Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Scenárista, režisér a herec Woody Allen tentokrát situoval děj svého komediálně laděného příběhu do carského Ruska 19. století, do doby napoleonských válek. Hlavní postavou filmu je obyčejný, tak trochu neduživý bojarský synek Boris (v Allenové podání) s celoživotní láskou ke krásné sestřence Soně (Diane Keatonová). Jeho obrovskou smůlou je, že se náhodou narodil právě do společnosti vyžadující příliš velké sliby, velké válečné činy a nepřiměřeně rozmáchlá romantická gesta. Ironií osudu právě Boris má zaplatit vlastním životem za zločin, který nikdy nespáchal. A právě tento okamžik slouží k tomu, aby retrospektivně vyprávěl tragikomickou historii svého života. Film Láska a smrt je neobyčejně vtipnou filozofickou "lahůdkou" na existenciálně pojaté téma - sex a konec života, stejně jako parodií na historické romány typu Vojna a mír. Také tady nalezneme Allenovy originální vizuální gagy, nejednou inspirované proslavenými tituly světové kinematografie: Kachní polévka, Světla velkoměsta, Sedmá pečeť (postava Smrti, která si odvádí nebožtíky) a Křižník Potěmkin. Děj provázi hudba Sergeje Prokofjeva, za kamerou tentokrát stál klasik frankofonního filmu Ghislain Cloquet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (305)

Fingon 

všechny recenze uživatele

... jak divák o iluze přišel. Po čtyřech shlédnutých filmech Woodyho Allena jsem nechápal, jak se může jeho dílo někomu nelíbit. Bohužel, každý další snímek je horší než ten předchozí. Banáni - super. Bla bla sex bla bla úžasný. Láska a smrt... Skvělé hlášky, parodování ruské literatury... ale co jako? Asi ne každému se líbí celá jeho tvorba. Škoda. ()

Scrytcher 

všechny recenze uživatele

Russian gentleman: So who is to say what is moral? Sonja: Morality is subjective. Russian gentleman: Subjectivity is objective. Sonja: Moral notions imply attributes to substances which exist only in relational duality. Russian gentleman: Not as an essential extension of ontological existence. Sonja: Can we not talk about sex so much? ()

Reklama

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

S tvorbou WA spíš zatím jen koketuji, tento snímek byl výběrem ze 100x ničeho, co včera dávali v telce. Pár vtípků by se našlo, největší asi ten s cynickou Diane u postele umírajícího manžela a jejím dotazem na téma kolik mu zbývá času z původních 10 minut pod lékařských dohledem - ještě tak 8? Jinak to bylo místy moc utržené z kontextu, přehnaně rádoby vtipné a hlavně hrozně ukecané. WA je ovšem kardinální antisexy prototyp "chlapa" - ten musí mít kromě plné kešeně ještě plno někde jinde, jinak to nevidím.☺ ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších Allenových kousků. Neskutečné dialogy, místy naprosto absurdní humor plný odkazů nebo různě pokroucených citací z klasické ruské literatury (ale i na různé seriózní filmaře - hlavně Bergmana). Pekelné je, že proud fórů se nezastaví prakticky po celou dobu, takže těžko najít nejlepší kousky.Já osobně mám hodně rád scénu s výcvikovým seržantem carské armády, která je černoch, scény z hrdinova dětství (otec coby vlastník "kousku půdy", tajemný sen s tančícími číšníky) a pak v podstatě všechny scény, kde Allen v důstojnické uniformě balí petrohradské krasavice. "Zabil bych vás, kdybyste byl opravdový muž" "Já jsem opravdový muž" "Myslel jsem o něco menší opravdový muž." ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Na Woodyho Allena jako režiséra a scenáristu jsem měl naladěno okamžitě od první scény. S Woodym Allenem jako hercem jsem to zase měl o něco těžší a chvíli mi trvalo, než jsem si na jeho zběsilé pitvoření v uniformě s brýlemi zvykl, ale během scén z divadla se přihodilo, že mě sám mistr před kamerou začal najednou rozesmívat přibližně stejným dílem, jako mnoho jeho autorských dialogů ve společnosti okouzlující a komediálně excelující Diane Keaton... a najednou jsem ho už plně bral, i když pár trapným momentům se v mých očích občas nevyhl (např. v groteskní scéně bez zvuku s opakovaným mlácením dámy tvrdou láhví do hlavy). Láska a smrt možná lehce trpí tím, čím i mnohé další Allenovy filmy cca do začátku 80. let a sice, že nedrží tolik pohromadě a místy připomínají spíše tematicky poslepený sled scén. Naštěstí to zachraňuje nejen důstojné a stejně vtipné završení, ale i bohatá náplň filmu mnoha zdařilými scénami a nápady ve svérázném pojetí motivů z notoricky známých ruských literárních klasik a národních dějin, ale také osobností, teorií a myšlenek z dějin filozofie. Pojmout ony filozofické střípky s takovou lehkostí i nadsázkou a vložit je do vtipných situací, vztahových zápletek nebo reálných událostí jiné epochy (Napolen v Rusku) si vyžadovalo spoustu kreativity, jaká mě na Woodyho starších filmech velice baví. Výsledkem je opět velice zábavná filmová skládanka, v jejíž pestré palety humoru si většina diváků najde něco svého. [80%] ()

Galerie (38)

Zajímavosti (19)

  • Film mnohokrát odkazuje k tématu sebevraždy a smrti. Olga Georges-Picot, herečka, která v tomto filmu ztvárnila hraběnku Alexandrovnu, trpěla dlouhá léta depresemi a v roce 1997 spáchala sebevraždu skokem z jedné pařížské budovy. (jezurka42)
  • Film se natáčel převážně v Maďarsku, nikoli v Rusku, kde je umístěn jeho příběh. Některé scény se natáčely v Paříži. (RadimFišer)
  • Záběr na sochu lva a záběr vojáka, který je střelen do oka skrze brýle, jsou parodií na podobná vyobrazení soch z filmu Křižník Potěmkin (1925). (HellFire)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno