Reklama

Reklama

Zmizení staré dámy

  • Velká Británie The Lady Vanishes (více)

VOD (1)

Obsahy(1)

Zmiznutie istej starej pani guvernantnky počas jazdy trans-európskeho rýchliku zapletie mladú ženu (Margaret Lockwood) do mätúcej spleti intríg. Mysteriózna komédia, nakrútená podľa novely Ethel Lina Whiteovej "The Wheel Spins". (POMO)

Recenze (75)

swed 

všechny recenze uživatele

Nejdříve krátké ohlédnutí: 30. léta byla pro Hitche ve znamení svižných thrillerů, okořeněných nadsázkou (krom odvážné "Sabotáže"), romantikou a špionáží. Hrdina, většinou typický představitel střední třídy, je shodou nepravděpodobných okolností donucen podstoupit riskantní cestu za očištěním své pověsti, jež je téměř vždy spjata s bezpečím celého státu. V průběhu dobrodružství dostává naše postava pomoc, a to zpravidla v podobě sympatického protějšku (slovní špičkování a erotické jiskření jsou samozřejmě v ceně). Netřeba zdůrazňovat, že na každém konci čeká nějaká ta akční scéna (za jednoznačně nejzdařilejší považuji famózní bubnovací finále z "Mladého a nezkušeného"). Výše popsaná charakteristika platí i pro "Zmizelou dámu". Film je považován za tvůrčí vrchol Hitchova britského období, což není vůbec přehnané. Uvážíme-li rok vzniku, můžeme mluvit o základech pro moderní thriller - zápletek, točících se okolo podezření, vzniklo od té doby spousta. K nestárnoucímu vyznění přispívá i lehká režie, proto vůbec nevadí, že celému spiknutí přijdete na kloub poměrně rychle. 8/10 ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Jak vypadaly nejlepší popcornové bijáky ve 30. letech? Přesně takhle. Hitchcock nadčasově kombinuje romantickou komedii s mysteriózním thrillerem a po úvodní půlhodině přichází se zápletkou, za kterou by dal i Liam Neeson všechny svoje dcery k unesení. Celý mix navíc dohromady skvěle funguje, film má spád, není hloupý a ústřední dvojici se dá bez jakýchkoliv problémů fandit. Parádní zábava a spolu s The 39 Steps patrně nejlepší britský Hitch. 9/10 ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Hitchcock bol proste kráľ! Parádny thriller skombinovaný s komédiou a romantikou bez toho aby to pôsobilo ako bordel a bolo to skutočne napínavé, vtipné aj romantické chce naozaj veľkú dávku majstrovstva. Rozuzlenie je síce trochu pritiahnuté za vlasy ale to už k podobným filmom nejako patrilo ( a stále patrí napr. nedávny Non stop alebo Tajomný let s Jodie Foster ktorý Lady Vanishes dosť vykráda).Aj po takmer 80 rokoch výborná zábava 10/10 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Expozícia je dosť dlhá, takže dlho som netušil, o čom film bude. A nemôže byť na filme nič lepšie, ako prekvapenie. Preto si nečítajte tunajšie obsahy. Veľmi inteligentný scenár, plný britského suchého/čierneho humoru, lepšie hlášky, ako Redgrave, by som netrúsil pri mŕtvolách ani ja. Hitch sa umne hrá s divákom, ktorý si vyfabuluje niekoľko verzií udalostí a nemôže tušiť, ktorá bude tá správna. Makety dediny, áut, vlakov atď. sú dnes naivne roztomilé, režisér z takýchto kompromisov, daných rozpočtom, asi v roku 1938 nemal veľkú radosť. Mohol sa ale plne sústrediť na budovanie chytrej zápletky a žánrového komentovania udalostí nastupujúcich v Európe. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Proč je vlastně Hitchcock zvaný mistrem napětí a nikoliv mistrem humoru? Během toho filmu mě podvědomí silně nabádalo představovat si, jak by to vypadalo, kdyby natočil film ve spolupráci s Monty Pythony. To by totiž musela být čirá krása nesmírná. Vždyť on tam má králíky v klobouku stoicky přihlížející bitce kouzelníka se samozvaným detektivem! A potom scéna muže, který si chce s bílým ubrouskem zachránit život je zase z úplně jiného žánru, ale stejně tak působivá. Možná byl Hitch mistr všeho. Jinak když jsem před rokem viděla poprvé Michaela Redgravea (v Secret Beyond the Door), tak jsem ho měla jen za pohledného panáka a vůbec by mě nenapadlo, že mu postupem času přijdu tolik na chuť. A dvojice těch sportem posedlých gentlemanů (které jsem dřív viděla v Přízracích noci, ale tady jsou vlastně originální) je taky dost božská, takovým tím studeným odtažitým zatuhlým způsobem, ach, chci s nimi chodit na čaj každý čtvrtek. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (26)

  • The New York Times vyhlásili film za najlepší film roku 1938. (Arsenal83)
  • Britský filmový inštitút ho označil za 35. najlepší britský film 20. storočia. (Arsenal83)

Reklama

Reklama