MOST!
Obsahy(1)
Blanka má potřebu říkat lidem pravdu. Hlavně těm v Chánově. Eda je k nepoznání. Roman se vrací a není sám. Chystá tvrdou pomstu Luďkovi a celé Severce. Nad Severkou se stahují mraky. (Česká televize)
Recenze (84)
Kolik názorů na seriál padlo (tady, na sítích, v klasických i toxických médiích). Dají se rozdělit do množin, které se, s mírnými obměnami a s různou mírou přesahu, opakují. Ať už má divák jakýkoli názor, nedá se seriálu upřít, že vyvolal hlasitou debatu. Trefil se do citlivého bodu, nebo spíše: do citlivých bodů. Vždyť se lidi hádaj i v komentech tady, místo jako obvykle na chatu. ___ No, k dílu, který byl víc dramatický než komediální: posuny charakterů jsou patrné ještě víc. V závěrečné bitce platí: "Nepřítel mého nepřítele je můj přítel." A při výběru hudby se nedá zapomenout na píseň Mosty, ale hlavně, na tu zaprděnou domáckou dechovku ve scéně, kdy skíni táhnou zmlácené hrdiny do dodávky. Tímto se omlouvám Františku Kmochovi a jemu podobným nadšencům, ale v téhle ironické kombinaci působila ta hudba zle. ()
Jeden z nejlepších dílů :). Jasně, je to předvídatelné a chtě nechtě to prostě všechno musí směřovat k (bohužel) poslednímu dílu, ale má to všechno- hlášky, vtipné scény, lehký obrat od komedie k dramatu který ale sám sebe shazuje provedením, prostě geniální... Německé konstatování že je fajn když Tonda nechce na gympl protože Češi nepotřebují vzdělání je na rovině s HH pozdravem z tuším druhého dílu :-o Plus velké díky za "objev" Marie Aragon a její skvělé Born this Way. ()
Ano, začínají se předvídatelně uzavírat dějové linky (Tonda a Blanka), ano, vše jede dle pravidel, a tak před závěrečnou katarzí přichází krize, ve které hrdinové musí poznat bolest, aby se dokázali skutečně změnit. Kolečko s Prušinovským neexperimentují, spíše kopírují styl Judda Appatova či Setha Rogena, tj. od hodně sprostých fórků na začátku k životní lekci a "dospělosti" na konci. Oceňuji tu českou stopu, ten odkaz na Karla Maye, na to, že jsou tu skuteční nepřátelé jako Roman (u Maye Rattler (Santer), vrah Kleki-petry). Čtyři hvězdy, i když jsem trochu zklamaný, že se skutečné násilí vždy odehrávalo mimo obraz. Občas by autorům jít víc proti srsti prospělo, ale chápu, že jde v prvním plánu o "něžnou" komedii na ČT. ()
Nevěrohodný on vskutku tento díl byl až moc a všichni ti uznavači „pravdy a lásky“ museli slintat blahem – vždyť z cigánů se tu dělají pomalu modly Mostu, ale zas na druhou stranu to byla prdel, tak vo co jde…Celý tento projekt beru s velkým nadhledem, ale většina dílů mě dokázala pobavit svým svérázným humorem i tvůrčím přístupem. Jasně celé je to jedna velká píčovina, ale jak už jsem řekl, pobaví (hlavně tedy většina postav) a Luďan tomu vévodí. Dáša moc prostoru nedostala, Eda v tangánčích, Čočkin coby Jidáš a hovna žeroucí Franta… ()
Tentokrát opět po čase za plnej kotlík. Drobnosti typu Jurišových pastí a pastiček v podobě létajících bloků motorů mezi vraty prázdné dílny povyšují obyčejnou bžundu na neobyčejnou podívanou. Tu prdel z toho dělá ten záměrně a systematicky budovaný dojem serióznosti. Unikátní kombinace, národem po zásluze odměněná nadstandardní přízní. ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (2)
- Když Tonda (Filip František Červenka) oznamuje své matce (Jitka Čvančarová), že se vrátí do učňáku, její manžel Gerd (Fred Müller) to okomentuje slovy: „Tschechen brauchen doch keine Ausbildung, die sind eh faul.“ Volně přeloženo: „Češi stejně žádné vzdělání nepotřebují, vždyť jsou líní.“ (JariR)
- Písnička, která hraje na začátku epizody, je „Mosty“ od Lenky Filipové & Karla Zicha. Ve 12. minutě hraje „Born This Way“ od Maria Aragon. Na konci epizody hraje „Run To The Hills“ od Iron Maiden. (Duoscop)
Reklama