Režie:
Martin McDonaghScénář:
Martin McDonaghKamera:
Ben DavisHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, Caleb Landry Jones, Kerry Condon, Sam Rockwell, Clarke Peters, Darrell Britt-Gibson, Woody Harrelson, Abbie Cornish, Riya May Atwood (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Mildred Haynesové (Frances McDormand) zavraždili dceru. A protože se vyšetřování už několik měsíců bezvýsledně vleče, rozhodne se jednat. U vjezdu do města vylepí na tři billboardy velmi kontroverzní vzkazy adresované váženému šéfovi místní policie (Woody Harrelson). Tímto nezvyklým činem začíná bitva mezi Mildred a zástupci zákona. Když se do věci vloží ještě další policista (Sam Rockwell), nevyzrálý maminčin chlapeček se zálibou v násilí, souboj mezi místním policejním oddělením a osamělou, ukřivděnou a hlavně rozzuřenou bojovnicí se může rozjet na nejvyšší obrátky. (Cinemart)
(více)Videa (4)
Recenze (1 152)
Jak píše Malarkey, tiež mi to trochu pripomenulo Fargo, jak atmosférou, tak i účasťou F. McDormandovej. Myslím, že po tom, čo film nedávno získal 4 Zlaté glóbusy tu máme horúceho kandidáta na film roku, no dovtedy sa to ešte môže zmeniť. Každopádne je to kvalitný kúsok a film s kvalitným scenárom a výbornými hercami, ktorí majú čo hrať. Silná trojka McDormand, Harrelson a Rockwell vám nedovolí nudiť sa, napriek tomu, že akčné scény vo filme nie su takmer žiadne. Film má i uveriteľný záver zo života, jednoducho, tak to v živote chodí...Mám tušenie, že Harrelson alebo Rockwell majú veľké i vyrovnané šance na oscara vo vedľajšej úlohe. Uvidíme. 80%. ()
Vynikajúca dráma, ktorá si Oscary za herecké duo McDormand a Rockwell určite zaslúžila. Z filmu si odnášam výnimočný zážitok, no bohužiaľ ma nedokázal o svojich kvalitách presvedčiť v úplne každom smere. Miestami za uši pritiahnuté konanie postáv a zbytočne otvorený záver snímke podľa môjho názoru príliš nesvedčali. Ak tieto dve veci dokážete prekúsnuť (mne sa to bohužiaľ nepodarilo), budete chrochtať blahom. ()
Začnu trošku zeširoka. Rok 2017 nám přinesl spoustu parádních filmových zážitků. Nelítostný Dunkerk, nekompromisní Logan, stísněný Blade Runner, Liduprázdný Wind River nebo ultimátní šleha ve formě Bloku 99. Všechny tyto pecky (komiksy u mě vyklízejí pozice z předních příček velmi rychle) trumfly Tři billboardy kousek za Ebbigem. Martin McDonagh mě v minulosti více než zaujal prvotinou V Bruggách natolik že jsem dlouhý čas chtěl do toho osudového města zavítat na Vánoce, poté se mě více než většině zdejších uživatelů líbilo Sedm Psychopatů. Po pěti letech se tedy Martin vytasil s Billboardy a musím vám říct že rozhodně nestřelil mimo mě. Nedokážu přesně popsat v čem se skrývá kouzlo jeho režie. Proč na mě jeho filmy tolik fungují. Zdali to mají na svědomí hodně nepředvídatelné scénáře, které rozhodně obsahují plno momentů překvapení a přitom se postavy chovají ve svých rolích vlastně logicky. Herecké výkony jsou úžasné a pokud nedostane Frances Oscara, tak je to hodně nefér. Stejně tak bych uvažoval i u mého oblíbence Rockwella. Rozhodně kousek, který se dá sjíždět minimálně jednou dvakrát do roka aniž by se jej divák přejedl. 100% ()
Ale no tak, vážne tak málo plných počtov? Nepredvídateľné v každej scéne a v každej ďalšej minúte. A tie prekvapenia sú vždy lahôdkové. Vrátane posledných viet. Niekedy vás z nich zamrazí, inokedy vypuknete smiechom. Pre mňa jednoznačne vrchol McDonaghovej kariéry, v Brugách ani so psychopatmi som sa necítil ani zďaleka tak komfortne nekomfortne ako v tejto americkej prdeli s troma billboardami, jednou policajnou stanicou, jednou nemocnicou a zopár obchodíkmi so zbytočnosťami. Kde inde je lepšie rozpútať takéto scenáristicko-režijné orgie? ()
McDonagh špičkově zvládá prolínání smutku, násilí a humoru, často i v rámci jedné scény. Skloubit rozdílné emoce na tak malém prostoru bývá těžké a třeba české filmy poslední doby suverénně ukazují, jak se to může nedařit. O to více stojí McDonaghův cit za vyzdvižení. Také postavy jsou skvěle napsané, což je patrné především v první půlce - v té druhé už je scénář žene do stále většího šílenství, což místy hapruje v rovině uvěřitelnosti, ovšem z hlediska dramatičnosti funguje. A jen tak mimochodem se daří vykreslovat vztahy na malém městě, přetrvávající rasismus i velmi rozdílné hodnoty zosobněné v jednotlivých postavách. Koláž zhruba v polovině je mistrovskou přehlídkou práce s příběhem, obrazem a zvukem. A samozřejmě Burwellova hudba, která místy připomíná westerny, jindy zase dává vzpomenout na jeho tradiční spolupráci s Coeny. Prostě velmi povedený film, zasloužené glóby a budu držet palce na jakékoli Oscary, které budou akademici McDonaghovu týmu ochotní udělit. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (27)
- Dixonova matka (Sandy Martin) sleduje film Teraz sa nepozeraj (1973). (Astonko)
- Mildred Hayes (Frances McDormand) sa dožaduje spravodlivosti verejným odkazom náčelníkovi polície Willoughbymu (Woody Harrelson) skrz tri billboardy. Číslovka tri je neskôr symbolom, lebo pred samovraždou spíše tri listy na rozlúčku sám Willoughby. Jeden adresuje svojej žene, jeden ako odpoveď s nádejou samotnej Mildred. V treťom prípade najviac triafa do čierneho, lebo kolegovi Dixonovi (Sam Rockwell) list mení charakter a priority. Navyše, táto snímka je treťou celovečernou vo filmografii režiséra McDonagha. (Biopler)
- Frances McDormand (Mildred) váhala, jestli roli přijmout, ale nakonec ji přesvědčil její manžel Joel Coen. „V době, kdy mi byla role nabídnuta, mi bylo 58 let ... byla jsem znepokojena, protože ženy z těchto socioekonomických vrstev nečekaly na první dítě až jim bude 38 let. Nějakou dobu jsme o tom debatovali a nakonec mi můj manžel řekl: Prostě zmlkni a udělej to.“ (willy1)
Reklama