Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek navazuje na Vorlovy filmy Cesta z města a Cesta do lesa, vytvoří z nich uzavřenou trilogii a završí osudy všech stěžejních postav. V Cestě domů se v hlavních rolích vrátí Bolek Polívka a Eva Holubová jako zemědělská rodina Papošů, Tomáš Hanák a Barbora Nimcová jako rodina přistěhovaná z města, Tomáš Vorel ml. a Lucie Šteflová jako revírník Ludva a jeho žena. Objeví se i Milan Šteindler v roli vypečeného předsedy myslivců nebo Dominika Elischerová, kterou lidé znají ze sociálních sítí jako Mínu. Starého a tradičního zemědělce Papoše začíná trápit stáří a skutečnost, že jeho syn Ludva nechce přebrat statek. Ludva chce totiž zůstat revírníkem v místním lese. Lesní správa chce ale prodat hájenku, kde bydlí. Jeho žena dráždí vesnici svým“ bio“ přístupem k životu a musí se vyrovnat s tím, že na pohledného Ludvu mají políčeno některé místní ženské. Tomáš, který se kdysi z města a z kanceláře na vesnici přesunul, je už se vsí pevně spjatý, pracuje jako dřevař v lese a rád si přihne, zatímco jeho žena pro zájemce meditace v přírodě. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (126)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle mi sedlo. Ano humoru tam bylo méně, ale Tomáš Vorel zestárl a zřejmě neměl potřebu točit něco echt k popukání. Jeho vždycky bavili lidi a tohle zakončení trilogie je o nich. A stejně jak nám v předchozích dvou dílech pomalu stárli hrdinové, zestárli nám v tom poslední úplně. Vorel nám to tam ale předvádí naprosto přirozenou cestou. Všichni jsme součástí matky přírody a ta si nás jednoho dne vezme tam odkud jsme přili jak říká Jarda Dušek. Všichni hráli parádně, ale koho bych jmenoval extra byl Bolek Polívka. Už jsme tak nějak pozapomněli, že je skvělý herec. Když jsem jej sledoval v tomto filmu, nemohl jsem si nevzpomenout na Zapomenuté světlo. Stejně jako tam jsem mu věřil faráře, stejně tak jsem mu zde věřil jeho nemoc. Tomáš Hanák, můj milovaný Mistr Kalina nám zešedivěl až běda, ale pořád je to on, ten mazák s pronikavým pohledem. I on zde předvedl parádní výkon. Super byl i mladý Vorel. Lucka Šteflová byla nádherná bosorka a i když jindy máme s přáteli pro tento typ žen lehce pejorativní označení (batyk, chlupy, korále) a jejich free pohled na svět moc nevyznáváme (nechodit s dětmi k doktorovi, nedávat je do škol, idálně mít porod někde na stromě  atd...) ona byla prostě skvělá. Krásná byla i kamera a všechny ty záběry na naší nádhernou přírodu. Tohle byl prostě reálný film z venkova a lesa. Celé to čpělo člověčinou a bylo to krásně opravdové (žádná Slunečná). Škoda toho zpackaného dabování a fakt nevím co T. Vorlovi provedly Lesy ČR :-) . Dávám za 4 podseklé sazeničky ! * * * * ()

FILMAAR84 

všechny recenze uživatele

Asi nejslabší díl z celé trilogie. Měl jsem problém hlavně se začátkem, protože dialogy, které měly exponovat problémy, se kterými se po několika letech vztahu Vorel a Šteflová potýkají, byly napsány, jako kdyby tyto problémy vyvstaly až teď. (Skutečně na problém rozdílných pohledů na zdravé stravování narazili až teď?) Dále herecky je to až na Polívku a Hanáka slabé a moc zajímavého se toho ve většině filmu neděje. Na druhou stranu bylo zde i pár působivých míst (Polívka a Vorel v bouři, zoufalý uchlastaný Hanák) a konec se mi líbil. ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Cestu z mesta hodnotim jako jeden ze dvaceti nasich nejlepsich porevolucnich filmu. Dvojka uz takove urovne nedosahovala, ale porad umela pohladit oci i dusi nejednoho divaka. Cesta domu uz je jen slaby odvar. Chapu, ze ta trilogie dava jisty smysl, ale film jako takovy mi byl misty az protivny. A to je Vorel muj velky oblibenec. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Dlouho ve mně žádnej film nevyvolal tak silný emoce- tohle je krásný, fakt. Vorlovy filmy nejsou pro každýho, myslím si, že má stabilní fanklub, já se do něj počítám a jsem opět spokojenej, tentokrát ale vážně moc. P.S.: Nechápu, proč mě vždycky po tom, co dokoukám další podhodnocenej film Tomáše Vorla (a spol.), napadá slovo vděčnost..? Snad že jsou jak z jiného, lepšího, penězi tolik nezatíženého světa. Přijde mi to čistý jak studánka, bezpečně vzdálená od chemických postřiků starýho Papoše. Jsem se rozněžnil, ale to se mnou dělá ten film. Rezonuje ve mně a já cítím, jak s ním souzním. Odkaz otců, rodinná pospolitost, tvrdá práce, návrat k přírodě, lidské slabiny, odpuštění…Vorlova pokora. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Lesácká trilogie, kterou ponejvíce obdivuje příbuzenstvo loupežníka Rumcajse, lesní skřeti, Ronja, dcera loupežníka a spolek Tomáše Vorla. Filmová série doputovala ke svému konci, což je jedině správně. Příliš hutnosti co do zápletky tradičně nenabízí ani třetí výlet za revírníkem Ludvou (Tomáš Vorel ml.) a jeho početnou družinou, kde má své pevné místo i jeho žena Anyna (Lucie Šteflová nahradila Annu Kameníkovou), razící bio přístup. Lesní pěšiny jsou sice stále z filmového hlediska poměrně nevyšlapané, ovšem scenáristický klan, jehož kolegiální řady hájí i Eva Holubová a Tomáš Hanák, tedy představitelé vedlejších rolí, nedokázal přijít s něčím mimořádným. V podstatě se stále jede na jedné vlně, na které znalci režisérova svébytného rukopisu zažívají nostalgický "sklepácký" orgasmus v momentě, kdy uzří Milana Šteindlera, Jana Slováka a Tomáše Hanáka vzácně filmově pohromadě, načež divák, kterému je humor tohoto seskupení velmi vzdálený, nezažije prakticky žádný vrchol blaženosti. Technické měřítko třetího dějství je kvalitativně na vyšší úrovni, než dvacet let starý předchůdce. A o úplně největší grády filmu se postarala hlodavost zubu času, která všechny zúčastněné herce proměnila na stařešiny, kteří ignorují kosmetický průmysl. Zamrzí, že je autor zřejmě přesvědčen o neprůhlednosti a nepředvídatelnosti scénáře. Takže příliš nepřekvapí smrt jedné z hlavních postav, přičemž můžeme být rádi, že demence, kterou starý Papoš trpí (Boleslav Polívka), nepostihla celý film. Ten z toho vyšel vcelku přijatelně, ovšem stále se nezbavil své unylé jednotvárnosti a mdlého půdorysu, což mu nedovoluje dostat se za hranice průměrnosti. 5/10 ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Tomáš Vorel prozradil, že šlo zřejmě o nejnáročnější natáčení, které kdy udělal, jelikož jeho práce trvaly kolem šesti let. (vyfuk)
  • U jednoho z posledních dní natáčení práci narušila zmije, která se objevila v místech, kde měla stát Eva Holubová v pantoflích. (ČSFD)

Reklama

Reklama