Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cary Grant hrá v tomto thrilleri šarmantného gambléra, ktorý však svoju finančnú nezávislosť iba predstiera, v prvej triede cestuje na "treťotriedne" lístky a nie je ani zďaleka taký anjel ako sa zdá. Raz si vo vlaku (v prvej triede) padne do oka s Joan Fontain a onedlho na to si ju vezme. A až po svatbe začne Joan odhalovať jeho skutočnú tvár. (POMO)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (120)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Na Hitchcocka možná trochu slabší, ale obecně velmi dobré a zajímavé dílo. Neuškodila by trochu kratší stopáž, ale na Caryho Granta a oscarem oceněnou Joan Fontainovou se dívá velmi dobře, takže to nakonec uteče jako voda. Záběry černobílé kamery jsou velmi pěkné, stejně jako pohledy do krajiny. Také hudba stojí za to. Příjemný film-noir s velmi hezkým obsazením. ()

aniiicka 

všechny recenze uživatele

Můj velmi velmi oblíbený Hitchcock. Značnou část taková pěkná romance a pak narůstající atmosféra nedůvěry a strachu. Film si mě získal hlavně svou ústřední dvojicí - Cary je tu (ač ve stínu, toho, že je podvodník a dokonce vrah) nesmírně okouzlující, vlastně většinu času vystupuje jako ve svých komediálně laděných snímcích - s šarmem a světácky a jen občasně a postupně častěji sledujeme společně s hlavní hrdinkou různá zneklidňující fakta. Cary byl ve své úloze perfektní a své postavě přesně vtiskl náznak skrývaných úmyslů a tajemna. Vynikající a Oscarem po právu oceněná krásná Joan Fontain působí jako vždy křehce a pro roli nevinné, Carym okouzlené Liny byla, myslím, tou nejlepší volbou. Hitchcock ji obsadil dvakrát, takže patřila společně s Ingrid Bergman nebo Grace Kelly mezi jeho oblíbenkyně. Četla jsem asi desetkrát, jaký Hitchcok plánoval závěr a bylo by to asi velmi zajímavé :), nicméně skutečný konec je pro mě naprosto ok. :) Spolu s Notorious moji nej černobílí Hitchcockové před jeho zlatými padesátými. :) ()

Reklama

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Hitchcock nedělá z diváka blbce. Dnes Vám v každém druhém thrilleru celou dobu podsouvají „svou“ pointu, aby Vám pak na konci hodili celý film na hlavu a s úsměvěm Vám oznámili, že všechno je jinak. Jak „geniální“…:( Tohle je ale stará škola. Nejen, že na konci si divák nepřipadá jako podvedený trouba, ale navíc si celou dobu užívá precizní atmosféru nejistoty a spolu s hlavní hrdinkou postupně odkrývá, pátrá, pochybuje, dumá a váhá… Skvěle obsazené i zrežírované. Bavil jsem se. P.S.: oslovovat svou drahou choť „opičko“, to mohlo projít snad jedině Carymu Grantovi :-) ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Žánry se nám tu trochu splašily a zřejmě ukopaly pana romantického s dramatem k smrti. Hitchcockovské srdeční záležitosti mi nikdy moc nevoněly. Po prvním setkání obvykle dochází k žádosti o ruku a je vymalováno. V Suspicion je však tato zkratka k oltáři mnohem uvěřitelnější, možná i proto, že motivací obou hrdinů nebyla pouze bláznivá láska na první pohled, ale i pragmatičtější důvody. A tak jsem i díky jak jinak než skvělému Cary Grantovi a přitažlivé Joan Fontaine Mistrovu červenou knihovnu akceptoval s menším cynickým pohrdáním. Na řadu však přijde i thrillerové koření a vztah našich hrdliček nazná vážných trhlin, které se víc a víc rozevírají. Na mé gusto se však Hitchcock do napínání strun pustil až příliš zvolna. Než se od drobností dostaneme k obavám a skutečnému napětí uběhne spousta času, sic díky hereckému obsazení vcelku příjemně stráveného. Kýžené gradace napětí se dočkáme, ale Mistrův závěrečný úhybný manévr mi přinesl další zklamání. Tři a půl hvězdy udělit nemůžu, tak za čtyři. Viděno během Season Challenge tour 2015 ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Variácie partnerskej úprimnosti. Od lásky za hrob k náznakom nezrovnalostí až po odhalené lži. Všetko smeruje k vražednému podozreniu. Očakávanú pointu stlmí nečakaný záver, naznačujúci, že častokrát v prípade podozrenia ide o vykonštruované nepodloženosti. Vyvolané sú strachom, zrodeným zo sledovania príbehov plných temných koncov v bulvári a správach. Spravodajstvo už dlho slúži primárne udržaniu spoločnosti v permanentnom ohrození a strachu. Koniec filmu Podozrenie je síce dôsledkom režisérovho ústupku producentom, no vzhľadom na vývoj príbehu ide o koniec nečakaný. Evokujúci vyššie napísané: ľudia sú plní podozrení, či už voči chamtivým a ľstivo zákerným úplatným politikom, ambicióznym a cez mŕtvoly idúcim kolegom až po neverných partnerov, snovajúcich temné úklady. Mnohokrát ide v skutočnosti o bludy podnietené všeobecnou paranoiou plynúcou z obsahov mediálnych výstupov. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (19)

  • Když ke konci filmu nese Grant Fountainové sklenici mléka, vypadá to, jako by zářila. Není to náhoda. Hitchcock umístil skutečně do sklenice malý reflektor. (Hwaelos)
  • I když závěrečná scéna nebyla dle režisérových představ, byl nakonec rád, že mu studio RKO Radio dalo svobodnou ruku při natáčení. (SeanBean)
  • Po jedné z projekcí nařídil producent R.K.O. snímek přestříhat a očistit tak od momentů, které poukazují na Granta coby vraha. Tím se ale stopáž filmu snížila pod hodinu a šéf společnosti dovolil Hitchcockovi vrátit snímek do původního stavu. (Hwaelos)

Reklama

Reklama