Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

I když Hitchcock patří mezi mé oblíbené režiséry, uznávám, že jeho urputná snaha vyjádřit obrazem vnitřní hnutí hrdinů někdy působí směšně.____ V Marnie je to například scéna, kdy se hlavní ženská postava pokouší vyloupit trezor, ale zároveň ji od toho něco zrazuje (možná probouzející se cit k manželovi - majiteli obsahu trezoru). Její námahou napřažená ručička, která jakoby narazila na neviditelnou stěnu, a proto se nemůže dotknout peněz, vypadá legračně a celá scéna je křečovitá. _____Přesto mi to nevadí, pomíjím drobné mistrovy slabosti a nechávám se zas a znovu vtáhnout do děje, který překypuje sexuálním napětím a, jak u Hitchcocka bývá často, i naznačenými sexuálními úchylkami._____ Marnie popisuje boj mezi ledovou kráskou a náruživým despotou, kdy je z mého úhlu pohledu větším úchylem Mark. Muž, kterého vzrušuje ovládnutí divokého, nezkrotného stvoření, jakým přes svůj uhlazený zevnějšek Marnie je, a maskuje to jako pomoc a ochranu. Chytí ji do pasti a užívá si její krocení hrubou silou (decentně podaná scéna znásilnění) i psychickou manipulací. Vtáhne ji do situace, kdy se už bez něj Marnie neobejde, protože jinak jí hrozí vězení anebo pád do ještě větších psychických problémů. _____Naočkovaná Markovým setrvalým naléháním nakonec pronese na závěr větu, která děsivě vystihuje jejich příští vztah: "Radši budu s tebou, než bych šla do vězení." Marnie si neuvědomuje, že se právě odsoudila k doživotnímu žaláři v manželství, kde jejího muže nepřestane těšit zdolávat její odpor a násilím uhlazovat její divokost. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Obsahově nadprůměrné, avšak z hlediska formální stránky se jedná o tuctový film. V první řadě škodí filmu neúčast Grace Kelly, jejíž atraktivita spolu se znamenitým herectvím by prezentovala Marnii na odlišné úrovni, než tomu je v případě Tippi Hedren. Ne, že bych chtěl její projev nějak hanit, ale na mě působí poměrně nesympaticky. Ze scénáře je cítit mimořádná schopnost skloubená se zkušeností a výtvarná stylizace zkvalitňuje vizuální stránku, o čemž mě přesvědčil tento moment. Herrmanova hudba neztrácí ani po tolika letech nic ze svého půvabu a nápaditosti. Závěrečná retrospektiva objasňující minulost hlavní představitelky má za jisté svou sílu, bohužel to je však jediná pasáž, která mi utkvěla v paměti. Přes určitá pozitiva považuji tedy Marnii za snímek ryze průměrný. 70% ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Psychologická štúdia ženy zasiahnutej traumou, o ktorej tušíme hneď z úvodu, lež netušíme kedy a ako k nej došlo a čo bolo jej príčinou. Strhujúci kolorit, odťažité herecké výkony (ale k atmosfére filmu nesmierne sa hodiace), hudba Bernarda Herrmanna dotvárajú netradičný milostný príbeh. Pri konštrukcii scenára boli pravdepodobne využité psychoanalytické štúdie, zohrávajúce úlohu pri celkovom vyznení diela, pričom v kontexte filmu nejde len o ich obhajobu. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Pokud dobře počítám, je Marnie 23. filmem, který jsem od mistra Alfréda viděl, takže už jsem celkem způsobilý napsat, že vím, že Hitch to umí lépe. Dokonce mnohem lépe. Na staré dobré časy, kdy nám napínal nervy k prasknutí, si vzpomeneme jen v jediné scéně (Marnie jde loupit a v tu chvíli přijde uklízečka), jinak jde o rozvleklý psychologický dialog mezi Hedrenovou a Connerym, který je navíc podivně nelogický: Marnie je sice hezká ženská, ale není to až taková sláva, aby si kvůli tomu muž vzal ženu, která ho podvádí, lže mu a štítí se na něj sáhnout. Vysvětlete mi, co z toho vztahu Mark má? Skutečně ji tak moc miluje? Nebo ho pohání spasitelský komplex, chce Marnii za každou cenu pomoct? Nevím, nějak tomu nevěřím. Hitchcock je tentokrát víc psychoanalytický než cokoli jiného a to mi upřímně řečeno nesedí. Závěr byl ve své době nejspíš velmi šokující, ale ve zkoušce času neobstál. Dnes jsme zvyklí vídat mnohem horší věci i v některých filmech pro děti. ()

Spike17 

všechny recenze uživatele

Marnie na jednu stranu nemůže zapřít typicky hitchtcockovskou atmosféru, nicméně zaměření se na psychologii postavy se Hitchcockovi nepovedlo vyobrazit tak bravurně, jak to míval ve zvyku. Po technické stránce film v několika scénách viditelně tápe (Hitchovo zatvrzelé používání zadních projekcí) a ty pak působí lehce směšně i ve své době. Je veliká škoda, že se v hlavní roli nepředstavila Grace Kelly, neboť Marnie vyloženě trpí účastí Tippi, jejíž chladná odtažitost je sice účelová, ale s jedním výrazem ve tváři a celkovou aurou herecké nemohoucnosti a nesympatičnosti si k hlavní postavě nelze vybudovat kladný vztah a pochopit tak její jednání. Chápu, proč dobová kritika film nevyzdvihovala do výšin, není k tomu prostě oproti Hitchcockovým předchozím snímkům, žádný zvláštní důvod. ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Při natáčení scény, kde Lil naslouchá z okna rozhovoru Marnie s Markem, přišel Alfred Hitchcock za Dianou Baker, která hrála Lil, a rukama upravil její obličej do výrazu, který měla Lil mít. (facojurka)
  • Filmový štáb vzpomíná, jak zábavné bylo obsazení Seana Conneryho. Autoři nevěděli, koho obsadit do role Jižana z vyšších vrstev. Jednoho dne Hitchcock řekl: "Právě se natáčí jedna z knih o Bondovi a slyšel jsem, že ten chlapík, který hraje Bonda, stojí za vidění. Měli bychom si sehnat nějaké ukázky." Štáb proto přošel scény s tímto hercem, který mluvil se silným skotským přízvukem. Poté se na sebe autoři navzájem podívali a vyprskli smíchy: "Toho musíme rozhodně vzít.“ A později nelitovali. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama