Režie:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Alan Alda, Anjelica Huston, Zach Braff, Aida Turturro, Jerry Adler, Wendell Pierce, Ira Wheeler (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (175)
Sú diváci, ktorí filmy Woodyho Allena vyhľadávajú a bavia sa na nich. A okrem nich som ja. Nedokážem racionálne vysvetliť, prečo som dúfal, že sledovaný 21. Allenov film bude iný a lepší, ako bola dvadsiatka filmov pred ním. No nebol. Dopozeral som ho celý, nemám z neho vyrážky a jediné dobré, čo môžem o ňom prehlásiť, že v ňom občas prebleskly Allenove skvelé hlášky. Nebolo ich veľa, nevyplývali z deja, ale boli implantované a aj tak si ich radšej prečítam. Lebo voči Allenovi, ako literátovi nemám najmenšie námietky. ()
Pre mna zatial najslabší Woody. Možno, že som ho nepochopil, lebo napríklad táka pointa o manželoch, ktorý zosnovali niečiu smrť a potom to tam ktosi vysvetľoval, len som žasol nad celkovo nedokonalou a úplne nelogickou zápletkou. Potom keď sa udiali tie veci v hoteli a naši detektívi sa dostali na stopu podvodu, lenže ich zas niekto nezmyselne okabátil a ta náhoda, že tam boli presne v tedy, kedy i killer tak to tiež nebolo moc dôveryhodné. A zbavenie sa tela, to už bola úplná fraška. Naozaj by som chcel vidieť, že bežný človek sa dostane tak blízko k peci, kde sa taví železo, to potom v tom meste musí byt veľa nezvestných ľudí. Je to tu strašne prekombinované a ani ten humor nestal za veľa. Tentokrát slabé 3*. ()
W. Allen hviezdi v iskrivých a inteligentne-humorných dialógoch, hlavne so svojou filmovou manželkou D. Keaton. Je vidno, že táto dvojka je zohraná absolútne dokonale. Samotné ich vyšetrovanie záhadnej smrti susedky je síce zaujímavé a dokáže upútať pozornosť diváka, to však nič nemení na tom, že vo filme išlo predovšetkým o perfektne vyskladané dialógy a trefné poznámky, ktoré sa tu sypú doslova z každej Woodyho vety. Ďalší geniálny scenár od tohto filmového velikána. 85/100 ()
„Věřil bys tomu? Někdo zabil 12 lidí. Rozporcoval je a snědl.“ / „Tomu říkám alternativní životní styl!“ Několik dobrých hlášek a bonmotů, které Woody Allen jako obvykle vložil do dialogů, jeho přirozené herectví ve dvojici se skvělou Diane Keaton (byť chvílemi mi jejich dlouhé konverzační smrště v nervní náladě obou protagonistů připadaly i otravné), vtipné absurdní situace a nápad detektivky na pozadí manželského vztahu. To činí film příjemně sledovatelným a často zábavným, ale i tak můj celkový dojem a zážitek nejsou příliš výrazné. Možná je to tím Manhattanem, který jsem si (alespoň skrze filmy) oproti Allenovi nezamiloval, možná i tím, že klasická detektivka se pro mě s léty a počtem viděných filmů začíná stávat méně oblíbeným žánrem. Nicméně hlavní vinu dávám zpracování, které na mě z Tajemné vraždy místy budilo až dojem poloamatérského filmu a to jednak pro často otravně rozlítanou digitální kameru à la Dogma 95 (jakou překousnu v dramatu s hutnou atmosférou, ale v komedii mě dost iritovala), tak i pro zvláštní práci s hudbou, když tu najednou i klasický dialog začal naplno přehlušovat hlasitý bigband. Jediná scéna, v níž jsem vnímal dřívější nápaditost a zručnost typickou pro Allena jako režiséra, tak přišla až k závěru s přestřelkou v kinosálu během filmu Orsona Wellese. [65%] ()
Tak jsem si po delší době tuhle moji zamilovanou lahůdku zase pustila a zamilovala jsem si ji ještě víc. Woody Allen a Diane Keatonová tu stvořili nádhernou dvojici uplkaných lehce zmatených neurotiků, co pořád musí všechno řešit. Lepší už byli jenom v Lásce a smrti. Tam byli ale mladí a tady jsou jako starší manželé a já musím říct, že slasti i strasti staršího manželství a věku vůbec tu prezentují dokonale a s nadhledem. Jak už má člověk své zvyky a zlozvyky, drobné libůstky, které lezou na nervy tomu druhému, jak se snaží vyjít si vstříc s úsměvem se zaťatými zuby, vše s břitkými, vtipnými a určitě velmi velmi osobními Allenovými hlody, to je pro mě úplná pastva. A přitom je to ještě docela kvalitní detektivka, která odkazy na staré filmy klidně přizná (Hitchcockovo Okno do dvora pozná snad každý, Pojistku smrti tam rovnou jmenují). ------Panenko skákavá, teď jsem se tu dočetla, že tam měla původně hrát Mia Farrow! No ještěže se rozešli, já ji nemám vůbec ráda a proto se mi asi taky nelíbil slavný Velký Gatsby ani John a Mary. Tohle je fakt nejlepší role Diane Keaton! A s Woodym jsou skoro tak dobří jako bratři Marxové! ()
Galerie (20)
Zajímavosti (18)
- Woody Allen původně plánoval vnést motiv filmu už do svého staršího filmu, Annie Hallová, ale nakonec usoudil, že z něj udělá hlavní motiv jiného filmu. (Martin00x)
- Jako obvykle v Allenových filmech, je alespoň jedna z ženských postav spisovatelka. V tomto filmu je to Marcia Fox. (don corleone)
Reklama