Režie:
Daniel EspinosaHudba:
Jon EkstrandHrají:
Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds, Hirojuki Sanada, Ariyon Bakare, Olga Dychovičnaja, Alexandre Nguyen, Naoko Mori, Aouatefe Lahmani (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Snímek Život vypráví příběh šestičlenné posádky Mezinárodní vesmírné stanice, která se ocitá na samotném pokraji jednoho z nejdůležitějších objevů lidských dějin: prvního důkazu o existenci mimozemského života na Marsu. Jak členové posádky pokračují ve svém výzkumu, mají jimi uplatňované metody nezamýšlené následky, a forma života, kterou zkoumají, se ukazuje být mnohem inteligentnější, než kdokoliv očekával. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (1 083)
Espinosa miluje Armageddon ale neviděl Gravitaci, a já sem mu tohle nahánění hladovýho marsovskýho Flubbera po ISS úplně nebaštil. A jak by taky jo, když se lovcema stává banda vymaštěnejch vědců, kteří neviděli vesmírnej program NASA ani z vlaku?! Tři hvězdy nechávám za finální song, ctící Willisovu partu vrtařů. ()
Ani ten nejdokonalejší mikroskop by divákovi nestačil k tomu, aby na hororu Life zpozoroval alespoň jednu jedinou buňku originality. Od scénáristů komiksových ptákovin pochopitelně nikdo nemohl čekat žádné kreativní zázraky, ale tento odstrašující případ bezduchého vykrádání již přerostl všechny myslitelné meze. Dvojice zlodějíčků Reese - Wernick navíc ve své tuposti z vykrádaných filmů pro jistotu zkopírovala i všechna tamní klišé či nejzásadnější díry v logice. Scénář se vyznačuje takovou mírou hlouposti, že místy nechtěně přechází v parodii. Postavy sice pobraly méně inteligence než troll po lobotomii, ale naštěstí se při jejich vymýšlení nezapomnělo na politickou korektnost, takže v ultimátně heterogenní posádce tentokrát dokonce nechybí ani hendikepovaný černoch. Rovněž Espinosova unylá režie nemá co nabídnout. Postrádal jsem jakýkoliv náznak hororové atmosféry, k čemuž značně přispělo ospalé tempo (extrahované z Cuaronovy Gravity) a neblahá skutečnost, že Calvin má svou děsivostí mnohem blíže k Chobotnicím z II. patra než ke Scottovu Alienu. Jakožto zdejší hororový expert bych snímku Life nejraději udělil odpad, ale intuice mi našeptává, abych si ho pošetřil, jelikož scénáristé ještě ani zdaleka nedosáhli svého dna, o čemž se přesvědčíme již následující rok. ()
Ta příšera opravdu mohla být děsivější, jako samozřejmě být tam na té lodi já, tak se i z tohohle platýze strachy poseru, ale jako divák, co už viděl hororů tisíce, bych ocenila něco no... děsivějšího. Parádní herci, hodně se mi líbil Gyllenhaal a Ferguson a SPOILER sympatické, že Reynoldse celkem nečekaně odpravili hned za začátku, zato nedík, že můj oblíbenec Hirojuki Sanada to nepřekvapivě nepřežil KONEC SPOILERU. A ten konec je fakt hodně dobrej, Děsivý to moc není, ale napínavý je to hodně. Kdo má chuť na děsivější sci-fi, nechť zkusí třeba Symptom Pandorum. ()
Těšil jsem se na pořádný béčkovo-hororový výplach (s občasným pomrknutím, když to spíchli kluci od Deadpoola), výsledek je ale poměrně standardní žánrovka bez osobitějšího podpisu. Co dělá, to dělá víceméně dobře, jenže vždycky opisuje, takže úvodní nepřerušovaná jízda dech nevyrazí, protože jsme jí měli (a epičtější) už v Gravitaci a totéž platí pro naháněčky s Calvinem. Sunshine se mohl opřít o vypiplaný audiovizuál, Horizont události měl charismatické kulisy a odvahu jít v nechutnostech za "příjemnou mez", první Vetřelec se chytře držel ve stínu. Život nezakrývá, že všechny jmenované filmy zná, ale nepřinese nic vlastního (snad vyjma správně cynického konce, který jakoby vypadl z nějaké epizody Krajních mezí). Nemluvě o nevyužitém potenciálu, pokud jde o Calvina. Z poloprůhledné mořské hvězdice vážně moc respektu nesálá. Škoda, že se to celé bere tak vážně. Kdyby se tvůrci nebáli větších absurdit a hnusáren, mohla by vzniknout novodobá klasika. Takhle je to jen fajn žánrovka, která svou existenci obhájí hlavně tím, že podobných filmů vzniká zoufale málo. ()
Život je kombinací Vetřelce a Gravitace? Rozhodně. Z prvního si bere základní koncept vetřelce ve vesmíru, ale nevyužívá jeho hororové prvky formou klaustrofobie a paranoie ze stínů. Z druhého si bere vesmír a například velice dlouhou první scénu bez střihu. Obě tyto části mají své kouzlo, svoje silné okamžiky, ale Daniel Espinosa je nedokázal spojit do jednoho filmu bez ztráty kytičky. K té došlo především v kolísavém tempu a skocích do filozofování o smyslu života (našeho? jejich? toho, co se znovu objevil?). Jako by se tvůrci celkově zapomněli rozhodnout, zda půjde o krvavý horor, paranoiu v kosmu, kde váš nikdo neslyší nebo mrazivé vesmírné drama. Hvězdné obsazení je až na výjimky (Jake a Rebecca) skoro zbytečné. O třetí hvězdičce rozhodl až závěr, který mi připomíná brakové scifi z staré školy a dnes působí velice příjemně! ()
Galerie (57)
Zajímavosti (14)
- Prvý film produkovaný spoločnosťou Skydance Media, ktorý vznikol mimo spolupráce so štúdiom Paramount. Tento projekt totiž produkčne zastrešilo štúdio Columbia Pictures. Zároveň prvý Skydance Media film klasifikovaný známkou R, a teda mládeži do 17 rokov prístupný iba s dospelým doprovodom. (beso74)
- Severoamerické tržby filmu byly 30,2 milionu amerických dolarů, celosvětové 100,5 mil. (NIRO)
- Celosvětová premiéra proběhla 18. března 2017 na filmovém festivalu South by Southwest v Austinu (Texas, USA). (BMW12)
Reklama