MOST!
Režie:
Jan PrušinovskýScénář:
Petr KolečkoKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Martin Hofmann, Erika Stárková, Filip František Červenka, Michal Isteník, Zdeněk Godla, Cyril Drozda, Vladimír Škultéty, Jitka Čvančarová, Jiří Schmitzer, Dominika Býmová, Magdaléna Kozáková (více)Obsahy(1)
Kola vozu městských služeb zavezou Luďka do Chánova. Netuší, že ho tam čeká setkání se synem Tondou. Luděk Tondu zachrání a Luďka zachrání Franta. Kamarád Franta to myslí dobře, ale lež, kterou vymyslel, Luďkovi pořádně zkomplikuje život. (Česká televize)
Recenze (112)
Od prvního (výborného) dílu pro mě klesající úroveň a z nekorektního komediálního seriálu tu je pomalu sociální "drama". Takhle to vypadá, že konec bude scifi a ve "slunném" Mostě spolu budou ukázkově žít všechny menšiny a většiny - Luďa (s grantem od státu na "Snědou tíseň") se snědou uklízečkou, chytrej Tonda s vysněnou láskou na gymplu, hospodskej s Dášou a jediná nešťastná bude Čvančarka s Gertem Schwabem... ()
"Já nemůžu do Chánova. Tam bílej nepřežije 10 minut." Tak to není pravda. Já jsem jednou byl v Chánově a … vlastně nebyl. Ale to je jedno, protože já bych tam přežil až do chvíle, kdy by v oranžovejch vestách přijel inkognito koordinát Snědé tísně Luďan s domestikovaným Frantou. V tu chvíli bych zemřel smíchy. To by mě ho snad musela Žaneta vykouřit, abych obživl. Mimochodem ta její nabídka byla skvělá a Luďan ten souhlas prodal taky luxusně. Ale to už píšu jenom nějaký ty český gádžoviny, takže konec a hurá zpátky do Mostu. ()
Ženská je jako tramvaj z Mostu do Litvínova._MOST! na absolutním vrcholu. Tady už se jede naplno a sonda do hlubin české homofobie a xenofobie skrze černočerný humor nás zasahuje bez lítosti a skrupulí. Hofmann je bezkonkurenční a na naše poměry se vskutku nevídaně sžívá s jeho až zvrhle hrdinsky se profilující rolí. ()
V Budějovicích už jsou trochu dál, to je pravda. No díl začal zcela famózně, snědá tíseň mě smíchy málem zabila. Franta je opravdu borec. Nabraný směr, kterým se seriál ubírá je již více než zřejmý, ale už to nepůsobí jen jako holá sranda, a zároveň začíná to mít vážnější podtext. Plná palba je pro tenhle díl jasná. "Já jsem domestikovanej, a tydle tadyty moji bratranci ještě ne." a málem jsem lehl pod stůl. ()
Úvod na popelářském voze nebo v areálu gymnázia jsou naprosto skvostné. Luděk neměl na výběr a k městským technickým službám prostě musel. A hned se dostává do problémů, když se ocitne na romském sídlišti Chanov, který představuje spoustu neobyvatelných průsvitných skeletů a hlavně potíže. Potká se totiž s vylepaným synkem, zachrání ho až pořádná lež, která bude mít ještě následky. Snědá tíseň se stává facebookovým fenoménem. Komunita chce další nápady. Frantovy hlášky nebo Edova bizarní romance jsou výtečně uchopené, stejně jako autentická atmosféra daného města, civilnost, do toho výborně napsané a zahrané postavy, romská neherecká komunita. Mezilidské vztahy nebo rasová otázka se tady omílají pod rouškou strachu z vlastní nedokonalosti. A báječně se na to dívá. ()
Galerie (14)
Photo © Česká televize / Michaela Buchtová
Zajímavosti (7)
- Režisér Prušinovský si zahrál diváka na autodromu. (Leopard105)
- V čase 2:58 se drží Franta (Zdeněk Godla) na levé straně popelářského vozu a mává pravou rukou směrem k řidiči, že se může rozjet. Řidič ale v tom okamžiku ve zpětném zrcátku vůbec Frantu nemůže vidět, protože Franta mává pravou rukou směrem k zadní části vozu a ne směrem k řidiči (správně se měl držet pravou rukou vozu a na řidiče mávat levou rukou, tak, aby jej řidič v zrcátku viděl). (montywalsh)
- Při rozhovoru Dáši (Erika Stárková) se svým nápadníkem na závodech je chyba střihu, když se prostřídá záběr, kde oba stojí čelem k sobě, se záběrem, kde je nápadník k Dáše bokem. (velkyvezir)
Reklama