Režie:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Alan Alda, Anjelica Huston, Zach Braff, Aida Turturro, Jerry Adler, Wendell Pierce, Ira Wheeler (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (175)
Moje nejzamilovanější allenovka. Třikrát chytřejší než Einstein po přečtení kompletního Ottova naučného slovníku, pětkrát výkonější než nejproduktivnější komunistický dělník plnící nad plán, desetkrát vtipnější než libovolný počet nejhumornějších faux pas vašeho života a rovnou stokrát promyšlenější než nejvychytralejší Baldrickův plán. Inu, prostě srdcovka. ()
I figured out how he killed her, made it look like a coronary. He gagged her and tied her to the treadmill, and then, he turned the exercise program up to Olympic levels. Co víc si mohl člověk přát, než mít zase po letech Woodyho Allena a Diane Keaton pohromadě v jednom filmu? Už to je něco mimořádného. Jejich slovní přestřelky a neurotické pohledy jsou tím nejlepším, co mohl filmový svět v těchto dvou géniích objevit. Když se k tomu ještě přidá zajímavý příběh, nezaměnitelný výběr hudebního po(d)kladu, detektivní čumák Aldy a nevyzpytatelná dračice Huston, vznikne něco tak ohromně zábavného a zároveň napínavého, jako je Manhattan Murder Mystery. ()
Zevšedňujcí manželství probere náhlá smrt sousedky a překvapivý nález její urny v kuchyni pod dřezem. Nudící se Carol v podání Diane Keatonové náhle chytne druhý dech, v čemž ji přiživuje její přítel v podání obvykle skvěle naloženého Alana Aldy, který o ni vždy jevil zájem. Larry (Allen), ačkoliv je to srágorka, si toho je vědom a tak je přinucen se do zprvu nesmyslného vyšetřování zapojit. Další Woodyho komedie, která tentokrát (podle mého) poněkud ubírá na šťávě, hláškovosti a vtipu jiných jeho děl, přesto se stále jedná o milou, zašmodrchanou taškařici se zajímavým finále ve starém kině. Woodyho průměr. ()
Na rozdíl od řady kolegů uživatelů se z tohoto filmu nestane můj oblíbený nebo nejoblíbenější film Woodyho Allena, ale to neznamená, že není skvělý. Napětí a humor jsou v dokonalém poměru a když čtveřice Allen, Keaton, Alda a Huston začne řešit vraždu, je to podívaná, pro kterou bych snad i zabil. "Sport mi změnil život." - "Já dávám přednost atrofii." ()
„Věřil bys tomu? Někdo zabil 12 lidí. Rozporcoval je a snědl.“ / „Tomu říkám alternativní životní styl!“ Několik dobrých hlášek a bonmotů, které Woody Allen jako obvykle vložil do dialogů, jeho přirozené herectví ve dvojici se skvělou Diane Keaton (byť chvílemi mi jejich dlouhé konverzační smrště v nervní náladě obou protagonistů připadaly i otravné), vtipné absurdní situace a nápad detektivky na pozadí manželského vztahu. To činí film příjemně sledovatelným a často zábavným, ale i tak můj celkový dojem a zážitek nejsou příliš výrazné. Možná je to tím Manhattanem, který jsem si (alespoň skrze filmy) oproti Allenovi nezamiloval, možná i tím, že klasická detektivka se pro mě s léty a počtem viděných filmů začíná stávat méně oblíbeným žánrem. Nicméně hlavní vinu dávám zpracování, které na mě z Tajemné vraždy místy budilo až dojem poloamatérského filmu a to jednak pro často otravně rozlítanou digitální kameru à la Dogma 95 (jakou překousnu v dramatu s hutnou atmosférou, ale v komedii mě dost iritovala), tak i pro zvláštní práci s hudbou, když tu najednou i klasický dialog začal naplno přehlušovat hlasitý bigband. Jediná scéna, v níž jsem vnímal dřívější nápaditost a zručnost typickou pro Allena jako režiséra, tak přišla až k závěru s přestřelkou v kinosálu během filmu Orsona Wellese. [65%] ()
Galerie (20)
Zajímavosti (18)
- Průběh natáčení provázel konec vztahu Woody Allen - Mia Farrow a místo natáčení byl v neustálém obležení papparazzi. (kenny.h)
- Woodyho Allena inspiroval jeden díl série filmů s názvem "The Thin Man" z roku 1934. Hlavní postavy napsal podle hrdinů Nicka a Nory Charles. (don corleone)
- Woody Allen původně plánoval vnést motiv filmu už do svého staršího filmu, Annie Hallová, ale nakonec usoudil, že z něj udělá hlavní motiv jiného filmu. (Martin00x)
Reklama