Režie:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Alan Alda, Anjelica Huston, Zach Braff, Aida Turturro, Jerry Adler, Wendell Pierce, Ira Wheeler (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (175)
Moje nejzamilovanější allenovka. Třikrát chytřejší než Einstein po přečtení kompletního Ottova naučného slovníku, pětkrát výkonější než nejproduktivnější komunistický dělník plnící nad plán, desetkrát vtipnější než libovolný počet nejhumornějších faux pas vašeho života a rovnou stokrát promyšlenější než nejvychytralejší Baldrickův plán. Inu, prostě srdcovka. ()
Na Woodym je půvabné, jak občas vezme nějakého klasika a předělá si ho podle sebe (Bergman, Fellini, bratři Marxové). Zde je patrný vliv Alfreda Hitchcocka. I když se Vertigo na autobusu údajně do filmu dostalo náhodou, náhodná rozhodně nemůže být podobnost s filmem Okno do dvora - je ten neškodný pán od nás z domu skutečně vrah nebo jsem se zbláznil? Woodymu se povedlo film skvěle vygradovat, pokaždé se objeví něco nečekaného, právě jako v Hitchcockových filmech. Jde tedy o příjemnou žánrovku, o slušnou detektivku obohacenou navíc o nezaměnitelný inteligentní humor. ()
Pokud mate dostatek usili a nervu na prohrabavani se tim obrovskym kopcem hnoje, ktery je obecne povazovan za filmografii Woodyho Allena, neni vylouceno, ze jednou za cas narazite na prekvapivy klenot, ktery se da oznacit za vyborny film. Uz se mi to stalo jednou pri Cassandra's Dream a s Manhattan Murder Mystery u me Woody opet skoruje. Kvalitni scenar, element napeti, vtip, s Diane Keaton tvori skvely team... Skoda, ze se neco takoveho Woodymu povede tak jednou za dekadu. Mozna kdyby si prestal honit ego nad kvantitou sve filmove sbirky, dal si na cas, behem ktereho by se zameril na kvalitu, mohl z nej byt treba i dobry reziser. "I can't listen to that much Wagner, I start to get the urge to conquer Poland." 7/10 ()
Jak víš, že to byla ona, vypadal tam popel, snad na paní Houstonovou? Nebylo to možná tak silvestrovské, jak jsem čekal, ale paráda. Takhle si představuji inteligentní komedii. Tentokrát navíc nejen zábavná, ale i napínavá Allenovka s nezvykle epickým finále, která navrch skvěle pobaví a po skončení vlastně nemám, co vytknout. Diane Keaton+Woody jako ta aktivní a ten zastrašený jsou skvělá dvojka a líbili se mi tady třeba více než u Annie Hallové v sedmdesatkách. I když se blíží Silvestr, tak mi veřte každé slovo o genialitě tohoto filmu o geniálním zločinu. Neumím blafovat ()
Opět jsem si potvrdila, která allenovka je moje nejoblíbenější...hned ta první, kterou jsem viděla (a už tenkrát, angličtinou nevládnoucí, jsem Tajemnou vraždu zbožňovala). Kdoví, v čem tkví její kouzlo, protože se celou dobu tváří jako obvyklé, ničím nevybočující Woodyho dílo. Především je to můj feel good movie. A pak asi od všeho trochu: mix žánrů, dějiště (podzimní New York), hlášky (Larry, I think it's time we reevaluated our lives.-Larry: I've reevaluated our lives. I got a 10, you got a 6.) a především mimořádný herecký ansámbl, který se navzájem úžasně doplňuje (viz scéna fingovaného telefonátu). Největší pozornost upoutává Diane Keaton a přijde mi skvělé, jak je jí Woody rovnocenným parťákem, nesnaží se jí přehrát a drží se v pozadí až do chvíle, kdy se zapojí do pátrání, film se rozjede a začne být krom jiného i napínavý. Závěrečný dialog to korunuje (You've got to be kidding. Take away his elevator shoes and his fake suntan and his capped teeth...and what do you have?-Carol: You.). ()
Galerie (20)
Zajímavosti (18)
- Jedná se již o sedmý film, na kterém spolupracovali Diane Keaton a Woody Allen. Předchozí snímky byly Spáč (1973), Láska a smrt (1975), Annie Hallová (1977), Interiéry (1978), Manhattan (1979), Zlaté časy rádia (1987) a Tajemná vražda na Manhattanu (1993). (Nancy...)
- Jako obvykle v Allenových filmech, je alespoň jedna z ženských postav spisovatelka. V tomto filmu je to Marcia Fox. (don corleone)
- Scéna v zrcadlovém sále je poctou Orsonu Wellesovi a jeho filmu Dáma ze Šanghaje, jehož hudba zní v pozadí. (Witta)
Reklama