Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Wilkie CooperHrají:
Jane Wyman, Marlene Dietrich, Michael Wilding, Richard Todd, Alastair Sim, Joyce Grenfell, André Morell, Patricia Hitchcock, Alfred Hitchcock, Kay Walsh (více)Obsahy(2)
Ve světě Alfreda Hitchcocka je divadlo místem, kde se v kulisách skrývá nebezpečí, postavy nejsou tím, čím se zdají být a v každém okamžiku může spadnout "závěrečná opona”. Z této zábavní tradice vychází i burleska Hrůza na jevišti. Jane Wyman tu hraje studentku herectví Eve Gillovou, která se snaží očistit svého přítele (Richard Todd), obviněného z vraždy, a stane se proto služkou extravagantní divadelní hvězdy Charlotte Inwoodové (Marlene Dietrich). Film, který Hitchcock natáčel ve své rodné Anglii, si obratně pohrává s prvky humoru a detektivky a dává prostor všem hráčům této hry (Alastair Sim, Sybil Thorndike, Joyce Grenfell, Kay Walsh a režisérova dcera Patricia Hitchcock). Nikdo nedokáže proměnit divadlo v zámek hrůzy tak účinně jako Hitchcock a Hrůza na jevišti je toho přesvědčivým důkazem. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (98)
,,VRAHOVIA SA VRACAJÚ NA MIESTO ČINU, NIE DO DIVADLA." __ Dej som si pôvodne predstavoval úplne inak, avšak zásluhou vybrúseného scenára som boj aj tak veľmi spokojný. Vo ,,Hrôze na javisku" sa stretávame s radom motívov, ktoré Hitchcock uplatnil vo svojich dielach už predtým a ešte dôraznejšie s nimi začal pracovať neskôr. Máme tu zámenu identít, ,,nepravého páchateľa" na úteku snažiaceho sa ,,očistiť svoje meno" a čo je absolútne skvelé - bez toho, aby som priveľmi prezradil - je tu uplatnená falošná retrospektíva, ktorá otočí záverečný zvrat hore nohami a dodá posledným piatim minútam neobyčajné napätie. Pripomienky k údajnému afektovanému herectvu Marlene Dietrich sa nemôžu brať natoľko vážne zvlášť, keď vezmeme do úvahy, že svoju kariéru začala ako veľká hviezda končiacej sa nemej éry a okrem toho tu ,,hrá herečku". Film občas pôsobí nadbytočne a možno miestami taký ozaj je, rovnako tiež fakt, že niečo obdobné sa v skutočnosti jednoducho nemôže stať, avšak tieto nedostatky sú však vykompenzované skvelým uštipačným humorom (napr. nutnosť dáždnikov počas záhradného predstavenia). Hitchcockov zásadný film. (932. hodnotenie, 81. komentár k filmu) ()
Tak neviem no... pre mňa určite jeden z tých slabších Hitchcockov, čo sa príbehu aj atmosféry týka. Atmosféru, ktorú snímok dokázal resp. nedokázal navodiť, vôbec považujem za najväčší kameň úrazu - mdlé, bez napätia, pocitovo sterilné a dokonca ľahko predvídateľné. Veľkou záchranou tu je najmä Marlene Dietrich, ktorá tu hrala ako z veľkej knihy. A ten jej hlas... tak to bolo niečo teda. Priemer. 60/100 ()
Velice vtipná a napínavá detektivka která bohužel trochu trpí pokaženým závěrem, který tady docela dost lidí nepochopitelně vyzdvihuje. Jane Wyman, co by soukromý detektiv na volné noze, která vždy z rukávu vytasí tu správnou a věcnou výmluvu, je pak předností filmu. Pár hlášek je tam opravdu povedených. 80% ()
Je to docela zajímavé, ale tento film je jedinou spoluprácí Mistra s Marlene Dietrich, které si tak vážil a která byla snad jedinou herečkou, jíž trpěl odmluvy a vlastní hlavu. Naproti tomu se Hitchcock ne a ne dohodnout s Jane Wyman, které nebylo zrovna po chuti dělat Marlene křoví. No a minimálně podle POMA to dopadlo tak, že Wyman je tou hlavní. Já si to tedy nemyslím, ale názory mohou být různé. Film potěší především tím, jak Hitchock znevážil pravidlo o pravdivých pohledech do minulosti, na což mu skočili snad všichni. ()
Tenhle film doslova udělaly dvě písně v interpretaci Marlene Dietrich The Laziest Gal in Town (slova Cole Poter) a La vie en rose (slova Édith Piaf), ať se vám to líbí anebo ne. Filmy Hitche nejsou zdaleka protkány jen jeho osobností. Nebo takovými těmi zlepšováky typu nespolehlivý vypravěč. Ale i ve své době se omylem doufalo, že se vedle Marleny dokáže prosadit Jane Wyman. Inu, naivní představa. It's not 'cause I wouldn't / It's not 'cause I shouldn't, honey / And, you know, that it's not 'cause I couldn't / It's simply because I'm the laziest gal in town... ()
Galerie (40)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (10)
- Film je adaptací románu Selwyna Jepsona Man Running, který poprvé vyšel na pokračování v magazínu Collier's. V roce 1948 vyšel knižně v USA a v ÚK, v ÚK pod názvem Outrun the Constable. V roce 1950 vyšel ještě paperback pod názvem Killer by Proxy. Český překlad nebyl pořízen z žádného vydání. (NinadeL)
- Marlene Dietrichová se při natáčení téměř o všem nejprve radila se svým osobním astrologem. (ČSFD)
- Většina hereckého výkonu Irene Handi jako slečny Masonové, byla v postprodukci odstraněna. (Kulmon)
Reklama