Tvůrci:
Paolo SorrentinoRežie:
Paolo SorrentinoKamera:
Luca BigazziHudba:
Lele MarchitelliHrají:
Jude Law, Diane Keaton, Silvio Orlando, Javier Cámara, Scott Shepherd, Cécile de France, Ludivine Sagnier, Toni Bertorelli, James Cromwell, Ignazio Oliva (více)Epizody(10)
Obsahy(2)
Nový seriál od režiséra oscarového snímku Velká nádhera vypráví kontroverzní příběh o začátku pontifikátu hlavy katolické církve Pia XIII., vlastním jménem Lennyho Belarda. První americký papež je složitá a rozporuplná postava, která je ve svém počínání tak konzervativní, že to hraničí až s obskurností. Přesto má ale hluboký soucit s chudými a potřebnými. Je to velice vlivný muž, který si zatvrzele drží odstup od vatikánských pochlebovačů, aniž si připouští možné důsledky svého postoje. V desetidílné sérii se představí držitel dvou nominací na Oscara Jude Law v hlavní roli Pia XIII. a oscarová Diane Keaton jako řádová sestra Mary, jeptiška ze Spojených států žijící ve Vatikánu. (HBO Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (288)
Až keď som si pozrela Sorentinovu filmografiu, uvedomila som si, že som nedávno videla jeho Mladosť, a že na mňa obe diela pôsobili rovnako - uvoľňujúco, uhrančivo až meditatívne (a už počas pozerania Mladého pápeža som si všimla, že v ňom bola v snových sekvenciách použitá rovnaká scéna s mokrým/zatopeným námestím ako v Mladosti). Myšlienkovo je tento seriál asi pre každého o inom, ja som dôkaz, že ho môže pozerať aj zarytý ateista. Vizuálne a scénicky je to neuveriteľná žranica, a ešte to má aj skvelý soundtrack. Herci a kulisy vytvárajú úžasnú autenticitu, všetci boli výborní. Okrem toho už len poznamenám, že podľa toho čo som počula v klipoch z nakrúcania si myslím, že český dabing je hádam lepší než originál :-) Chcela som dať 4*, ale za všetky vymaznané detaily si Mladý pápež zaslúži 5. ()
Človek nevie, čo čakať. A Sorrentino, majster, si pohral s očakávaniami ako málokto. Je to dokonalá hra - Lenny je figúrka, spočiatku narcistická, až odporne narcistická (fascinuje tých, ktorí majú zdravé sebavedomie), provokatívna, cynická. Autori, chvalabohu, (pre niektorých asi práve bohužiaľ) postupujúcim dejom pozornosť upriamia na mikropríbehy, ktoré každý jeden (pre mňa vyjma ministerského stretnutia) fascinujú a dojímajú. Spočiatku som si prial viac hollywoodský prístup a keď sa začali tvorcovia na jeho hrane pohybovať, prial som si opak. Sorrentinovsky šikovné a dokonale nákazlivé. A ak sa človek odprostí od Vatikánu (komu to ide), jednou z línii, ktorá dostala mňa, je odlišnosť a boj každého z nás s egom - a ako sa inakosť stále málo toleruje...tbc...áno, seriálový šok roka...tbc... ()
Velké zklamání, dané především očekáváními z prvních dílů. Odpoutaná a nepředvídatelná první polovina je potěcha pro to spirituální i zemité v nás. Navíc Law funguje jako dráždivý objekt, který se nikdy nechová tak, jak chceme. Sorrentino si tu vzpomněl na doby, kdy nebyl velmistrem plochého populismu, ale uměl si obrazem a zvukem podmanit dost zásadní existenční koncepty. Vatikán je jeho další terárium plné líných lidských plazů, kteří marně hledají smysl bytí - a v tomhle ohledu je Mladý papež konečně životaschopnou látkou. Jenže pak je tu druhá polovina, především některé části dílů 6–10. Co bylo spontánní, je tu strnulé. Co bylo imaginativní, je tu nahodilé. Ambivalence přechází doslovnost, provokativnost v prvoplánovost. Z postavy papeže se stává triviální "nesrozumitelný svatý". Sorrentino těká, dělá hloupé scenáristické kopance (kauza s dopisy ve stole? wtf?), hudbu používá občas vysloveně předvádivě (Kalinka? Come on!) a namísto surrálného klokana se zahradami Vatikánu prohání tak trošku troškovská svatá Juana. Závěrečná pointa je bohužel Paolo model Mládí. Nabubřelé, prázdné, křečovité, banální... Tenhle seriál si cením za prvotní energii, s jakou narušuje tradiční představy o žánru a dramaturgické koncepci, ale v závěru se ukáže, že trocha rigidity by tu vůbec nezaškodila. Sorrentino překypuje vším možným, ale rozhodně ne schopností autocenzury. Brilantní momenty tak střídají rozpačité. P. S. Skutečnými papeži téhle série jsou skvostné figury kardinálů Voiella a Gutierréze. P. S. 2: k nejlepším momentům papeže se v myšlenkách pořád (rád) vracím. Proto přidávám. ()
Zpočátku, především po druhém dílu, jsem čekal něco ostřejšího se silnějším příběhem. Má to ale vrstvy, které je třeba ocenit a velmi pěkný hudební doprovod. Jako celek se mi to líbilo, možná ne úplně na čtyři z pěti kvůli těm metameta řečem, ale rozhodně mě to nezklamalo tak, jak jsem před začátkem sledování čekal. ()
Skvěle satirické drama odehrávající se v netradičním prostředí Vatikánské církve. Sorrentino hned v úvodu sází na symboliku a vizuální stránku. Law je fantastický a jeho Pius XIII se očividně teprve rozehřívá. Těším se co se z toho vyklube... Procítěné vyprávění o životě. Nezáleží na tom jestli jste věřící nebo ne. Cynické výjevy se prolévají s duchovnem přirozeně a vtip spočívá v Sorrentinově uchopení celého příběhu a často i v trefném hudebním doprovodu. Tím, že jde o uzavřenou minisérii se tvůrci nemusí držet zpátky a velice uspokojivě uzavírají vše co chtěli sdělit. Další událost roku, znovu od HBO. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (21)
- V 5. epizodě 1. série v čase 37:25 frontální záběr snímá papeže (Jude Law), kolem něhož jdou dva muži s velkými péřovými vějíři. V dalším záběru, kde je papež snímán zezadu, tito dva muži nejsou. (annasosanna)
- Kopii baziliky sv. Petra vyrobila továrna (Fabbrica) sv. Petra ve Vatikánu. Kopii Sixtinské kaple poskytla vláda Vatikánského městského státu. Poděkování autorů bylo (mezi mnohými jinými) i farnosti sv. Anselma v Cecchignole. (jungewolf)
- Když Jude Law od režiséra seriálu Paola Sorrentina obdržel nabídku na hlavní roli, projekt měl jen dvě stránky, v čemž Law viděl obrovskou výhodu, protože na tvorbě postavy mohl spolupracovat. (JoranProvenzano)
Reklama