Reklama

Reklama

Mladá žena se vášnivě zamiluje do bohatého, nedávno ovdovělého šlechtice Maxima de Wintera. Po brzké svatbě odjíždí na jeho panství, kde společně žijí na zámku Manderley. Na láskyplný vztah novomanželů však padá všudypřítomný stín první de Winterovy manželky Rebeky, která zahynula za zvláštních okolností. Dům je naplněn jakýmsi nevyslovitelným napětím a stísňující atmosférou, která na novomanželku padá doslova na každém kroku. Ta je také přesvědčena, že manžel na krásnou Rebeku neustále vzpomíná, a proto jí není schopen věnovat potřebnou pozornost a cit... Příběh napsala spisovatelka Daphne du Maurierová a do filmové podoby převedl slavný režisér Alfred Hitchcock (jenž stejně úspěšně natočil i její romány Hospoda Jamaika, Ptáci). Děj je soustředěn na starém šlechtickém sídle, kde výprava, nasvícení interiéru a důmyslná kamera (zachycující například v jediném záběru hlavní hrdinku a nehybný obličej postavy, která jí nahání strach) přispívají k stupňování napětí. Roli Maxima de Wintera ztvárnil Laurence Olivier, jeho novomanželku představuje Joan Fontaineová, hospodyni Danversovou hraje Judith Andersonová. Film v roce 1941 získal dva Oscary: za nejlepší černobílou kameru (George Barnes) a jako nejlepší film (producent David O. Selznick). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (223)

viperblade 

všechny recenze uživatele

I když Rebecca není tak dobrým filmem, jako jiné z Hitchcockových snímků, má něco do sebe. Totiž, okamžitě poznáte "rukopis" tohoto režiséra - hru se světly a stíny, dokonalá hudba, které podkresluje důležitost scén a perfektní vypilované charaktery. A tohle jsem si užíval. Je škoda, že vyšetřovací rovina ztrácí trochu "na dechu", protože takhle bych mohl udělit plný počet, nicméně i 80 % není málo. Každopádně tenhle film je skvělý a věřím, že jsem ho neviděl naposledy… a kdo ví, možná na podruhé to bude ještě o něco víc… ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Další z filmů, který potvrzuje, že Alfred Hitchcock měl veliký smysl pro romantiku a proto ji vměstnal prakticky do každého svého snímku, které se jinak honosí nálepkami horor, thriller, mysteriózní, atp. Mrtvá a živá je zdařilým počinem, kterému nechybí tajemná atmosféra ohledně úmrtí paní de Winter, ale také pořádná dávka romantiky, jež se vlastně prolíná napříč celou délkou snímku. Ke konci film zabředává více do thrillerové a kriminální tematiky, což příběh značně okoření. Přestože v některých pasážích se můj dojem pohyboval mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, s blížícím se koncem se vyšvihl až na plný počet. ()

Reklama

iamek 

všechny recenze uživatele

Rebecca je další poklad z filmografie Hitchcocka, který mám konečně za sebou. Rebecca není špatný film, ale Hitchcock umí lépe. Asi to zní jako ironie když jsem dal 5*. Nejvíce se mi na filmu líbilo jak Hitchcock dokázal půlku filmů natočit jako romanci a v druhé půlce se film přehoupnul do mysteriózního thrilleru/dramatu. Celý snímek si člověk říka zda Rebecca není náhodou ubytována někde v Manderley a přemýšlí co zase Hitchcock na diváka chystá. A nachystat zase nečekaný zvrat takže film musím doporučit. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Režisérov americký debut dopadol prekvapivo na výbornú. Môže zato asi spojenie so svojim životným súputníkom, producentom Davidom O.Selznikom. Naproti svojim britským mestským kriminálkam si vybral román Daphne du Maurier a zrejme sa pevne držal jeho deja, minimálne gotická atmosféra je veľkým prekvapením v porovnaní s predchádzajúcou tvorbou a necháva nás v očakávaní niečoho nadprirodzeného. Škoda, že niekedy Hitch neokúsil aj historický alebo kostýmny film. VIDENÉ ZNOVA 7/20: Tak som si pozrel Rebeccu cca rok po prečítaní predlohy a ide pre mňa o dôkaz toho, že aj takmer doslova adaptovaný scenár sa dá pretaviť do výživného filmu bez toho, aby výsledok nepôsobil literárne a umelo. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Výtečná věc, která mě hodně bavila - od Hitchcocka jsem ani nic jiného beztak nečekal. Kupodivu ani ten dabing, v kterém to ČT2 odvysílala, mi nijak zvlášť nevadil, byť ho jinak nesnáším a s nostalgickou slzou v oku chovám v paměti časy, kdy většinu filmů pouštěli v původním znění s titulky. Laurence Olivier mě zde příliš neoslovil (a především jeho postava mi byla krajně nesympatická), ovšem bohatě mi to vynahradila Joan Fontaine, byť na pozdější Hitchcockovy blondýny nemá. Btw. docela hodně mi to připomínalo filmy Plynové lampy a Vertigo, které podle mě není vůbec od věci s Rebeccou porovnat. Celkově na mě ten film udělal velmi dobrý dojem - děj by jistě šel trochu zkrátit, ale ta délka mi v podstatě nevadila - a obsahuje to řadu filmařských nápadů, které mě dost ohromily - s ohledem na rok vzniku filmu - takže můj - už tak bezmezný - obdiv k Hitchcockovi opět o něco povyrostl. ()

Galerie (117)

Zajímavosti (31)

  • První film, který Hitchcock natočil ve spolupráci s Hollywoodem a jediný, který získal Oscara za nejlepší film roku. (Kulmon)
  • Aby udržel atomsféru knihy, trval Hitchcock na tom, že film musí být natočen černobíle. (Kulmon)
  • Hlavným kandidátom na úlohu šarmantného, ale často taktiež bezdôvodne melancholického a mrzutého Maxima de Wintera bol Ronald Colman. Ten ale ponuku odmietol. (classic)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Hitchcockovská klasika se dočká remaku

Hitchcockovská klasika se dočká remaku

15.11.2018

Britský filmař Ben Wheatley (High Rise, Křížová palba) natočí remake klasického hitchcockovského thrilleru Mrtvá a živá. Hlavní role si v gotické romanci zahrají Armie Hammer (Dej mi své jméno) a… (více)

Reklama

Reklama