Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Ghislain CloquetHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Féodor Atkine, Yves Barsacq, Yves Brainville, Harold Gould, Jessica Harper, James Tolkan, Howard Vernon, Frank Adu (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Scenárista, režisér a herec Woody Allen tentokrát situoval děj svého komediálně laděného příběhu do carského Ruska 19. století, do doby napoleonských válek. Hlavní postavou filmu je obyčejný, tak trochu neduživý bojarský synek Boris (v Allenové podání) s celoživotní láskou ke krásné sestřence Soně (Diane Keatonová). Jeho obrovskou smůlou je, že se náhodou narodil právě do společnosti vyžadující příliš velké sliby, velké válečné činy a nepřiměřeně rozmáchlá romantická gesta. Ironií osudu právě Boris má zaplatit vlastním životem za zločin, který nikdy nespáchal. A právě tento okamžik slouží k tomu, aby retrospektivně vyprávěl tragikomickou historii svého života. Film Láska a smrt je neobyčejně vtipnou filozofickou "lahůdkou" na existenciálně pojaté téma - sex a konec života, stejně jako parodií na historické romány typu Vojna a mír. Také tady nalezneme Allenovy originální vizuální gagy, nejednou inspirované proslavenými tituly světové kinematografie: Kachní polévka, Světla velkoměsta, Sedmá pečeť (postava Smrti, která si odvádí nebožtíky) a Křižník Potěmkin. Děj provázi hudba Sergeje Prokofjeva, za kamerou tentokrát stál klasik frankofonního filmu Ghislain Cloquet. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (305)
Russian gentleman: So who is to say what is moral? Sonja: Morality is subjective. Russian gentleman: Subjectivity is objective. Sonja: Moral notions imply attributes to substances which exist only in relational duality. Russian gentleman: Not as an essential extension of ontological existence. Sonja: Can we not talk about sex so much? ()
O láske, o smrti, o živote, o sexe..... Filmová filozofická úvaha nad odvekými otázkami, ktoré trápia ľudské pokolenie už od počiatku vekov. Obrovský myšlienkový prínos, hlavne v podobe nezabudnuteľných dialógov medzi Woody Allenom a Diane Keaton, na ktorých obsah nezabudnem snáď až do konca života. A toto všetko dostane divák na tanieri s obrovskou porciou všeobjímajúceho humoru a paródie. Jednoznačne plný zásah s konštatovaním, že zatiaľ ide o môjho najlepšieho Woody Allena. ()
Scénář: Woody Allen .. Co bude po tom, až umřeme? --- Budou tam holky? Rozpustilé, sarkastické, empirické, geniální. Hlubokomyslné filozofování o lásce, sexu, náboženství a smrti. Allenův scénář je prostě protkán božskými narážkami a neuvěřitelnou otevřeností v těch tzv. nejzásadnějších otázkách lidského žití. Podáno je to pak místy ve výbušně humorném tempu, kdy režijně nápadité scény, oduševnělé monology a otevřené dialogy jedou jeden za druhým. Woodyho závěrečný tanec se Smrtí i to co k němu vede je mnohonásobně působivější než v případě Sedmé pečeti. No, takhle nějak by měl vypadat každý pokus o remake nudných evropských artů. ()
Woody Allen je mistrem svého oboru, o tom nemůže být spory, ale abych pravdu řekl, tak právě tento film je možná a dost dobře nejspíš tím nejlepším co jsem od něj kdy vůbec viděl. Láska a smrt, jakási parodie na Vojna a mír mě značně zaujala už od samotného začátku a nedokázal jsem se od ní odtrhnout až do konce. Celý příběh je tak trošku praštěný, často řečí jednoho člověka, ale díky dialogům, které Allen píše mistrně, dokonalý. On si z toho dělá takovou One-Man-Show a podle mého mu to ani nikdo nemůže mít za zlé. Tak on pracuje, tak tvoří a možná, ne možná, určitě...právě proto je to tak skvělé. Ten nenápadný stopadesáticentimetrový mužík má génia v hlavě a to mu nikdo neodpáře. Láska a smrt je prostě dílo, které je hodno génia, Woodyho Allena. ()
Toto geniálne dielko nastoluje a rieši hneď niekoľko závažných otázok v ľudskom živote, tým však nemyslím, že ich aj vyrieši. Odpoveď na všetko by bola tak strašne zamotaná a komplikovaná a večne v konflikte s morálkou a sebaúctou, alebo náboženským presvedčením...no nič nie je jednoduché! Bavila som sa dokonalo a určite si doprajem aj second look :) ()
Galerie (38)
Zajímavosti (19)
- Závěrečný "tanec se smrtí" je parodií na film Sedmá pečeť (1957). (Oktavianus)
- Boris (Woody Allen) během filmu složí báseň „Měl jsem být párem zkrvavených hnát“, ale pak ji zahodí jako sentimentální. Ve skutečnosti je jejím autorem T. S. Eliot. (Oktavianus)
- Když Boris (Woody Allen) sjíždí v kánoi z kopce do bojující vřavy, jsou vidět za dřevěným kolem pneumatiky, po kterých dělo skutečně jede. (Chegi)
Reklama