Reklama

Reklama

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

kinej 

všechny recenze uživatele

Dnešní optikou je těžké pochopit proč Marnie byla ve své době považována za propadák. Vždyť ve svých kvalitách nijak nezaostává za ostatními slavnými díly Alfreda Hitchcocka. Ve filmu jsou přesně takové momenty, které od mistra očekávám, tedy chvíle kdy z filmu září totální zvládnutí filmařského řemesla. Pro mě není Marnie o nic horší, než třeba Psycho nebo Vertigo. Mezi vynikající pasáže patří například ty, ve kterých sní hlavní postava noční můry, úniko po vyloupení trezoru, nehoda na koni a celý závěr. Některé scény již sice technicky zestárly, ale fanoušek i po letech ocení jejich rafinovanost a invenci. Důvodem propadu tak asi mohla být jedině určitá kontroverze tématu, kdy se ve filmu otevřeně řeší frigidita, náruživost a vůbec chvíle jež definovaly postavu Marnie. To mohlo být pro tehdejší konzervativní dobu příliš, protože i dnes film překvapí otevřeností v některých tématech. Každopádně tyto scény jsou pro film nezbytné a právě scénář, tak jak je, patří mezi ty nejlepší na jaké Hitchcock sáhnul. A nutná poznámka: svělý casting a geniální souhra vizuálu s hudbou Bernarda Hermanna. Ale to je víceméně taková samozřejmost, kterou je téměř zbytečné zmiňovat. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,...JA SOM JU CVIČIL." ,,Ó, A ČO STE JU NAUČIL." ,,DÔVERE." ,,NIČ INÉ?" ,,ALE TO JE DOSŤ NA JAGUÁRA." __ Zo všetkého najviac na mňa film zapôsobil svojím audiovizuálnym spracovaním, ktoré po rokoch nadobúda výraznú podmanivosť. Napokon je ,,Marnie" pomerne ojedinelým úkazom takisto z dôvodu účasti mladého Conneryho, ktorý sa v tých časoch motal prakticky iba výhradne okolo Bonda a občas som sa pri sledovaní nechal uniesť myšlienkou, žeby mohlo ísť o aktivity slávneho agenta mimo jeho pracovnej doby. Na danú dobu sa tu prekvapivo pomerne často vyskytuje slovo ,,sex" a viacero šťavnatých dialógov (,,Čo si dávate do čaju vy, slečna?" - ,,Zvyčajne sáčok čaju a trocha vody.") Scéna s vykradnutím trezoru, kde Hitchcock dosiahol pozoruhodného napätia kompozíciou záberu a absenciou hudby je azda tou najlepšou z celého filmu. Nemenej pamätnou je aj vynikajúca dramatická jazda na koni (pravdepodobne nakrúcané ako 3D zábery), po ktorej však nasleduje zvláštna scéna kedy si Marnie stále nechá cudziu pištoľ, po tom ako z ,,bola nútená vystreliť". Zaujíma ma pozadie netradičnosti jej konania, hoci podstatnejšie nedostatky by som videl viac v strihovej skladbe, miestami pôsobiacej trocha zvláštne a takisto sa stotožňujem s názormi iných užívateľov uvádzajúcich rozvláčnosť deja v istých úsekoch. Bernard Herrmann vo svojej poslednej (použitej) kompozícii pre Hitchcocka zložil vynikajúce romantické aj atmosférické melódie, možno vôbec najlepšie v celej ich dlhoročnej spolupráci, ktorá mala o dva roky neskôr tak malicherne a hanebne ukončiť jedno z mimoriadnych priateľstiev filmového sveta. ,,Marnie" je dielom, ktoré si v budúcnosti ešte veľmi rád znovu pozriem. (1530. hodnotenie, 129. komentár k filmu) ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Připouštíte, že jste zlodějka a lhářka. Ale jakého typu?" Frigidní zlodějka s několika fóbiemi je jistě snem každýho nudícího se milionáře, ale já bohatej nejsem, takže mohu v klidu světu oznámit, že si Marnii nevezmu za ženu, sekretářku ani žokejku. Ona sama mi totiž připadala dost protivná na to, abych se o ni strachoval, ale to kolem ní bylo celkem zajímavý. Zejména nedbale položená kniha s názvem "Sexuální úchylky zločinců ženského pohlaví" mě zaujala a určitě v ní dokážu nalistovat něco zajímavějšího, než Hitch zfilmoval. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Nevím jestli vše ve filmu dává logiku a jestli tam některé věci nejsou trochu navíc, ale rozhodně nemůžu Mistrovi upřít onu typickou hitchcockovskou atmosféru, kdy vás mrazí v zádech. Jestli mi něco opravdu vadí, tak je to zadní projekce, které se Hitch ne a ne zbavit, a taky některé špatně natočené scény, třeba ta jak Marnie padá z koně. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Vo filme bezpochyby cítiť Hitchovu prácu (výborné po formálnej stránke), fakt je ten že po produkcii vo mne ostala istá pachuť. Hoci scenárista načrel do psychoanalýzy a celkom zručne, paradoxne práve psychológia niektorých postáv bola v mojich očiach pochybná (predovšetkým tú patologickú náklonnosť Conneryho k Tippi som mu "nezožral").Krimi rovina nebola dostatočne krimi a dramatická línia pôsobila trochu kŕčovito. V rámci Hitchovej tvorby sa jedná o mierny podpriemer, čo v rámci normálnej produkcie znamená stále velmi dobrý priemer:) ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Hitchcock se ve filmu ukáže ve velkém záběru v hotelové chodbě. (Němi)
  • O několik let později prohlásila Tippi Hedren, že jí je Hitchcock natolik posedlý, že jí během natáčení věnoval několik sexuálních narážek a zasahoval jí i do jejího osobního života. Dále také uvedla, že jí Hitchcock zničil kariéru, protože 2 roky po natočení filmu Marnie nemohla sehnat pro sebe uplatnění. (DruidKarel)
  • V jedné ze scén se Mark Rutland (Sean Connery) snaží pochopit osobnost své psychicky narušené ženy Marnie (Tippi Hedren). Za tímto účelem čte knihu, která má v českém překladu docela bizarní název: „Sexuální úchylky zločinců ženského pohlaví“. Kniha se stejným názvem pravděpodobně nikdy nevyšla neboť jí v běžných zdrojích nelze dohledat. (Posheidon)

Reklama

Reklama