Reklama

Reklama

The Disaster Artist: Úžasný propadák

  • Česko Úžasný propadák (více)
Trailer 3

Film Disaster Artist se točí kolem vzniku kultovního propadáku Pokoj v režii Tommyho Wiseaua ("Nejlepší propadák všech dob"). Režisér a herec James Franco (Zlatý glóbus(R) pro nejlepšího herce, 2018) v něm proměnil skutečný příběh ambiciózního hollywoodského outsidera Tommyho Wiseaua - umělce proslulého upřímným zápalem a diskutabilními metodami – v oslavu přátelství, uměleckého vyjádření a snů splněných navzdory nepřekonatelným překážkám. (Magic Box)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (298)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Musim rict, ze jsem cekal vic. Uvodni pul hodina je docela opruz, kdy jsem uvazoval, jestli mam vubec zapotrebi to sledovat, nastesti od prestehovani a vzniku napadu na film se to trosku rozjede. Ale necekejte nejakou super komedii, je to spis takova artovka s par vtipnejma momentama, ktera je spis divna a vyzivajici se v wtf momentech, nez vylozene vtipna. Herci jsou fajn, James Franco vypada jak Frankensteinovo monstrum, Dave jako Hollywoodskej hezounek a ostatni vicemene jen pricmrndavaj, tohle je koncert tyhle dvojice. Mozna bych se bavil vic, kdybych videl The Room, takhle jen dobre zahranej, prumerne natocenej a minimalne vtipnej film, kterej je ve vysledku asi uplne zbytecnej, protoze stejne se clovek hlavne pobavi u momentu, ktery jsou vlastne slovo od slova prehrany z originalu. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Je mi to hrozně líto, ale ten film je zajímavý jen kvůli tomu o čem a o kom je. Tommy Wiseau je jedna z největších záhad dnešní popkultury a proto se zdá být dobrý nápad natočit o něm film. Na druhou stranu je to člověk tak divnej, že se o něm vlastně nedá natočit film který by diváka opravdu strhnul. Tommy je naprosto nečitelný a proto na něj nejde naroubovat opravdu kvalitní dramatická nebo komediální scénáristická konstrukce.. Já věřím, že se Franco snažil seč to jen šlo, ale výsledek je tak trochu bez barvy, chuti a zápachu...Jinak... Mám osobní teorii, že Wiseau je upír kterému je už asi tak 1000let a proto je už senilní, naprosto znuděný a zmatený věčným životem a navíc mu straší ve věži od momentu kdy v 60.letech vycucal jednoho hipíka naládovaného LSD. Mám taky podezření, že ve své senilitě zapomněl, že je upír a každý nový boží den se snaží zase a znova zjistit co se to kolem něj kurva děje... ()

Reklama

Shakers 

všechny recenze uživatele

Vlastne je to pekná hovadina, fakt že hovadina, ktorú môžu vyprodukovať iba hovadá ako Franco, Goldberg a Rogen. Na jednu stranu obdivuje, čo vlastne natočili, na druhu zas keď sa na to pozriem triezvym uvažovaním je to fakt nuda a vlastne dosť o ničom, kde sa ani moc nezasmeješ. Skôr by som si pozrel nejaký dokument z natáčania o tomto, ktorý by bol možno zaujímavejší. 50% - 2* ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Ať už si uděláte jakýkoliv názor na to, kdo je Tommy Wiseau - jestli optimistický vizionář, tragický snílek, či naprostá nula, které se pouze dostalo přehnané pozornosti, ani v nejmenším na tom nezáleží. Tady totiž velí James Franco. A je bezesporu ve své nejlepší formě. The Disaster Artist kupodivu funguje ve všech směrech. Zejména obsazení je trefné, herecké výkony autentické, a co víc - každých pár minut zábavné cameo (to nejlepší přijde až po závěrečných titulcích, takže rozhodně nevypínejte předčasně). Samozřejmě si druhou polovinu snímku užijete víc, pokud jste aspoň minimálně obeznámeni s The Room. Během sledování jsem měl pocit, že si natáčení filmu tvůrci zkrátka velmi dobře užili a zároveň že udělali nejvíc pro to, aby si to divák užil s nimi. A to mi ke spokojenosti stačí. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Navzdory všemu, co o svém projektu Franco říká a co po něm papouškují publicisté a moderátoři talkshow, není "The Disaster Artist" dobrý film. V prvé řadě postrádá opravdové drama a srdce, ale také pořádný vhled do nitra postav. Na rozdíl od často vzpomínaného Burtonova "Eda Wooda" nepřináší "The Disaster Artist" žádný nový ani jakkoli intenzivní či procítěný pohled na Tommyho Wiseaua a jeho egocentrický tvůrčí potrat "The Room". Jen opakuje již mnohokráte řečené a doslovně do filmových sekvencí překlápí postřehy, které napadnou při koukání na "The Room" úplně každého. Na nesrovnalosti a mnohoznačnosti v mýtu, který se kolem filmu a jeho autora utvořil, jenom poukazuje, ale nejde po nich. Ve výsledku tak zůstává jen sled freakshow vinět, kde se Franco pitvoří a vydává to za velký herecký výkon, jenže jak paradoxně ukazuje závěrečné porovnání původních pasáží z "The Room" a jejich rekonstrukcí bratry Francovými a spol., Franco jen dělá, že je Wiseau asi stejně jako to před ním i po něm dělala řada fanoušků "The Room", když s kamarády o filmu mluvili a "přehrávali" nejbizarnější sekvence. Hlavní úskalí "The Disaster Artist" spočívá právě v samotném Francovi. Ten je totiž workoholik s patologickým strachem před tím na chvíli ustrnout. Proto také jeho filmografie na jedné straně vyvolává úžas nad počtem projektů, které každoročně stíhá realizovat coby producent, režisér a herec. Jenže smutnou pravdou zůstává, že Franco není žádný multitaskingový génius, ale prostě člověk s omezenou kapacitou jako prostě většina z nás. V herectví se to ještě dá maskovat chvilkovým vypětím a prací maskérů a kostymérů, ale právě Francovy režijní projekty jsou ukázkovým příkladem nedotaženého potenciálu. Franco se nedokáže soustředěně věnovat jedné věci několik měsíců, ba dokonce let jako pořádní režiséři, ani nemá vlastní osobitý rukopis, který by jeho projekty ozvláštňoval (jako např. u sériových řemeslníků Takašiho Miikeho či Seidžuna Suzukiho). Pro Franca je každý film jen jednou z tisíce položek na neustále bobtnajícím "to do" listu, které mu skýtají chvilkové povyražení. Jenže zatímco u stylových ptákovinek jako "Future World" to není nic proti ničemu, téma "The Disaster Artist" by si zasloužilo uchopení někým jiným než fantastou s ADHD, který z toho, že během natáčení se všemi komunikuje parodováním Wisseaua ze sebe zkouší dělat velkého auteura nořícího se do nitra role. Naději v tomto směru skýtá dokumentární projekt "A Room Full of Spoons" s jehož tvůrci se Wisseau soudil, protože si dovolili právě to, co Franco ne, že si za cíl vzali odhalení oněch velkých otázek obklopujících "The Room" – odkud Tommy pochází, kolik mu je let a kde na film sehnal peníze. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (14)

  • Film si vyslúžil "standing ovation" po premiére na filmovom festivale SXSW v marci 2017. (belinko)

Související novinky

Na Zlaté glóby vyrazí Spielberg i Nolan

Na Zlaté glóby vyrazí Spielberg i Nolan

11.12.2017

Jak určitě víte, filmové ceny většinou není zas tak těžké předpovídat. Letošek ale bude jiný, jelikož zatím nemáme žádného velkého favorita, což názorně předvádějí nominace na 75. Zlaté glóby. Kdo se… (více)

Reklama

Reklama