Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Veterinář Jan (Jiří Bartoška) už toho má dost. Poslední kapkou je smrt tchána, kterému taky došly síly a trpělivost. Babička (Iva Janžurová) totiž vždy rozhodovala o jeho životě, stáří, a nakonec i o tom, jak a kde bude pohřbený. Nerespektovala žádné jeho přání a touhu, v dobré víře, že ona sama vždy a lépe než on ví, co je pro něj dobré a správné. A tak se k jeho neštěstí o něj starala podle své představy o jeho štěstí. A Janovi začíná být jasné, že je na té samé cestě. Jeho žena Olga (Eliška Balzerová) se totiž řídí stejnou teorií malého dvorku a dlouhého biče a přesvědčením, že za štěstí svého muže je zodpovědná výhradně ona. Janovi dojde, že už takto dál nemůže, nechce, neumí. Když nic neudělá, skončí jako tchán. Jednoho dne jej napadne způsob, jak se osvobodit a získat zpět vládu nad svým životem. Tato revolta je ale hodně netradiční. Už jen tím, že prvotní inspirací mu byl jeden z jeho pacientů, papoušek s podezřením na Alzheimera. Jan se tak i díky němu vydává na cestu za naplněním toho, o čem se domnívá, že jsou jeho sny. A protože tato cesta nemůže být snadná, stává se její součástí také stádo koz a později i krav, psychiatrický ústav, plavba na voru a život na lodi. Janova cesta za svobodou ovlivní i životy jeho dětí a jejich partnerů. Dcera Olga (Táňa Vilhelmová) totiž převzala matčinu metodu, zatímco snacha Alena (Pavla Beretová) zatím dokázala tlaku rodové tradice odolat a volí vlastní cestu, liberálnější, modernější, lidštější. Důsledky jsou pro jejich protějšky (Jiří Havelka a Jakub Kohák), v obou případech odpovídající. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (814)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně sexistický film, ze kterého nevychází dobře ani jedno pohlaví. Teorie tygra je morálním bahnem, které se snaží být Vratnými lahvemi, ale je namísto toho nechutným předdůchodcovským Kameňákem. O co hůř, na rozdíl od Kameňáku má ambici moralizovat a říkat životní pravdy. Ženy jsou otravné fúrie, které vidí jediný smysl bytí v absolutní kontrole nad životem svého partnera, muži jsou nepraktičtí, neosedlaní bohémové, kterým jejich ženy pouze ničí život. A samozřejmě, aby to bylo všechno v nejlepším pořádku, ženy kují pikle s ženami, muži s muži. Nechť je tento opus pozapomenut v propadlišti filmových dějin. 1/10 ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Jaký si to uděláš, takový to máš. "Teorie tygra" rýpe do obou stran věčného strindbergovského konfliktu, ale hlavně si dělá šprťouchlata z přesvědčení o vlastní neomylnosti a z lidské zabedněnosti a sebestřednosti obecně. Na dnešní poměry opravdu slušná česká komedie, která si tři a půl hvězdičky zaslouží vrchovatou měrou a když vidím, jak dokázal tento snímek zvednout mandle některým zdejším "feministům" a vůbec rozumbradům (kupodivu zejména mužského pohlaví), klidně mu za to tu půlhvězdičku navíc přihodím. ()

Reklama

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době jsem měl zase upřímnou radost z českého filmu.Teorie Tygra je takový malý důkaz, že u nás dobří filmaři ještě nevymřeli.Příběh sice až trochu moc preafektovaně vyhrotí některé scény do extrému a hlavní hrdina si kolikrát nevede úplně obratně, ale Bartoška je úžasný herec který svojí roli hraje s naprostou lehkostí.Jeho charisma táhne celý film a díky tomu jaký strašný krávy má kolem sebe mu přejete minutu co minutu a užíváte si každou jeho skvělou hlášku.Nejdřív sem se bál Koháka, tohodle pána nepovažuju ani za člověka, natož za herce, ale nakonec se mezi tím bravurním hereckým ansámblem neztratil.Balzerová, Janžurová a hlavně Vilhelmová hrají excelentně a z jejich postav nejde jenom mráz po zádech, ale občas je vám až na zvracení...v tom dobrém slova smyslu.Objektivně bych film asi hodnotil 4*, ale díky tomu, jaké hnoje naši tvůrci rok co rok serou do kin působí Teorie tygra jako zjevení a já se opravdu po dlouhé době výtečně bavil, takže subjektivně tomu musím loupnout jasných 90% a jen se pozastavit nad hodnocením mého bratránka který vyrůstal na stejných hodnotách jako já a dal odpad, buď spadl v práci ze střechy nebo sme oba viděli jiný film.90%. ()

MikeCool 

všechny recenze uživatele

Sice se tu a tam nějaká trhlina ve scénáři našla, ale už dlouho se mi nestalo, abych při sledování ČESKÉHO filmu měl pocit, že sleduji film, který se dost možná zařadí mezi české novodobé filmové kulty (alespoň tedy z mého úhlu pohledu). Je to jakási filmová modla všech šťastně svobodných mužů / pánů. Velký palec nahoru za samotný námět v podobě manželského diktátorství, ze strany manželky. Taktéž za krásně zobrazený charakter jednotlivých postav. Vítejte zpět, Jirko Bartoško. ___ (Cinestar, Hradec Králové) ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Všiml sis, že štěstí nás mužů závisí na kvalitě ostrahy?" Všiml, ale to neznamená, že nezlobím. Zlobím a jestli mi přitom někdo bude rozkazovat, schovávat kolo či servírovat pohankovou šmakuládu, tak budu zlobit ještě víc. Nechci se totiž dostat do kůže veterináře Bergera, protože to bych byl povinen poslat zemřelého tchána po vodě do Hamburku a tchýni s manželkou a dcerou do rodinné hrobky. Nicméně abych se vrátil k filmu, tak hraný alzheimer mě hodně pobavil, ty tři megery zase pořádně vystrašily a synek Pepík mě dost zaujal možností volby: "Buď budu podvedenej debil nebo šťastnej táta." Já vlastně úplně nevím, jestli se mi ten film líbil, ale obávám se, že mi ještě dlouho bude rezonovat v hlavě, žaludku a trávícím ústrojí. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (18)

  • Na začátku filmu, po kastraci kocoura Tygříka, Jan Berger (Jiří Bartoška) řekne sestřičce: „Nikdy se neptej, koho kastrují – kastrují tebe.“ Parafrázuje tím notoricky známý citát z úvodu Hemingwayovy knihy „Komu zvoní hrana“: „Žádný člověk není ostrov sám pro sebe, každý je kus nějakého kontinentu, část nějaké pevniny. Jestliže moře spláchne hroudu, je Evropa menší, jako by to byl nějaký mys, jako by to byl statek tvých přátel nebo tvůj. Smrtí každého člověka je mne méně, neboť jsem část lidstva. A proto se nikdy nedávej ptát, komu zvoní hrana. Zvoní tobě.“ Autorem tohoto citátu ovšem není Hemingway sám, nýbrž anglický básník John Donne. (Rene.Artois)
  • Jan Berger (Jiří Bartoška) spolu se synem Josefem (Jakub Kohák) a zetěm Erikem (Jiří Havelka) projíždějí na lodi pod železničním mostem v Praze, zatímco na mostě jede rychlík složený z klasických vozů (běžný rychlík). Následuje záběr z vlaku, kde je Olga (Eliška Balzerová) pozoruje zcela zjevně z horního patra příměstské jednotky řady 471 (CityElefant). (jujec)

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

17.05.2017

Festival SOUNDTRACK Poděbrady přináší letos již po druhé jedinečnou podívanou ve spojení moderních technologií spolu s poslechem skvělé filmové hudby. Lázeňské město Poděbrady bude ve dnech 24. – 27.… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama