Režie:
Alfred HitchcockScénář:
Evan HunterKamera:
Robert BurksHrají:
Tippi Hedren, Rod Taylor, Jessica Tandy, Suzanne Pleshette, Veronica Cartwright, Charles McGraw, Lonny Chapman, Joe Mantell, Ruth McDevitt, Ethel Griffies (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Nezapomenutelné mistrovské dílo Ptáci jsou jedním z nejděsivějších filmů mistra napětí Alfreda Hitchcocka. Když přijíždí krásná blondýnka Melanie Danielsová (Tippi Hedren) do Bodega Bay za svým čerstvě vystudovaným přítelem Mitchem Brennerem (Rod Taylor), je nečekaně napadena rackem. Najednou do města vletí tisíce ptáků a místní obyvatelé se stanou terčem jejich šílených útoků. Brzy se ústřední postavy nejděsivějšího filmu o přírodní katastrofě, který kdy byl v Hollywoodu natočen, Melanie i Mitch, ocitnou uprostřed smrtelného souboje s nezastavitelnou a nevysvětlitelnou sílou. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (626)
Ohromne sklamanie. Nuda, nuda, nuda, sed, sed. A ten koniec? Clovek na nieco caka, pride to, potom aj ta vtakohroza zacne nudit a koniec je absolutne zbytocny, nevysvetlujuci. Pre mna doteraz uplne najhorsi Hitchcockov film a keby som nevedela, ze to natocil on, ani by som nemala odvahu tvrdit, ze to mohol natocit ten isty reziser, ktory ma na svedomi Okno do dvora a Na sever severozápadní linkou. (Videne 28.12.2009) ()
V Mistrově tvorbě se najdou desítky lepších filmů. Velkým problémem je, že technicky to zastaralo; a to tak že hodně. Což by nevadilo, kdyby to mělo atmosféru, která by to zamaskovala. Té se však v Ptácích nenachází ani špetka. A to zamrzí dvojnásob s ohledem na to, že geniální předloha tenzí překypuje a právě na ní staví. A tak to ani neskonale půvabná Tippi Hedrenová nevytrhne. ()
Další z filmů, které jsem viděla dávno tomu coby dítě... a nebála jsem se;-). Morbidní dětskou duši potěšila vyzobaná očička, ale jinak dítko čekalo o něco víc krve a napětí, dítko se totiž namlsalo výbornou povídkou Daphne du Maurier. Těžko říct, jak by na mě Hitchcockova klasika působila dnes - možná lépe, možná bych se nudila, připouštím však, nijak mě neláká si tuto podívanou zopakovat. To si radši znova přečtu onu parádně atmosférickou povídku. 65% ()
Všechno, kromě sympaticky napsaných dialogů a půvabu Tippi Hedren, na tomhle filmu brutálně zestárlo. Atmosféra se vytrácí ve zbytečně dlouhých scénách a útoky ptáků by chtěly podpořit nějakou údernou hudbou. Nejvíc mě ale zklamal useklý konec, ze kterého se člověk nedozví zhola nic, ani se nic nevyřeší, no prostě konec na prd. ()
"Ptáci jsou na této planetě od Archeopteryxe. To je 140 milionů let. Není divné, že by se začátkem války proti lidstvu čekali takovou dobu?" Tak to je divný. I já jsem na okamžik zapochyboval, že by ti hodní opeřenci někoho napadli. Ale ono jo.Taková vrána dokáže být pěkná potvora. Já se tedy přiznám, že počáteční poťouchlosti mezi Melanií a Mitchem byly vynikající. To jiskření mezi nimi se mi hodně líbilo. Pak ale přiletěli ptáci a zábava šla do háje. Na druhou stranu to začalo být napínavý a já jsem začal podezírat papoušky, že můžou za to, že rackům a spol hráblo. Nebudu hodnotit kvalitu útoků, protože ve svý době byly určitě vynikající, ale pro mě byly ty kratší útoky záživnější a ty delší zaváněly snad i nudou. Naštěstí všechno dobře dopadlo, přijela armáda, která pochopila mimozemskej původ vrabců a sundala je minometem. Kecám. Bylo to jinak, ale můj konec je lepší. ()
Galerie (152)
Zajímavosti (79)
- V roce 2016 byl film uložen do knihovny kongresu USA jako „kulturně, historicky či esteticky významný“. (Varan)
- Alfred Hitchcock chcel, aby Joseph Stefano, scenárista filmu Psycho (1960), napísal scenár k filmu Vtáci. Ten však odmietol, pretože ho nezaujal príbeh. (Germanotta)
- V scéne, v ktorej pološialená Melanie (Tippi Hedren) búši do vtákov baterkou, ponúka Hitchcock rozpor ako neprimerané sú obranné prostriedky v zrovnaní s tým, čo vtáci predstavujú. Baterka, podobne ako klaksón auta, ktorým sa Melanie predtým tiež pokúšala zahnať vtákov, je rozhodne neúčinná. Telefónna búdka, v ktorej je Melanie tiež uväznená, neposkytuje ochranu a navyše je ako prostriedok komunikácie nepoužiteľná. Všetko sú to predpoklady, na základe ktorých „filmoví Vtáci“ nie sú len filmom o vtákoch ako takých. Skrytým rozmerom zápasu s vtákmi je Melaniin vnútorný konflikt medzi jej rodiacimi sa kladnými vlastnosťami a zúfalou túžbou po skaze. (Biopler)
Reklama