Režie:
André CayatteScénář:
André CayatteHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Annie Girardot, Hardy Krüger, Bernard Fresson, Edith Scob, Roger Miremont, Florence Giorgetti, Marthe Villalonga, Fernand Ledoux, François Perrot (více)Obsahy(2)
André Cayatte natočil tento film s vědomím, že hlavní role, postava matky, které unesou dítě, je hratelná. Ale jen jednou herečkou. Nikdo, zdá se, neumí beze slov zahrát pohled plný poznání, žalu a hrůzy tak, jak to předvádí Annie Girardot ve své vrcholné formě. (moudnik)
Recenze (71)
Co k tomuto filmu napsat. Snad jen to, že doufám, že si nic podobného nikdy nebudu muset prožít. Tenhle film je o pekle, o skutečně prožitém pekle jedné ženy. Bez triků a efektů, všechno natvrdo a realistické. Napětí se neustále stupňuje a závěr je jediný možný. I pro tak křehkou ženu a matku, jakou Annie Girardot ve filmu je. Vynikající film. ()
"U kriminálních případů existují jen tři kategorie osob. Je to oběť, svědek a podezřelý. Svědek, který odmítá výpověď, se stává podezřelým." Je to hnusný film, při kterém jsem si prožil cizí peklo. Kdybych si měl prožít to svoje, tak pachatel pozná, jak se dělá námořnický uzel na pinďourovi a co všechno mě naučila Svatá inkvizice. Mě však nebaví prožívat žádná pekla, takže ani tohle jsem si moc neužil, ale napětí to mělo a konec mě moc potěšil. ()
Annie Girardot se vřítí do televizního studia. Svou obvyklou vyřídilkou si vyjedná živý vstup, aby vyzvala neznámého únosce své dcery k vyjednávání. Takhle rychle, bez průtahů začne film, který toho má před sebou příliš mnoho, než aby si mohl dovolit hluchá místa. Věřte, že zodpovězení otázky, zda se Annie podaří dcerku získat zpět, je sice silným momentem, ale zdaleka ne vrcholem příběhu. Film jsem viděl dabovaný a totožnost únosce mi díky charakteristickému hlasu jeho dabéra byla jasná od chvíle, kdy se poprvé ozval z vysílačky, ale ani to mi nezabránilo sledovat další děj s očima navrch hlavy a od scény s pytlem na odpadky spoluprožívat prohlubující se úzkost a zoufalství Girardotové. Jakkoli jsem nepřítelem laciného afektování nad "hereckými koncerty", musím říct, že v lepší formě jsem ji jakživ neviděl. 100% ()
Filmov o únosoch bolo viacero, ale film o pekle spôsobenom únosom je iba jeden. André Cayatte rozumel ľudskej psychike a s pomocou neskutočného hereckého výkonu Annie Girardot sa mu podarilo dielo, ktoré nezanechá odozvu snáď iba u divákov na úrovni reportérov a zvedavcov z filmu. Verím, že Annie Girardot príbeh nezahrala, ale ho prežila a urážajú ma plky tunajších odborníkov o tom, v ktorej minúte uhádli páchateľa, o tom, že okrem pár scén pôsobila chladne. Film ako celok pôsobí ako psychická bomba a ostáva v hlave dlhé roky. Preto som rád, že napriek ignorancii programových pracovníkov televízií sa mi ho podarilo po rokoch opakovane pozrieť. ()
Annie Girardot byla v sedmdesátých letech jedinou francouzskou herečkou, která hrála jenom a výhradně hlavní role. Prožít si své peklo je jedním z vysvětlení, proč to tak bylo a že je to naprosto v pořádku, na prahu padesátky byla ve vrcholné herecké formě. I když i tady jí sekundovala řada dalších velmi dobrých herců, ona celý prostor naprosto bravurně ovládá. Scéna s pytlem je viditelná v každým béčkovým seriálu s tématem únosu, ovšem tady je to povýšeno na maximální prožitek, excelentní výkon a pro diváka neskutečné napětí. ()
Zajímavosti (1)
- Ve svých pamětech Annie Girardot (Madeleine Girard) vzpomíná, že natáčení mělo těžký dopad na její osobní život. Rozešla se s tehdejším životním i hereckým partnerem Bernardem Fressonem (Bernard Girard) a i s režisérem Andrém Cayattem, s nímž se nepohodla kvůli závěru filmu, který jí připadal příliš drastický a depresivní. (vesper001)
Reklama