Režie:
Alfonso CuarónKamera:
Emmanuel LubezkiHudba:
John TavenerHrají:
Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, Danny Huston, Charlie Hunnam, Chiwetel Ejiofor, Pam Ferris, Peter Mullan, Clare-Hope Ashitey, Oana Pellea (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Píše se rok 2027: nejmladší člověk planety právě zemřel ve věku 18 let a lidstvu hrozí naléhavé nebezpečí vlastního vyhynutí. Společnost je zmítána násilím a jednotlivé skupiny obyvatel mezi sebou válčí. V takových podmínkách žije i Theo (Clive Owen), ze kterého se má brzy stát ten nejméně pravděpodobný spasitel lidstva. Poslední nadějí lidí je totiž jediná žijící žena - a když je její bezpečí ohroženo, přichází právě Theo, aby ji ochránil. Zneklidňující akční thriller o budoucnosti, jakou byste nečekali, natočil s Julianne Moore a Michaelem Cainem na Oscara nominovaný režisér Alfonso Cuarón. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 552)
Perfetne zobrazená atmosféra špinavosti blízkej budúcnosti plnej depresie, ktorá slúži ako set-up pre líčenie neduhov súčasnosti, zaujímavý námet, pútavá réžia so zábermi na dlhé trate ;-), snaha o realistickosť. V posledne menovanom mám však vzhľadom na neutíchajúcu snahu o podtrhovanie tejto linky (chválihodne počas celého filmu) osobne malý problém v scéne úniku z farmy (streľba na Thea). Časom ovšem dojem u mňa silno klesá. 7/10. ()
Největšími machry tohoto počinu jsou především kameraman a střihač. I když by se dalo o střihači polemizovat. On totiž tolik toho ve filmu neudělal. Všimněte si, že za celý film dojde možná ke třem, možná čtyřem střihům. Ale vlastně, méně někdy znamená více a v tomto filmu tuplem více. Mezi nejzajímavější patří samozřejmě scéna z auta a vlastně i úvodní scéna. Vše se tak odehráva v jednom záběru, že člověk úplně zapomene, že sleduje film. Jaksi ho to vtáhne do dění. Kromě této výborně stylizované kamery a promyšlené synchronizace všech zůčastněných se jedná o hutné sci-fi ze světa, kde se již nerodí děti. Něco podobného lze rovněž nalézt v románu Waltera Tevise Zpěv drozda. Potomci lidí bych bez okolků zařadil mezi top ten sci-fi filmů všech dob. ()
Fantasticky invenčně natočený biják, který bohužel pokulhává po stránce příběhu a postav - navíc, všechno už tu bylo. Ale scéna útoku na auto nebo porodu stojí za to, abych zašel na Potomky lidí ještě jednou. Filmem roku pro mě nicméně pořád zůstává Skrytá identita - vypravěčsky má navrch. P.S. Tak jsem PL zhlédl i podruhé, ale za svým hodnocením si stojím. ()
Od scény v opuštěné škole jsem na to, co se odehrávalo čuměl až do konce s široce otevřenýma ústama. Neskutečná dokonalost, tak syrové, depresivní, dostávající se hluboko pod kůži, mrazící budoucnost jen tak někdo už nevytvoří. Kamera je doslova v ději (krev !!!), uprchlický tábor je jak peklo na zemi a lidi postihlo čiré šílenství. V tom všem pak Cuaron podává tragický příběh o poslední naději lidstva, a prokládá to jak scénami úplně odlišnými od zbytku díla (ministr), tak i velmi působivými (průchod "uličkou"). Jen třeba chvíli počkat (úvod je sice stále dost drsným obrazem postapokalyptického světa, ale je tak trochu táhlý a nedostačující v porovnání s druhou polovinou filmu - stále tam jsou ale překvapující zvraty, nebojící se nemilosrdně ničit zavedené postupy a v souvislosti s tím i jedna či dvě výborné scény) a pak už si jen užít (i když v tomto případě to není to pravé slovo - spíše přežít) jeden z nejlepších zobrazení budoucnosti. A hudba na mně působila hodně fajn a dotvářela atmosféru hlavně v první polovině skvělými retro songy.. Závěr pak nic neslibuje, ani nic nevyvrací a do filmu sedí perfektně. Wow ()
Proč jsou ženy neplodné? Proč nerodí děti? Že by snědli čápy? Rozhněvali Boha? Theo by mohl řešit i jednodušší otázky. Třeba co je horší než Jasperova muzika. Jenomže pak spatří ZÁZRAK!.... Atmosféra - výborná! Filmové smysly dostávají zabrat. Obraz i zvuk - to je nářez. Na druhé straně je tu nevyrovnaná úroveň vyprávění. Někdy se děj prostě jen tak vleče. Ovšem i tento neduh zmizí zhruba po hodince a vyšší obrátky vydrží až do konce. Teda skoro. Já bych totiž chtěl ten konec zajímavější. Jsem v rozpacích. Tak nějak si myslím, že 4 hvězdy jsou moc, ale dávám je. Pořád na ten film totiž musím myslet. A chci ho vidět znovu! ()
Galerie (153)
Zajímavosti (60)
- Píseň, kterou Kee (Clare-Hope Ashitey) zpívá svému dítěti, je ukolébavka z Ghany zvaná „Kaa fo“, což znamená „děťátko, neplač“. (HellFire)
- V jednu chvíli se Theo (Clive Owen) ocitne v místnosti vytapetované novinami. Kvůli titulkům bylo třeba vymyslet řadu „historických“ událostí, o nichž jinak ve filmu nepadne ani slovo. (Siriuss)
- V novinách rozmístěných po celém filmu se lze například dočíst: Afrika je zdevastována nukleárním spadem. Rusko je v krizi - masivní migrace. Výbuchy bomb v Mnichově. 25% neplodnost (k 21. 12. 2008). Od narození posledního dítěte uběhly dva roky. Vědci přiznávají, že ztrácí naději. Válka a hlad vedou k migracím. (HellFire)
Reklama