulána, svérázného samorosta značně srostlého s horským prostředím i naturelem, co s obsesí sobě vlastní ctí tradice závodu, a který svého syna Juru ustavičně plísní a peskuje za to, že nebyl schopen letošní závod dokončit. Ten trpí "vysokohorským" přetlakem semene, když s oblibou klátí na netradičních místech místní padesátileté feny, což se mu i vymstí. Do osudů figurek zasáhnou nejen nečekaná a postupná přiznání a odhalení, čímž se vzkřísí vzpomínky na příjemnou i nepříjemnou minulost, ale svému dostojí i negativní věštba z hrníčků, která má jedné z postav přivodit osudovou smrt. Číslo padesát hraje ve filmu svoji ne nepodstatnou roli. Ačkoliv debutujícímu Kotkovi chybí do této číslovky hodně let, projevuje se na režijním postu jako starý mazák, který si s problematickým scénářem Petra Kolečka v převážné většině ví rady, akorát nedokáže filmu dát permanentní směr. Nejméně do poloviny je film originálně a svěže nahláškovaný, postav přibývá, jejich osudy jsou postupem času nečekaně provázané. Zavítá se i do jejich retro vzpomínek, které koketují s groteskou. Jenže děj se zasekne v horské hospodě, zkazí se počasí, ve statickém ději o třech postavách v popředí (Pavelka-Prachař-Taclík) začne přibývat vážnějších momentů, které by potřebovaly i samostatnější i obšírnější rámec rozboru, na který není čas. Většina herců pochopila, co po nich režisér chtěl. Zradil je často zvuk, který nekvalitně, ne vždy srozumitelně, reprodukoval jejich repliky. Taclík je o 11 let mladší než Cibulková, přesto hraje jejího syna. Tomicová s Malým vytvořili manželský pár, není tajemstvím, že jsou manželé i ve skutečnosti, herec Dulava hraje postavu, která se ve filmu jmenuje Dulava, Stašová nadabovala místní handicapovanou ženu, do jejíž tváře nepohlédneme. Scénář nepředstavoval vrchol scenáristické práce, hlavně ne všechno se dokonale promísilo, aby vytvořilo kompaktní celek. Divadelní i televizní minimalismus záhy v plné míře prosákl do dějových rovin, které vytahoval velmi neotřelý režijní přístup. Nechyběl cit pro obrazové ztvárnění, horská krajina je pečlivě romanticky zasněně, nevyzpytatelně nebezpečně i příjemně temně nasnímaná. Docela by mě zajímalo, do čeho by se Vojtěch Kotek režijně pustil příště. 60% ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Mám úplně rozmrdanej krmelec !!" ;) Kotek a jeho Tele Tele ve filmu.. Totiž v žánrově neujasněném patvaru.. O Kolečko víc nebo míň a nemuselo jít o promrdanou, totiž promrhanou, příležitost.. Adaptovat divadlo neplatí za vůbec jednoduchý úkol, zvlášť když divákovi nestačí se jen mlátit do kolen smíchy, kdykoli někdo řekne mrdat.. ()

Galerie (173)

Zajímavosti (16)

  • Titulní píseň „Padesátka“ přímo pro film složil Michal Hrůza. Píseň vyšla i na Hrůzově albu Sám se sebou (2017). (Zdroj: Bontonfilm)
  • Ve filmu je spousta detailů totožných se skutečností, například fotografie bývalé ženy Pavkova syna (Jakub Prachař) je portétem Dany Batulkové, tedy jeho skutečné matky. (MTHRFCKR)
  • Ve filmu je zmíněná chata Albertovka a také je zmiňován běh na Tři krále. Albertovka se však ve Špindlerově Mlýně a jeho okolí nikde nenachází a běh na Tři krále se zde nikdy nekonal, aby z něj byla tradice. (vyfuk)

Související novinky

14. ročník Duhové kuličky ocenil Gangster Ku

14. ročník Duhové kuličky ocenil Gangster Ku

02.06.2016

Ve dnech 30. a 31. května, obohatila program Zlín Film Festivalu 14. ročník konference o filmovém marketingu Duhová kulička. V rámci konference byla také oceněna nejlepší marketingová kampaň k filmu… (více)

Reklama

Reklama