Obsahy(1)
Po filmu Chybějící obraz se kambodžský tvůrce Rithy Panh vrátil k úvahám o revoluci, kterou zažil v rodné zemi, ale také o tom, co představuje exil. Kombinací archivních filmů a fotografií z doby vlády Pol Pota, pečlivě vybraných obrazů a komentáře, v němž se nově napsané texty mísí s citáty, například z Mao Ce-tunga či Robespierra, vytvořil další velmi osobní dokumentární film, abstraktnější než ten předchozí. Materiál čerpal nejen z historických pramenů, ale především z rodinných fotografií a množství předmětů, jež sám vlastní nebo je našel v exilu. Obrazy, zařízení, staré gramofonové desky, ale hlavně snímky nedojedených večeří, jež zůstaly po násilně evakuovaných lidech v den, kdy se v dubnu 1975 zmocnili v Kambodži vlády Rudí Khmerové, evokují v mysli film Alaina Resnaise Noc a mlha. Podobným varováním je poetický esej Rithyho Panha o další státem organizované masové vraždě. (MFF Karlovy Vary)
(více)Hrají
Randal Douc (vypravěč)
Nejlepší filmy:
Případy v cizině (2010) (seriál)