Režie:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Alan Alda, Anjelica Huston, Zach Braff, Aida Turturro, Jerry Adler, Wendell Pierce, Ira Wheeler (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (175)
Wooody Allen a Diane Keaton po letech opět spolu. Na MMM je vidět, že se všichni zúčastnění bavili a celý film působí dojmem, jako by vznikl jen tak pro radost. Mnoho scén se zdá improvizovaných, režie je uvolněná a kamera nezapře neurotické vlivy. Mezi ústřední dvojicí funguje ta správná chemie a jejich neustálé slovní přestřelky jsou kořením celého filmu. Jediným slabým místem je klíčová zápletka, která se po čase okouká a chybí ji také výraznější vyvrcholení. Přesto se jedná o skvělou Allenovku. 8/10 ()
Nikomu nic zlého, ale asi je dobře, že Woodyho krátce před Tajemnou vraždou opustila Mia Farrow. Ani při veškerém jejím talentu by spolu netvořili tak dokonale sehraný pár jako Woody s Diane. Jejich dva stárnoucí manželé, kterým diskuze o včasném rezervování společného hrobu ještě připadají úsměvné, tvoří dvojku ideální do další Allenovy vztahové komedie. Z vůle škodolibého osudu se však ocitají v noirovém krimithrilleru. Tajemná vražda výborně funguje jako komedie i jako detektivka, přičemž obojí nespojuje jenom skvělý jazzový soundtrack. Mít na to dost objemné plíce, u scény z výtahu tajím dech a řvu smíchy naráz. Kroužek televizí vyškolených vyšetřovatelů-teoretiků doplňují neméně šarmantní Alan Alda a Anjelica Huston. Allen cituje nejen Hitchcocka (autobus s živou-mrtvou je vyzdoben nápisem VERTIGO), ale taky třeba Pojistku smrti nebo Dámu ze Šanghaje, jejíž finále si v podstatě vypůjčil. Veškeré laškování s noirem každopádně nikdy nevytěsňuje prvořadé hláškování. Hlášek, které máte chuť okamžitě sdělit všem známým milovníkům chytrého humoru, není málo. Což je obdobný eufemismus jako „Jeffrey Dahmer zavraždil pouze 17 lidí“. 85% Zajímavé komentáře: Oskar, FlyBoy ()
Pocta noirovým detektivkám v opačném vizuálním kabátě. Pro Woodyho asi nikdy nebyla na prvním místě dokonalá kamera, lépe řečeno detailně vypiplané kamerové orgie. Nicméně, tahle krimi komedie funguje i tak. Pominu-li ještě kostýmy (prostě šílené hadry z přelomu 80ých a 90ých let), které odkazují k době, jež opravdu nemám rád. První půlka filmu mě tolik nebrala. Postupné rozvíjení teorií a odhalování případu mě ale nenápadně vtáhlo do příběhu a poslední půlhodinu, kdy už se mi zároveň chtělo spát, jsem koukal asi nejpozorněji. K Allenovi jsem si našel vztah přes filmy, které natočil v novém miléniu a vždycky jsem měl určitý problém s jeho nejstarší tvorbou. Tak třeba bude Manhattan Murder Mystery nový krok v našem vztahu. 7/10 ()
Na rozdíl od řady kolegů uživatelů se z tohoto filmu nestane můj oblíbený nebo nejoblíbenější film Woodyho Allena, ale to neznamená, že není skvělý. Napětí a humor jsou v dokonalém poměru a když čtveřice Allen, Keaton, Alda a Huston začne řešit vraždu, je to podívaná, pro kterou bych snad i zabil. "Sport mi změnil život." - "Já dávám přednost atrofii." ()
Sú diváci, ktorí filmy Woodyho Allena vyhľadávajú a bavia sa na nich. A okrem nich som ja. Nedokážem racionálne vysvetliť, prečo som dúfal, že sledovaný 21. Allenov film bude iný a lepší, ako bola dvadsiatka filmov pred ním. No nebol. Dopozeral som ho celý, nemám z neho vyrážky a jediné dobré, čo môžem o ňom prehlásiť, že v ňom občas prebleskly Allenove skvelé hlášky. Nebolo ich veľa, nevyplývali z deja, ale boli implantované a aj tak si ich radšej prečítam. Lebo voči Allenovi, ako literátovi nemám najmenšie námietky. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (18)
- Scéna v zrcadlovém sále je poctou Orsonu Wellesovi a jeho filmu Dáma ze Šanghaje, jehož hudba zní v pozadí. (Witta)
- Jako obvykle v Allenových filmech, je alespoň jedna z ženských postav spisovatelka. V tomto filmu je to Marcia Fox. (don corleone)
Reklama