Reklama

Reklama

Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

Němi 

všechny recenze uživatele

Mistrovo loučení sice není geniální jako některá jiná díla, v Hitchově filmografii se jedná jen o průměrný kousek, pořád ale stačí na 4* a vysokou kvalitu v rámci svého žánru a doby vzniku. Největší problém vidím v tom, že prostě nikdo ze zúčastněných není James Stewart, Cary Grant nebo Grace Kelly. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Tahle žánrová směska od komedie po kriminálku mi sedla, příběh staré bohaté dámy, která si najme mladou podvodnici (roztomilá Barbara Harrisová), aby jí pomohla najít jediného příbuzného, tzn. syna zemřelé sestry.. Divák pak sleduje dva podvodnické páry, jejichž cesty se osudově protnou.. Finále se povedlo, bylo to příjemně napínavé a to mrknutí na závěr mi vyloudilo úsměv na rtech, tedy hodnotím shovívavě.. ()

Reklama

kobejn 

všechny recenze uživatele

Než se Hičkok odebral do filmovýho nebe, kde měl už dávno předplacenej flek ve vip sekci, rozloučil se toudle konverzačkou, která není ani nijak extra napínavá, ale díky jeho typicky rafinovanému stylu vzbuzuje pocit něčeho lepšího než se nakonec ukáže. Ve výsledku je to vlastně celkem blbost, ale i díky Bruci "eyes and nose up" Dernovi se na to dá koukat. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Režisérovo cameo tentokrát dokonale vystihlo kvality filmu, který vážně obsahuje jenom stín Hitchcockovy geniality. Výplň mistrova posledního snímku příznačně představují – krom tradiční sexuality (s náznaky masochismu) a jídla – záležitosti související se smrtí a posmrtným životem. Hitchcock dává zároveň jasně najevo, že spiritualismus považuje za snůšku nesmyslů k tahání peněz z důvěřivců. Ani poslední scéna, kdy to konečně vypadá na ukázku nadpřirozených schopností, nemůže skončit jinak, než jejich zpochybněním, a jelikož není po ruce jiná postava, spiklenecké mrknutí patří divákům. Zřejmě neplánové, ale velmi stylové rozloučení. Kvalitou Rodinné spiknutí tolik nezaostává za jinými pozdními Hitchcockovými filmy: dvě tři scény, jež si budete přát vidět znovu, herci bez charismatu (kteří navíc ztvárňují samé nedůvěryhodné postavy) a nadbytek slov, která často sdělují to, co nepotřebujeme vědět. Jako nepotěšující přidaná hodnota je nám nabídnuta uspávací expozice a zvláštní tušení, že Hitchcock by všechny ty otravné uhádané lidi také rád co nejrychleji opustil. 60% Zajímavý komentář: keoma26 ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Hitchcockov herecký výkon (komická direktívna silueta za sklenými dverami kancelárie) ma presvedčil o vyššom bodovom hodnotení, inak je celý film a hlavne jeho prevedenie trošku prvoplánovým brakom, ktorý mi ani zďaleka neasociuje kvalitnú filmárinu jedného z najlepších režisérov svetovej kinematografie. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (11)

  • Ve svém posledním filmu se Hitchcock "ukáže" ve 41.minutě jako silueta za dveřmi kanceláře. (Němi)
  • Bruce Dern hrál v Hitchcockově filmu Marnie (1964). Režisér byl s jeho výkonem v malé roli spokojen, tak mu nabídl jednu z hlavních rolí v tomto filmu. (ČSFD)

Reklama

Reklama