Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Festival politické písně se závěrečným koncertem za mír je událost, na kterou se všichni těší. Zvlášť když přijede i slavná kapela Sloky Luboše Nováčka. Každý problém je v takové situaci událost s vážnými politickými následky. A chlapíci z StB čekají na příležitost, aby mohli zakročit proti místní závadové mládeži. (Česká televize)

Recenze (73)

Mlle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tohle je mnohem víc než jeden díl nějakého televizního seriálu. Parodie na celý ten konzumní normalizační fetišismus s pseudohudební broží na veksláckém tričku v podobě Janečka a jeho Kroků je nejen vtipná, s bravurním Budařem, Plodkovou i Taclíkem, ale zároveň dost mrazivá, jak věrně z hlubin historie vytahuje zdrcující bahno, které nás tehdy paralyzovalo – jako bychom se tu dívali na opravdové zrození soudobého českého národa. Herci jsou fantastičtí – vypíchnout bych chtěla taky drobnou vsuvku s Markem Brodským, který svého bubeníka pojal nechutně realisticky – se songy se někdo trefně vymazlil, a velký aplaus pro Ondřeje Štindla. ()

topi80 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hodně odlehčený díl s dokonalou parodií Kroků Františka Janečka. Všichni chválí výkon Marka Taclíka, já ho však nebudu chválit za jeho afektovanou řeč, nýbrž za naprosto dokonalou choreografii za klávesami. Rovněž hláška kanadského umělce o tom, že vlasáči a máničky jsou v Kanadě velice pokrokoví, stála za to. A je toho ještě mnohem víc. ()

Reklama

pleva 

všechny recenze uživatele

Scénárista Ondřej Štindl založil kdysi na Rádiu 1 pokrokovou hitparádu "Strašidelný zámek". Výsledky zná asi už jen on, ale Sloky(Kroky) asi i něco získaly. Jen nevím, co je odkaz na Epochu a jejich kytaristu (Pražský výběr a Soukup všichni znají, ale tohle jsem nevymyslel). Škoda, že to působí hodně parodicky, i když takové to asi i bylo. Nenávist k této "kultuře" je asi u Ondřeje zřejmá a ztotožňuji se. Doufám, že nám naservíruje i Michala Davida a další "pecky", protože scénárista zná tehdejší hudební perly lépe než jeho kolegové a i dobu má hezky nakoukanou. Jen depresivní to není (a přitom bylo). To zvládl nejlíp Občanský průkaz a Pouta. Skvělý díl, hodně jsem se bavil a vzpomínal na rané Rádio 1 a kraviny, které tam moderátoři dělali (takový Kakaxa a Raxaxa, nebo Beranice), či ondřejův Bazar... ()

sator 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Když Alois Špalek (Václav Kopta) mluví o tom že je třeba potírat závadovou mládež použije obratu "že je jim třeba zatnout žílu u pytlíka", je to slovní obrat který ve své písničce "Na pražském hradě" použil písničkář Jaroslav Hutka v době, kdy byl také označen nálepkou "závadová mládež". Marek Brodský nedostal roli ve skupině Sloky náhodou, je bubeníkem ve skupině Nahoru po schodišti dolů band. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

60% — Sloky Luboše Nováčka alias Kroky Františka Janečka a Jana Plodková předvádějící „choreografii“ Markéty Muchové, to bylo dobré. Líbila se mi i ta mírová píseň „Né, bombu né, to radši lásku, jémine!“, protože podobné umělecké hodnoty tehdy opravdu vznikaly. A ten pokrokový Kanaďan měl být Američan Dean Reed? Na druhou stranu — jestliže jsem někde před uvedením četl, že seriál nechtěl být sentimentem ve stylu retro jako třeba Vyprávěj, ale že chtěl ukázat tehdejší dobu ve své syrovosti, musím říct, že se veze spíše na vlně parodie. Tu lepší, tu horší, ale pořád je to parodie a nikoliv ukázka reality. Neumím si představit, že by v roce 1982 někdo, byť vyšší důstojník SNB, pronesl v rozhovoru se svým podřízeným něco ve smyslu „Mluvte slušně, nepřítel naslouchá“. Minulost (rozuměj rok 1982) a současnost (rok 2017) se nám opět trochu prolnuly, uvidíme, jak se seriál bude vyvíjet dál, a hlavně, jak to celé skončí. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (10)

  • Seriálová kapela Sloky Luboše Nováčka (Marek Taclík) vystupující na Festivalu politické písně je parodií na normalizační kapelu Kroky Františka Janečka. Jedna z písní "Ne, bombu ne" je parodií na "Né, pětku né" od Josefa Melena. Za všemi smyšlenými písničkami v díle Mrtvý lidi autorsky stojí trio Petr Marek (Midi Lidi), Marek Huňát (Tata Bojs) a Ondřej Ježek. (MTHRFCKR)
  • Když Alois Špalek (Václav Kopta) mluví o tom, že je třeba potírat závadovou mládež, použije obrat, „že je jim třeba zatnout žílu u pytlíka“. Jedná se o slovní obrat, který ve své písničce „Na pražském hradě“ použil písničkář Jaroslav Hutka v době, kdy byl také označen nálepkou „závadová mládež“. (sator)

Reklama

Reklama