Reklama

Reklama

2046

Trailer 1

Obsahy(1)

Příběh filmu 2046 navazuje na režisérův předchozí snímek Stvořeni pro lásku: hrdinou je tu opět spisovatel Chow Mo-wan, který se živí psaním novinových sloupků. Na začátku filmu, který je zasazen do roku 1966, se Chow stěhuje ze Singapuru do hotelu Oriental v Hongkongu, kde hodlá pokračovat v psaní o budoucnosti. Ve skutečnosti píše o minulosti: v jeho románu vyjíždí tajemný vlak do roku 2046. Všichni, kdo v něm jedou, chtějí nalézt ztracené vzpomínky. Obecně se totiž soudí, že v roce 2046 se nic nemění, ale nikdo to nemůže potvrdit, protože se odtamtud nikdy nikdo nevrátil. až na jednoho člověka, který tam byl a rozhodl se vrátit, protože se chtěl změnit. 2046 je však také číslo sousedního pokoje, jehož obyvatelka se stane Chowovou milenkou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (135)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Kar-Wai Wonga znám jen díky -na jeho obvyklý režisérský vkus- komerčnějším "Borůvkovým nocím", které se mi i přes pomalý styl vyprávění zalíbily. Co se týká "2046" skutečnost už je trochu jiná, nebo spíš hodně jiná. "2046" je pro mě naprosto nezajímavým a nudným filmem, který sice má nápad a dobré herce ale když se divák nudí je to špatné znamení. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí tohoto filmu velmi lituji, že jsem neviděl minulý film stejného režiséra, Stvořeni pro lásku. 2046 vyprávějící o spisovateli jménem Chow, který žije ženami, zábavou, psaním, ale halvně ve vzpomínkách. Žije, píše a vzpomíná, přesto myslí jen na jednu věc. Jestli ho jeho (ne-)naplněná láska opravdu milovala. Proto svůj volný čas věnuje samotě a nebo společnici. Potká mnoho žen ať už Lulu, Su... Všechny jeho životem proplují, ale on má stále jen jednu otázku. Neumí si odpovědět a pouze doufá. 2046 je číslo pokoje v kterém byla zavražděna jedna z žen. Je to i rok, konce Čínské anexe v Hong Kongu a rok, kdy je vše spojeno vlakema cesta do 2046 je cesta do vzpomínek z které neni návratu. Každý kdo se vlakem do roku 2046 se vydává hledat své vzpomínky a chce znovu prožít co prožil. Vrátit se může jen ten kdo nechce vzpomínat, ale vše změnit. Chow píše o roce 2046, píše o muži, který se z 2046 vrátí. Přičemž on je tím mužem. Mužem, který cestuje vlakem bez konce, na cestě odnikud, nikam. Ve vlaku jsou ženy Chow-ova života, ztělesněné jako androidky. On se stále ptá na svou otázku, ale nedostává odpověd. Muž ve vlaku je Japonec, protože dcera majitele hotelu je do Japonce zamilovaná. Chow tak svým 2046 vytváří svůj vysněný svět, který je vlastně alegorií na jeho život, jeho pocity a vzpomínky. když znovu potká svou osudovou ženu, neuvědomí si nic a jde za svou minulostí... 2046 je nádherná melancholická podívaná se silnou hudbou, která vás dostane. Wong Kar-wai přestřihával a přetáčel tento film mnoho let, ale výsledek je krásný. Jde o nádherný labyrint o lásce, vzpomínkách a osudu. Když vás nedostane nádherná hudba a skvělý herci, možná vás probudí nádherná vizuální podívaná.Vizuální podívaná je ještě více poznat ve voyerských pohledech kamery. Jediná nevýhoda je možná větší překombinovatost a příliš mnoho žen, které se možná budou plést, ale vše jde zvládnout. Po dalším přemýšlení a rozhodování jsem se rozhodl pro 4*, které více trefují kvality filmu. ()

Reklama

Nikon 

všechny recenze uživatele

Nebudu si zbytečně hrát na "intelektuála" a řeknu to rovnou - nelíbilo se mi to ! .... Roztříštěný "příběh" do tří rovin, ve kterých postupem času vzniká takový chaos, že vám nakonec zbývá pouze soustředit se na kameru, herce a hudbu.... A jelikož mi "revoluční" postupy snímání hlavních postav umístěných do rohu plátna až tak zajímavý nepřišlo, "ulíznutý číňan" který dvě hodiny nesleze ze záběru nemá (dle mého) charisma ani za nehet, tak zbyla jenom Ziyi Zhang. Ta je ovšem nádherná .......... Sorry všem, kterým se to líbilo :) ()

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

S východoasijskou kinematografií mám dlouhodobě problém a v případě snímku 2046, kterému předcházela pověst "megafilmu" nebo přinejmenším velkého festivalového snímku je tomu nejinak. Nutno předeslat, že žánrové vymezení sci-fi, respektive fantasy, je v tomto případě ryze matoucí, byť úvodní titulky navozují dojem futuristicky laděného velkofilmu. To by ovšem pro hodnocení nebylo podstatné. Důležité je, o čem film vlastně je. O lásce? Vážně? Vizuálně je to sice nesmírně působivá záležitost, ale k Tarkovskému, respektive k jeho duševní hloubce, to má asi tak daleko, jako já k pozici kosmonauta. Filmu vévodí krásné ženské tváře zasněně hledící do dáli nebo pronášející banality. Krásně oblečení lidé, pečlivé účesy, večerní make-up, rudě nalakované nehty a do toho krásné tóny klavíru. Lehce dekadentní charaktery, poněkud snová atmosféra a tajemně se tvářící hra s čísly. Na mě to působilo dojmem pečlivě vytvořeného kýče. Není to žádný laciný, křiklavě pomalovaný sádrový trpaslík, ale v oblasti kýče ambiciózní útok na nejvyšší mety. Bohužel zatraceně nudný útok...Celkový dojem: 10 % za dámské osazenstvo. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to vydarená mierne sci-fi ladená umelecká romantická dráma od Wong Kar-Waia. Má dosť dobrý príbeh o spisovateľovi, ktorý sa nasťahuje do bytu s číslom 2046, kde začne písať knihu odohrávajúcu sa v budúcnosti. Ale v skutočnosti do nej prenáša svoje skutočné zážitky, rozličné vzťahy, ktoré prežil s viacerými ženami. So spracovaním som veľmi spokojný, ale k dokonalosti tomu ešte trochu chýba. Už po prvých pár sekvenciách je jasné, že toto bude dosť netradičný zážitok, pričom cítiť veľký potenciál naprieč niekoľkými žánrami a ten sa aj podarilo z väčšej časti naplniť. To jediné, čo tu môžem čiastočne vytknúť je, že dej akoby tak smeruje odnikam nikam a po celý čas sa drží prakticky na tej istej vlne, ale tým to zároveň aj končí, pričom ani toto nie sú žiadne výrazné zápory, skôr len tie jediné menšie prekážky, ktoré bránia k celkovej dokonalosti. Inak ma to skutočne bavilo, po celý čas sa postupne mení niekoľko známostí hlavného hrdinu, pričom s každou prežíva trochu odlišný vzťah, ale všetky sú zaujímavé. Chválim aj celé to prepojenie medzi budúcnosťou a minulosťou, prípadne realitou a tým sci-fi až fantasy štýlom, na tomto film rozhodne nestojí, nemá to moc priestoru, ale je to skvelo zvládnuté a celé to tak zaujímavo ozvláštni. A navyše po celý čas sa to nesie v skvelej atmosfére s výrazným umeleckým štýlom, ktorý mám rád a tak aj tá vyše dvojhodinová dĺžka mi prešla veľmi rýchlo, chytilo ma to a až do konca nepustilo, pričom najradšej mám fázu so susedkou Ziyi Zhang. Herecké obsadenie je vynikajúce, skvelý Tony Leung Chiu Wai v hlavnej úlohe a perfektné ženské zloženie, či už spomínaná Ziyi Zhang, ale aj Gong Li, Faye Wong, Carina Lau, len Maggie Cheung mohla mať viac priestoru. Réžia a technická stránka sú prvotriedne, tradične úžasný a nápaditý vizuál, pričom niektoré sekvencie majú úžasné čaro, k tomu tá spomínaná atmosféra, Wong Kar-Wai je nesmierne talentovaný. A opäť nesklame ani hudba. Upraviť pár spomínaných prvkov v rámci scenára a neváham s plným hodnotením, ale aj tak je 2046 výnimočný film, ktorý si ešte párkrát musím pozrieť. 80% ()

Galerie (81)

Zajímavosti (12)

  • Název filmu odkazuje na poslední rok předtím, než se Hongkong definitivně osamostatní. Velká Británie ho vrátila Číně v roce 1997. (imro)
  • Když Wang Jing Wen (Faye Wong) pláče, vždy jej snímají z levé strany. Jeho pravé oko totiž nedokáže vylučovat slzy. (imro)
  • Když film začali natáčet, fotograf z místních novin Sudden Weekly pronikl na plac. Po uvěřejnění záběrů interiéru hotelu Oriental ho dal režisér přestavět. Paparazzi se dostal na tři měsíce do vězeni za korupci. (imro)

Reklama

Reklama