Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V době, kdy úspěšný vedoucí pracovník newyorské reklamní agentury (Will Smith) prožívá hlubokou osobní tragédii a zcela se stahuje do ústraní, jeho kolegové vymyslí drastický plán, jehož cílem je přinutit ho překvapivým a hluboce lidským způsobem se vyrovnat se svým žalem. (Freeman Ent.)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (378)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Namet, ktory mal tak velky potencial, ale vysledok vôbec nefunguje, pretoze postrada to najdôlezitejsie a to poriadne emocie. Tazko mi urcit v com je presne chyba. Ci v scenári, rezii alebo hereckych vykonoch. Ako celok to proste do seba nezaklaplo. Mna najviac iritovali dve veci. Povaha hlavneho hrdinu, ktory je natolko uzavrety, ze s nikym nekomunikuje, takze vsetko co sa deje okolo neho ide mimo neho a zaroven aj mimo divaka. Otravna mi pripadala aj linia s podnikom a papiermi, ktore ma Smith podpisat. Asi najväcsi problem vidim v snahe tvorcov sustredit sa viac na vymyslenie prekvapivych point ako na budovanie atmosfery a dojimavych scen. V tomto smere som mal z filmu podobny dojem ako z filmu Seven Pounds. Ten ale na druhe zhliadnutie uz celkom funguje, kedze uz chapete vyznam zdanlivo nezmyselnych scen v prvej polovici filmu. U tohto filmu si nemyslim, ze by na druhy pokus fungoval lepsie aj napriek znalosti pointy. Vysledkom je film, ktory mohol byt neskutocny dojak ale pritom je matematicky vykonstuovany a chladny ako psi cumak. A aj niektore vykonstruovane linie mi pripadaju strasne absurdne. 4/10. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Námet by ušiel, len ho ešte lepšie scenáristicky prepracovať a prípadne aj vhodne nakrútiť.Všetci zúčastnení mali zrejme dojem, že robia veľké umenie, lenže vznikol iba vianočný melodramatický slaďák s nevyužitým potenciálom ústredného námetu. Z návštev "smrti, času a lásky" sa dalo vyťažiť omnoho viac, osobne mi ani nie je jasné, prečo to nakoniec fungovalo a videá sú samostatnou kapitolou na rozbor nefunkčnosti realizácie nápadu a absencie elementárnej logiky. Záver posúva film niekde úplne inde a nechápavý výraz by som mal pri ňom asi aj na Štedrý večer po rozbalení darčekov. Ďalší divný film o smrti po Siedmych životov v Smithovej kariére, táto poloha mu proste nesedí. ()

Reklama

Alfréda 

všechny recenze uživatele

Will Smith už není komikem, kterým býval v dobách Fresh Prince nebo Men in Black. Není ani akčním hrdinou, kterým býval v Bad Boys nebo třeba v Já, robot. S přibývajícím věkem Smith poměrně zvážněl a já již nějakou dobu velmi sympatizuji s životní filozofií, kterou razí a kterou posledních pár let ve svých rolích i propaguje. Tato jeho poloha se mi rozhodně líbí ze všech nejvíc a jsem proto fanynkou jak The Pursuit of Happyness, tak například Seven Pounds. Collateral Beauty je ale jiné; předně se liší tím, že v jiných Smithových dramatických rolích sledujeme zápas člověka, který se vypořádá se svou životní situací a vytrvale bojuje. V Collateral Beauty sledujeme člověka zlomeného, který nebojuje, jelikož rezignoval. Život nenávidí a nevěří v lepší budoucnost. Zatímco v jiných rolích je Smith vždy bojovníkem, který překonává vlastní hranice, nebo je mesiášem, který pomáhá druhým, zde je Smithova postava obětí, která je dramatem vláčena a posouvá se dál jen díky úsilí ostatních postav. Není to hlavní hrdina, kdo zde táhne příběh - hlavní hrdina je příběhem doslova vláčen proti sé vůli a děj tak vytváří čistě postavy vedlejší. Smith tedy zde nepředává žádné poselství a víru v lepší zítřky, jako je tomu v předchozích snímcích. Jedniná oduševnělá quote, která ve filmu zazní, patří Nortonovi a uslyšíme ji již v úvodních pěti minutách: "Za můj rozvod nemůže žena, která mne přistihla a natočila při nevěře. Za svůj rozvod si můžu sám. Ona to jen zdokumentovala". Vedlejší postavy jsou představovány paralelně a divák se postupně dovídá, že každý z hrdinů má nějakou tu svízel, bolest, se kterou se vnitřně vypořádá. Ač je zřejmé, že sledujeme především příběh Willa Smithe, poměrně jej zastíňují další životní tragédie - Norton je rozvedený a jeho dcera jej nenávidí. Winslet je ve čtyřiceti stále bez manžela i dítěte a tikot biologických hodin ji dohání k šílenství. A do třetice to nejhorší, Peña má děsivou a definitivní diagnózu a zbývá mu pár měsíců života. Kde v tomhle filmu hledat nějakou collateral beauty, tedy vedlejší krásu života? Nikde. Necelých 100 minut strávených v kině ve mně zanechalo nepříjemný pocit, že smrt je všudypřítomná a bolest se vyléčit nedá, jen se s ní člověk naučí žít. Což je poselství, které ve filmu opravdu zazní: "Nikdy to nebude lepší. Bolest nikdy nezmizí. Ale naučíš se s ní prostě být." Zatímco takové Love Actually podobně sleduje více osudů najednou a všechny více či méně ústí v happyend (navzdory úmrtím, rozdovům či nevěrám), Smith svou dceru samozřejmě zpět nezíská, Peña jednou stejně stoprocentně umře, a Nortonovi jeho dcera v závěru filmu řekne, že je stalker a nechce se jí věřit, že ji opravdu hodlá sledovat. Co stojí za pochvalu je zcela zřejmě Smithův herecký výkon, byť postava jako taková se mi opravdu nelíbí, jelikož místo toho, aby mne inspirovala k překonávání životních strastí, navádí mne k tomu smířit se s faktem, že lepší už to nebude. Mezi vedlejšími postavmi jasně vyniká Helen Mirren, která zde hraje veselou, mírně trhlou babču. Naproti tomu mi přišel dost vypjatý a rozpačitý výkon Kiery Knightley, která v konfliktních scénách podlě mého trochu přehrávala. Postavy Smrt, Láska a Čas působí velmi symbolicky až archetypálně, a přítomnost těchto archetypů mi udělalo ve filmu velkou radost, přesto zůstává jejich potenciál spíše nevyužitý. Celkově vzato, opravdu si nedokážu představit, kdo by mohl být cílovkou takového snímku. Věřím, že jestli v životě přijdu o potomka, končetinu nebo střechu nad hlavou, tenhle film mi pomůže uvědomit si, že může být i hůř a přežít se dá všechno; i když se člověk nikdy nezotaví, jen si na bolest zvykne a naučí se s ní žít. Jinak na mě film působí opravdu temně a velmi ponuře, ne-li depresivně. Ale věřím, že jiné drama se Smithem tento můj dojem zase narovná. 60% () (méně) (více)

dom156 

všechny recenze uživatele

Uběhlo prvních 30 minut a já sledoval sled nesmyslných dialogů různých herců a říkal jsem si, proč tu sakra v tom sále sedím. Poté mi začal děj dávat konečně smysl a vše začalo zapadat do sebe jako puzzle. Konec nám hezky graduje možná to až moc přestřelili ke konci, ale to zas tak moc nevadilo. Vzhledem k hvězdnému obsazení bych čekal mnohem lepší herecký orchestr než nám filmík dává. Celkově film hodnotím kladně a doporučuji. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Collateral Beauty většinu diváků nalákal pomocí úžasného hereckého obsazení a matoucích trailerů, které lákaly na tak trochu jiný film, než který nám byl naservírován. Alespoň tak tomu bylo u mě. Nemohu říct, že by to byl vyloženě špatný film, ale asi jsem nejspíš očekával trochu silnější příběh, který by se mnou více ponhul a nenutil by mě až příliš okatě soucítit s hlavní postavou Howarda. Což je ve výsledku škoda, když vezmu v potaz přítomnost témat jako je smrt potomků či úvahy o třech instancích v podobě Lásky, Smrti a Času. Zkrátka snímek, který stojí zejména na hereckém obsazení, kterému však podkopává nohy poněkud zmatený scénář. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (9)

  • Rovnako ako dej filmu, tak aj celé jeho natáčanie prebiehalo v New Yorku. (MikaelSVK)
  • Počas prípravy Willa Smitha (Howard) na rolu, zomrel jeho otec, Willard Carroll Smith, Sr. Herec uviedol, že práca na filme pôsobila terapeuticky, pretože mu pomáhala vyrovnať sa so stratou. (Astonko)

Reklama

Reklama