Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Muž, který uprchl z psychiatrické léčebny, je nebezpečný svému okolí. Je stále o krok před kriminalisty v čele s majorem Špalkem. Co spojuje muže, které pachatel s důrazem na symboliku nastražil policii do cesty? Filip zjišťuje, že jeho vzpomínky na dětství v tomto kraji jsou možná klíčem k vyřešení případu. (Česká televize)

Recenze (50)

mh.mail 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

50% — Život na Marsu, seriál, podle kterého byl tento natočen, jsem neviděl, takže nejsem nijak ovlivněný, což považuji spíš za výhodu než nevýhodu. Až ve druhém díle jsem tak pochopil, jakým směrem asi budou jednotlivé díly směřovány. Případ samotný nebude až tak důležitý a bude vytvářet spíš výplňovou vatu, důležitější však budou odkazy na původní život hlavního hrdiny, kterých tento díl nabídnul poměrně dost. Předpokládám, že až všechny tyto střípky ze všech dílů zapadnou do sebe, dozvíme se pointu a hlavní hrdina dojde své katarze. Bude tak, podobně jako u seriálu Rapl, hodně záležet na tom, jak budou jednotlivé výplňové případy zajímavé. Tento byl takový těžko uvěřitelný — člověk podivným způsobem uteče z blázince a jde si to vyřídit s lidmi, které nějakým způsobem viní z podílu na smrti své manželky, resp. na jejím posmrtném okradení. Do nemocnice nebo do krematoria by se asi mohl dostat celkem bez větších problémů, ale do chemičky a ještě k řediteli? To bylo setsakramentsky střežené místo. Škoda, že nám autoři neukázali, jakým způsobem to dokázal.Taky jsem nepochopil, jestli nám tvůrci chtějí představit reálné esenbáky té doby, nebo jenom karikatury k zasmání. Zatím to až na Trojanovu postavu vypadá spíš na tu druhou možnost. Kopta sice od dob Občanského průkazu povýšil, ale jinak předvádí stejný typ policajta jako tam, Budař karikuje agilního přesvědčeného komunistu, až je nereálný, a Jeřábek hraje stejného mamlase jako v Raplovi. Ale jak už jsem psal. Díl jsem nebral jako věrohodnou ukázku tehdejší reality, ale jako střípek do mozaiky celkového příběhu. Jen nevím, jestli deset dílů není až příliš mnoho. ()

MiniMinion 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mnohem lepší než úvodní díl, byla v tom přiměřená akce, humor, všechno. Neužil se mi začíná čím dál tím víc líbit, jen ty jeho kostýmy mi lezou na nervy (což není chyba). Obsazení celkově je vážně skvělé, a tenhle díl mě v tom jedině utvrdil. Soudruzi SNBáci jsou co věta, to perla, hlavně Trojan a Kopta, ikdyž Budař a Jeřábek taky nezahálejí. Líbí se mi taky ta serióznější linka s Filipovým otcem. Celkově tenhle díl hodnotím velmi kladně, a těším se na další. Čest. ()

Reklama

rakovnik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tento díl seriálu byl velice mysteriózní, nebo veliká nelogická blbost. Děj byl napínavý a zajímavý, i když jsem nechápal funkci retrospektiv. Bohužel, jejich význam, krom toho, že vedly k odhalení pachatele, zůstal skryt až do konce. Ivan Trojan měl méně prostoru, ale dnes mi to ani nevadilo, Václav Neužil sem dnes lépe zapadl. Stále obdivuji výpravu a exteriéry, je s podivem, kolik ošklivosti začátku let osmdesátých se dodnes dochovalo. Několikrát jsem se i zasmál, ale obávám se, že vlastně vážným věcem. ()

fugyx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Druhý diel bol bezpochyby lepší, keďže sa bez potrebných úvodných vysvetlovačiek pre diváka rovno prechádza k deju. Neviem ako to bolo v pôvodnom seriáli, na základe ktorého vznikol SpH, ale zasadiť (mysterióznu) kriminálku do ex-regime bol dobrý nápad, skvele tu vidno všemožné kontrasty - nielen tie typické (totalita x demokracia), ale aj tie hlbšie ako napr. zásady, hodnoty jednotlivca. Retrospektívne zábery sú podľa mňa pochopiteľné, keďže sa hlavná postava vrátila do čias svojho detstva a postupne - v prvej časti to už naznačené bolo - sa snaží vyrovnať s minulosťou, týkajúcou sa smrti otca. // Momentálne prebieha v bratislavskej Umelke výstava kostýmových výtvarníkov a práve jedna z nich dostala otázku, aké sú pre nich najlepšie a náročnejšie kostýmy na tvorbu. Najradšej majú dobové kostýmy kvôli veľkému priestoru pre fantáziu v realizácii. Spomínam to tu práve pre odpoveď na druhú otázku - za jednu z najnáročnejších prác označila sedemdesiate a osemdesiate roky, a to práve pre ich relatívnu blízkosť, kedy je náročnejšie zachovať autenticitu doby, ktorú si väčšina dobre pamätá. A práve v tomto si dali tvorcovia seriálu evidentne záležať - od áut, telefónov, až po plagáty, prapodivné názvy všelijakých ustanovizní atď. A nepochybne i kostýmov, účesov (o tom sa zmieňovala aj Judit Bárdos v niektorom rozhovore). // Čo sa týka daného príbehu - mal dobre našliapnuté, jasná zápletka, jasný podozrivý / páchateľ, napätie, everything good so far, a potom príde záver - možno príliš jednoduchý. Trojan menej hovoril, ale začína čosi tušiť. Amen. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět byly ambice tvůrců určitě mnohem větší, než co se z toho vyklubalo. Pokus o thriller bohužel zkolaboval po prvních pár minutách, během nichž hlavní hrdina díky svým věšteckým schopostem ziskaným díky propadu z minulosti řeší jeden přîpad únosu za druhým. Ale závěr se vydařil, vivat plegomazin. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (8)

  • Uprchlý chovanec psychiatrické léčebny Skála uvězní náměstka ředitele chemičky Vintíře v cisterně na podvozku nákladního automobilu Tatra 815. Děj se odehrává v polovině srpna 1982, ale tento typ vozidla byl poprvé představen veřejnosti až na 24. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně 15. září 1982. (Martin_L)
  • Natáčelo se na Kladně. (M.B)
  • Do nemocnice vyráží čtveřice aut VB. V čele kolony jede žlutobílá Lada se zapnutým modrým majákem a modrými blikajícími světly pod maskou chladiče. Veřejná bezpečnost používala vždy jen modrý maják na střeše, pod maskou chladiče žádná blikající světla nepoužívala. (ČSFD)

Reklama

Reklama