Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Scenárista, režisér a herec Woody Allen tentokrát situoval děj svého komediálně laděného příběhu do carského Ruska 19. století, do doby napoleonských válek. Hlavní postavou filmu je obyčejný, tak trochu neduživý bojarský synek Boris (v Allenové podání) s celoživotní láskou ke krásné sestřence Soně (Diane Keatonová). Jeho obrovskou smůlou je, že se náhodou narodil právě do společnosti vyžadující příliš velké sliby, velké válečné činy a nepřiměřeně rozmáchlá romantická gesta. Ironií osudu právě Boris má zaplatit vlastním životem za zločin, který nikdy nespáchal. A právě tento okamžik slouží k tomu, aby retrospektivně vyprávěl tragikomickou historii svého života. Film Láska a smrt je neobyčejně vtipnou filozofickou "lahůdkou" na existenciálně pojaté téma - sex a konec života, stejně jako parodií na historické romány typu Vojna a mír. Také tady nalezneme Allenovy originální vizuální gagy, nejednou inspirované proslavenými tituly světové kinematografie: Kachní polévka, Světla velkoměsta, Sedmá pečeť (postava Smrti, která si odvádí nebožtíky) a Křižník Potěmkin. Děj provázi hudba Sergeje Prokofjeva, za kamerou tentokrát stál klasik frankofonního filmu Ghislain Cloquet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (305)

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Tak tahle komedie mi dnes vážně moc sedla. Výborná, satirická, břitká a vtipná a já vůbec ještě nevím, co ještě. Prostě čekáte na něco a ono se to objeví přesně v tu chvíli, kdy je to nejvíc třeba. S báječným Woodym a na tu dobu velmi půvabnou Dianou, ze které ten její sex appeal doslova přetéká na všechny strany. Aneb pohled (nejen) na ruské dějiny v tak trošku netradičním hávu, plném báječné lehkosti a ironie. Pro mě osobně nejlepší Allenův film. Ps. Scénu s lahví jsem si pouštěl asi 6x. Nádhera! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Láska a smrt je patrně nejlepší allenovská vypalovačka, která disponuje vražednou dávkou sarkastického intelektuálna, čítankově zbabělým hrdinou, jeho nymfomanskou vyvolenou a řadou ponaučení, díky nimž již vím, že subjektivita je objektivní, že při souboji nemám střílet nad sebe a k zakukleným postavám svírajícím kosu mám mít jistou míru nedůvěry. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Na Woodyho Allena jako režiséra a scenáristu jsem měl naladěno okamžitě od první scény. S Woodym Allenem jako hercem jsem to zase měl o něco těžší a chvíli mi trvalo, než jsem si na jeho zběsilé pitvoření v uniformě s brýlemi zvykl, ale během scén z divadla se přihodilo, že mě sám mistr před kamerou začal najednou rozesmívat přibližně stejným dílem, jako mnoho jeho autorských dialogů ve společnosti okouzlující a komediálně excelující Diane Keaton... a najednou jsem ho už plně bral, i když pár trapným momentům se v mých očích občas nevyhl (např. v groteskní scéně bez zvuku s opakovaným mlácením dámy tvrdou láhví do hlavy). Láska a smrt možná lehce trpí tím, čím i mnohé další Allenovy filmy cca do začátku 80. let a sice, že nedrží tolik pohromadě a místy připomínají spíše tematicky poslepený sled scén. Naštěstí to zachraňuje nejen důstojné a stejně vtipné završení, ale i bohatá náplň filmu mnoha zdařilými scénami a nápady ve svérázném pojetí motivů z notoricky známých ruských literárních klasik a národních dějin, ale také osobností, teorií a myšlenek z dějin filozofie. Pojmout ony filozofické střípky s takovou lehkostí i nadsázkou a vložit je do vtipných situací, vztahových zápletek nebo reálných událostí jiné epochy (Napolen v Rusku) si vyžadovalo spoustu kreativity, jaká mě na Woodyho starších filmech velice baví. Výsledkem je opět velice zábavná filmová skládanka, v jejíž pestré palety humoru si většina diváků najde něco svého. [80%] ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Dílo filosoficky závažné minimálně stejně jako Sedmá pečeť, s níž nakonec vede i skutečně hlubokou polemiku. Kde jinde byste viděli, jak je Sokrates pomocí sofismat dohnán k homosexualitě? Kde jinde byste se dozvěděli, že jeden z bratří Karamazových je Idiot a druhý Výrostek? Tolstoj s Gončarovem i Turgeněvem sebou v hrobech musí mlátit smíchy a mně nezbývá než přemýšlet o objektivitě subjektivity. ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

S tvorbou WA spíš zatím jen koketuji, tento snímek byl výběrem ze 100x ničeho, co včera dávali v telce. Pár vtípků by se našlo, největší asi ten s cynickou Diane u postele umírajícího manžela a jejím dotazem na téma kolik mu zbývá času z původních 10 minut pod lékařských dohledem - ještě tak 8? Jinak to bylo místy moc utržené z kontextu, přehnaně rádoby vtipné a hlavně hrozně ukecané. WA je ovšem kardinální antisexy prototyp "chlapa" - ten musí mít kromě plné kešeně ještě plno někde jinde, jinak to nevidím.☺ ()

Galerie (38)

Zajímavosti (19)

  • Filozofická rozprava Borise (Woody Allen) a Sonjy (Diane Keaton) o subjektivitě a objektivitě ve skutečnosti pochází z textu „Love and Death“ ruských filozofů G. I. Gurdžijeva a P. D. Uspenského. (jezurka42)
  • Film mnohokrát odkazuje k tématu sebevraždy a smrti. Olga Georges-Picot, herečka, která v tomto filmu ztvárnila hraběnku Alexandrovnu, trpěla dlouhá léta depresemi a v roce 1997 spáchala sebevraždu skokem z jedné pařížské budovy. (jezurka42)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama