Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželské povídky, které Vít Olmer psal pro časopis Playboy v době, kdy jeho šéfredaktorem byl Arnošt Lustig, mají v sobě vtip, často až absurdní pointu a nezapřou, že autor je bedlivým pozorovatelem života kolem nás. Pět z nich vybral pro svojí novou českou komedii, jejímž společným jmenovatelem se stal herec Jiří Krampol, hlavní představitel každé z nich.

Francouzská trojkombinace je humornou úvahou o tom, co může potkat úspěšného podnikatele, dá-li jednoznačně přednost práci před svoji mladší, atraktivní ženou. Protože i ta jednoho dne - vlastně zcela náhodou - pochopí, že peníze nejsou všechno...

Svatozář. Pan Divoký je zdánlivě tichý důchodce a bezbranný muž pod pantoflem. Že tomu tak docela není, pochopí až ušní lékař, který zase vzdoruje hned dvěma partnerkám najednou. Jen na okamžik zaváhá, zda by paní Divoká neměla znát pravdu o svém muži. Ale pak pochopí, že by svého pacienta připravil o jedinou zbraň a útočiště.

Sólo na bicí. Bimbo je "přerostlý" bigbíťák a jeho žena, které ne náhodou říká Yoko, už dávno rezignovala na to, že by někdy dospěl. Žijí spolu na chalupě a monotónní rytmus jejich dnů nečekaně změní vpád zločince, prchajícího před policií. Bimbo a Yoko jakoby se znovu setkali.

Ostrov lásky. Dovolená, ať už kdekoli, by měla být výletem za hranice všedních dnů. Ustaraný Ing. Zawinul ale u Jadranu neustále pracuje a řeší neřešitelné problémy ve své firmě. Toho si povšimne pan Rozvinul a nasměruje svého nového přítele na zcela jinou cestu. Někdy stačí opravdu tak málo.

Waterloo po česku je příběhem pražského památkáře Hrušky, zakřiknutého úředníčka, překážejícího ve světě své atraktivní ženy a ambiciózní dcery. Před každodenním papírováním, byrokracií a marnými diskusemi utíká do napoleonské doby a mění se v udatného maršála. A pak se mu jednoho dne podaří být hrdinou i v současnosti a utéct možná jednou provždy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (257)

waits odpad!

všechny recenze uživatele

Nomen omen. Olmer deklamující podivně sešroubovaná souvětí do bezpointních historek se slyšitelně špatně vyslovujícím Krampolem, to je něco co je třeba vidět. Říkal jsem si celou dobu, myslí to ten člověk vážně? Ty historky považuje opravdu za vtipné? On nevidí, jak je to trapné a s prominutím blbé? Asi nevidí. Ted už zbývá jen jedna cesta, Jít ještě hlouběji, otvírat nové a nové možnosti, najmout znovu Slávka Bouru a spolu s Krampolem je za zvuku hudby Michala Davida pustit do Playgirls 3, třeba. Olmer by do toho mohl číst Freuda a já bych věděl, že filmové umění nemá hranice. ()

MarekT odpad!

všechny recenze uživatele

Než začnu, dovolte mi prosím, napsat jakýsi předkomentář. Dnes ráno jsem měl při čekání na autobus docela dost volného času a tak jsem přešel přes silnici, abych si u stánku koupil DVD Formanova Hoří, má panenko. V tu chvíli jsem zahlédl obal tohoto filmu. Jelikož jsem o zdejších referencích (3.nejhorší film) věděl, neváhal jsem obětovat padesát korun navíc a tak k Formanovi jsem přikoupil ještě Olmera. Zajímavá kombinace, že? Ještě toto odpoledne mi vypadl proud a jediné, co jsem měl po ruce, byl notebook na baterii. A tak jsem si pustil po Panence další film. Proč vám to vlastně vyprávím? Inu, asi bych se jinak nedonutil podívat. And now for something completly different - už konečně k filmu: Co se první povídky a její kvality týče, stala se pro mě přímou definicí slovního spojení "nechtěná komedie" nebo sloganu "tak špatné, až je to dobré". Dialogy, děj, pointa (pokud nějaká byla), herecké výkony (hlavně neblaze proslulá Simona Chytrová), to vše mě nutilo k smíchu. Pak jsem ale zkusil tento film a jeho druhou povídku brát trochu vážně. A vyklubala se z toho nekoukatelná křeč, něco, co mě nutilo vypouštět z úst jadrný slovník, prostě na nějakou dobu nezapomenutelný zážitek. Třetí a čtvrtá povídka už nestojí za řeč, pokračují v nastaveném stylu. Zajímavé jsou také charaktery, které Jiří Krampol zvtárňuje. K tomu připočítejte stupidní komentáře samotného režiséra vstupující do děje. Soudím, že distributorský text musel psát jedině on sám. Nechápu k tomu, co on si představuje pod pojmem erotika (viz další jeho stejně slavné dva filmy). Navíc tento film podobně jako oba díly Playgirls (a hádejte třikrát, kdo je společným jmenovatelem) je nekoukatelný tak, aby divák reálně upřeně hleděl na to, co se před ním odehrává. Tak to je asi vše, dlouho jsem čekal, než budu moci zkompletovat první pětici zdejších nejhorších filmů, a vyplnilo se mi to. K hodnocení mi mimochodem stačí jen shlédnuté dvě třetiny, jelikož se mi během sledování vybila baterie a pupeční sňůra spojující mě a tento film byla přestřižena. Možná se někdy dokoukám, každopádně o odpadu je asi opravdu rozhodnuto. Komentář zakončím stylově, citací z třetí povídky a následným doplněním. "Tulopylus felius, lidově horčák. Jediná houba dokáže zkazit celé jídlo a mohou nastat žaludeční a střevní potíže." Myslím, že v encyklopediích by se mělo též uvádět, že stejné či obdobné pocity ve vás může vyvolat i Waterloo po česku. ()

Reklama

bernau84 

všechny recenze uživatele

když jsem dával tu jednu hvězdičku tak mě troch svrběly prsty ale no co, nejhorší film co sem viděl to neni... přiznávám že humor zde není a krampol je starej opilec ale mám pocit že jedna scéna se mi líbila (to stou žumpou nebo hovnocucem už nevim) Skutečně se divim že byl někdo ochoten jít do takovýho hnoje (holubová,vašáriová,kraus,suchařípa,NAĎA konvalinková) ()

gstudio

všechny recenze uživatele

Úžasně vyrovnaný snímek. Totální intelektuální vyprázdněnost scénáristy a režiséra nalezla totiž dokonale adekvátní formu. Výraz "hloupý" nevystihuje ani zdaleka uměleckou kvalitu díla. Ta spočívá totiž geniálně v naprosté negaci všeho, co bylo historicky za jakékoli umění (byť i třeba "Trošku" poklesle a lidově zábavné) považováno. Asi v polovině jsem byl touto filozofií tvůrců zcela naplněn a rozhodl se sledování přerušit. Nehodnotitelný opus... ()

horskejvlk 

všechny recenze uživatele

Co příběh to pro mužské ego Waterloo, tedy prohra, přesto dávám za ⭐️⭐️⭐️⭐️ Z důvodů kdy jsem musel vydestilovat humor z jednotlivých scén. Nicméně humoru bylo plno jen tak nějak na způsob Kameňáku. Přesto film zachraňovali herci, Přeučil, Krampol, Vízner a jiní, film spíše ukazoval jaké má Olmer možnosti režisérské, zejména příběh v nemocnici kdy Míša Mauerová je v dvojroli komtesy úžasná a secesní šaty ala Josefína ji vysloveně sluší si kladu otázku proč se Vít Olmer nepustí tímto směrem totiž historické, klidně i napoleonské, fresky má pro ni cit a talent. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Během premiérového měsíce vidělo film v českých kinech 5 682 diváků, což znamenalo tržbu 588 406 Kč. Snímek se tak stal 29. nejnavštěvovanějším filmem a 8. nejnavštěvovanější premiérou měsíce září 2002. (cinema_cz)

Reklama

Reklama