Režie:
Taylor SheridanScénář:
Taylor SheridanKamera:
Ben RichardsonHrají:
Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene, Jon Bernthal, Julia Jones, Gil Birmingham, Kelsey Asbille, Apesanahkwat, Martin Sensmeier, Hugh Dillon (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Stopař Cory Lambert objeví uprostřed zasněžené pusté krajiny Wyomingu tělo mrtvé indiánské dívky. Vyšetřování se ujímá novopečená agentka FBI Jane Bannerová, která do odlehlé indiánské rezervace Wind River přijíždí z Las Vegas, zcela nepřipravená na drsné podnebí, jež tam panuje. Na pomoc s vyšetřováním si přizve stopaře Coryho a společně se snaží přijít na kloub záhadné smrti... (Falcon)
(více)Videa (17)
Recenze (1 146)
Normálně bych asi hodnotila čtyřkou, ale svojí jinakostí v tomhle filmovém průmyslu napálím na just pětku. Necítila jsem žádný tlak na pilu ve všech směrech. Drsné a ledové prostředí se dalo sekat sekyrkou, takže atmosféra byla super a červená s bílou krásně kontrastovala. Žádné líbánky, kde bych se culila jak malá holka, byly vynechané a to považuji za velké plus. A svojí jednoduchostí, kde se akce nestřídaly jak na běžícím pásu jsem jen uvítala. Bylo to zkrátka akorátní. Myslím, že do této krajiny by se jich ani víc nehodilo. Navíc tady šlo i o myšlenku komunit a jejich vzájemného respektování. Konec byl tentokrát jeden z nejlepších, co jsem kdy viděla. Jediná vada na kráse byla inteligentní FBI, která vyslala takového drobečka na tuhle misi, to bylo víc než úsměvné nejen pro místní chlapy. No, nakonec z toho jakž takž vybruslila. Ale kdo byl tentokrát absolutní prim, tak Jeremy Renner, moc jsem toho s ním neviděla, ale jestli tohle nebyl jeden z jeho nej filmů, ať se propadnu. Neskutečný sympaťák, cíťa a tvrďas. ()
"Tady štěstí nežije. To žije ve městě." Nikdy v životě jsem nechtěl být kosmonaut, horník, čistič kanalizace, měnič žárovek na majáku a teď k tomu přibyl strážce zákona v zamrzlý indiánské rezervaci. To by asi nechtěl dělat nikdo. Indiáni ho ignorují, feťáci skrápí hasícím přístrojem a při přestřelce každej kašle na nějakou placku FBI. Tohle bylo prostě drsný, nejedna scéna se mi zaryla hluboko pod zmrzlou kůži a bojový hrablo už budu mít vždy ve střehu. Stopař Cory mě prostě hodně zaujal a jednou bych taky chtěl být takovej nenápadnej chlapák jako on. Nicméně nebavil mě sám. Bavila mě i agentka Jane bez jégrových drtičů mrazu, poklidnej velitel kmenový policie Ben či zmalovanej indián Martin. A přestože ve Wind Riveru nebylo hezky a nelíbilo se mi tam, tak se tam brzy chystám vrátit. ()
,,Víš co máš udělat a teď vypadni z mojí verandy! !'' ---- Tak tohle mi sedlo. Snad to bylo tím pařákem tam venku... Představa příjemných - 20 Celsia nebyla v tu chvíli vůbec špatná! Já mám tyhle lokální dramata z amerických zapadákovů moc rád. Ovšem scénář musí mít hlavu a patu. Tady tomu tak naštěstí bylo. K tomu parádní příroda a Jeremy Renner. Zatím mně herecky přesvědčil vždycky ať už luštil kouřové signály chobtiček v Příchozích, stříhal červený drát v Hurt lockerovi a nebo hrál snipera v zombie apokalypse 28 týdnů poté... Ty snipeři mu jdou skvěle a vlastně si ho zahrál i tady v roli dost drsného strážce místní přírody. Fakt by jste nechtěli být kojotem nebo liškou. Moc se mi tam líbilo to přátelství a souznění s potomky původních indiánů. Prostě tam kde je drná příroda, je třeba držet pospolu obzvláště, když se léta znáte a respektujete. Agentka FBI byla taky skvěle vybraná, protože zprvu byla fakt na pěst, což byl evidentně záměr. Nebudu spoilerovat , ale konec se hodně slušně rozjel. Holt když každej nosí v kapse bouchačku, nebo má někde schovanej sapík, je to jistě dobře když zem napadnou Ufouni nebo Severokorejci, ale nesmí být držitelem typický americký pablb. Pak není Ufounů ani Severokorejců ani třeba! Dávám tedy za 4 stopy pumy americké! * * * * ()
Asi spoilery, tak aby se neřeklo. Říci o Wind River, že je to film prostý jak bulharská striptérka, by bylo urážkou bulharských striptérek. Čímž zároveň nehodlám urážet ani práci Taylora Sheridana, jen jsem ve filmu nenašel nic mimořádného. Jsou v něm prvky, které jsou rozhodně dobré, zejména atmosféra. Ovšem práce s postavami a především zápletka samotná, jakož i její rozuzlení, jsou na úrovni řadového krimiseriálu, tedy až na masakrální závěrečnou přestřelku. Pokud jde o postavy, tak se mi nelíbilo, že na plátně zhyne několik vedlejších postav, aniž by to mělo nějaký emocionální dopad na zbytek osazenstva. Střílečka (která ve filmu působí trochu jako pěst na oko), při níž zahyne šerif, dva nebo tři jeho zástupci a asi šest pachatelů, projde vlastně tak jakoby mimochodem, protože kamera pořád zabírá postavy hlavní, ne plebs okolo. A pokud jde o ony postavy hlavní, v tomto případě jsem smysl postavy Elizabeth Olsen v příběhu fakt nenašel. Byla to určitá repetice agentky, kterou v Sicariu hrála Emily Blunt, ale zatímco ta tam sloužila k tomu, aby se divák z pozice neználka seznámil s prostředím drogových kartelů a boje proti němu, tady Elizabeth Olsen zastupovala - co vlastně? Na takhle primitivní případ nebyl nikdo externí zapotřebí, tedy až na tu pravomoc na konci, ale o tom ještě nevěděli. A na ten konec by naproti tomu potřebovali spíš zásahovku. Film nijak hluboce neseznamuje s poměry indiánské rezervace. Dozvěděl jsem se, že je ve Wyomingu v zimě zima a že někteří jsou schopní se s tím poprat a jiní zase končí na drogách. Fajn, je na tom něco, co by se nemohlo stát kdekoli jinde? Jak jsem napsal, atmosféra drsného prostředí jako taková funguje prvotřídně, ale to je všechno. Nenašel jsem v tom hlubší sondu do prostředí, do údělu Indiánů ani do nějakých odlišností mezi rudými a bílými bratry. Když Rennerova postava na konci přijde za otcem oběti, okamžitě mi naskočil závěr Žhavých výstřelů: Náčelník: "Kdo vyhrál?" Topper Harley: "Nepochybuj." Proto nemůžu potvrdit časté názory, že Sheridan režisér nedosahuje kvalit Sheridana scénáristy, pro mě to bylo v tomhle případě spíš naopak. Režijně dokázal podat svůj film tak, že jsem cítil sníh, ledový vichr, cukl jsem sebou, když padl výstřel nebo rána pěstí, ale dějově nebo co se týče postav jsem tam skutečně nenašel nic mimořádného. Sem tam je něco nadhozeno, u čeho jsem čekal, že to povede někam dál, k hlubšímu porozumění postavám a k jejich prohloubení, např. scény mezi Rennerem a jeho bývalou ženou a synem, ale nakonec to vede úplně do ztracena. Proto nemůžu dát víc než ***, solidní, ale ne víc než to. P. S. V obsazení zde absentuje Hugh Dillon, policejní sniper z Flash Pointu (zde ovšem na opačné straně zákona). ()
Když se sejdou dvě srdce - jedno na dlani a druhé roztříštěné na tisíc kousků - aby vyřešily vraždu v místě, odkud se naděje na lepší zítřky dávno odstěhovala, vznikne něco až niterně osobního, čeho se bojíme my všichni. Že jednou slunce skutečně zajde a šedivá realita bude něčím naprosto všedním, s čím už ani nepůjde nic dělat. Sem tam padne pár slov navíc, ale většinu času zvládá Sheridan udržet rovnici "méně znamená více". Renner je na Oscara. Takhle se hraje očima! ()
Galerie (240)
Zajímavosti (18)
- Taylor Sheridan se vyjádřil, že byl k napsání tohoto filmu inspirován ve chvíli, kdy se dozvěděl o „tisících skutečných příběhů, jako je tento“. Odkazoval se na zprávy o vysokém počtu domorodých žen, které se staly oběťmi sexuálního napadení nebo vraždy. Napsal a režíroval film, aby si tento problém uvědomilo více lidí. (ajaxx)
- V priebehu natáčania navštívil režisér Taylor Sheridan niekoľkých kmeňových náčelníkov v rezervácii Shoshone, ktorí ho prekvapili zistením, že v tejto približne šesťtisícovej indiánskej rezervácii bolo v tej dobe (2016) až 12 nevyriešených vrážd. (De Large)
- Film je inšpirovaný skutočnými udalosťami. Skutočná je aj rezervácia Wind River, ktorá je v Spojených štátoch siedmou najväčšou indiánskou rezerváciou. Založená bola v roku 1868. (Trip)
Reklama