Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvojice, pro kterou autoři oceňovaného televizního filmu J. Otčenášek a J. Balík použili příměru veronských milenců, není ani mladá a ani její příběh nekončí tragicky. Svého Romea a Julii na konci listopadu (ve skvělém hereckém podání obou hlavních představitelů) sledují autoři s pochopením, zatímco ne bez ironie kreslí ty, kteří jim jejich cestu za pozdním štěstím komplikují… Když se šedesátiletý Karel Pluhař (K. Höger) seznámí s Marií (D. Medřická), ženou v mnohém nešťastnou, pocítí, že chopí-li se této příležitosti, bez ohledu na malicherné zájmy a zábrany, může se ocitnout na prahu nového štěstí. Společně s Marií poznává, že se člověk nemá vracet k planému lítostivému vzpomínání, ale až do poslední chvíle života má s nadějemi a kurážnou podnikavostí hledět vpřed. Jen tak se mu život bohatě znásobí, nezadržitelně uplývající čas ztratí svou drtivou hořkost a člověk nepozná tíživé myšlenky stáří … (Česká televize)

(více)

Recenze (96)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Bol som primerane zvedavý na televízny film, ktorý v dobe svojho vzniku z nejakých dôvodov unikol mojej pozornosti a som primerane sklamaný. Keby sa dali vypreparovať scénky oboch hlavných predstaviteľov bol by som veľmi spokojný. Ale schematické postavičky ich príbuzenstva a najmä zábery, ktoré mali dokumentovať vtedajšiu dynamickú a zaujímavú súčasnosť ťahajú toto dielo prudko dole. Tie hviezdičky sú dosť slabé, aj keď patria dvom hereckým a ľudským velikánom. ()

tranquill 

všechny recenze uživatele

"Vy jste všichni jako egyptský mumie, ale já jsem ještě neobrostl mechem, já jsem ještě živej!" Napřed mi to přišlo jen jako černobílé psychologické melodrama a hned zpočátku hláška: "...nebo ještě lépe, družstevní mládež opéká brambory...", naštěstí byla jen ojedinělá a Karel Höger to pak ke konci smazal svou moravštinou, která asi režii unikla a mě potěšila :-) No a pak se z té romantiky vyvinulo kvalitní rodinné drama o sobeckosti. A především o hereckém výkonu mistra Högera. ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Dost mozna nejlepsi televizni film, ktery byl kdy u nas natoceny. Ten film nema jedinou slabinu, vyborny scenar Jana Otcenase, hezka hudba Karla Marese a rezie Jaroslava Balika je vyborna. Co tento pocin ale radi k nesmrtelnym dilum je uzasne herecke duo Hoger-Medricka, fakt nadhera. Vyborne zahrane jsou i vedlejsi role Teply, Langmiler, Svormova, Hardbolcova... Doporucuji vsem, nejen romantikum:-)! ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Dnes jsem ho viděla poprvé a musím se přiznat, že mě vzal za mé, od přírody, romantické srdce. V černobílém provedení s nádhernou, melancholickou Marešovou hudbou jsem sledovala příběh dvou lidských duší v podzimu jejich života. Karel Höger dokázal zahrát stárnoucího ovdovělého muže tak ú-chvat-ně! ... bez dechu a se sevřeným hrdlem pozorovala jsem jeho herecký koncert. Dokázal se vzepřít rodině, svým dospělým dětem a prosadit si být po letech znovu šťastný, mít pro koho žít, chtít opět někoho milovat a chtít být milován. Spolu s Danuškou Medřickou tvořili nádherný pár dvou lidí po sobě toužících a zároveň bojujících s vnitřním ostychem odpoutat se od svého současného zázemí. Tedy hlavně Dana, Karel byl ten, kdo spíš bojoval za oba. ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Natočit poetický film pro náctileté a o náctiletých není problém. Už vůbec není těžké vyrobit romantické dílo o lidech středního a mladšího středního věku. Ale udělat inscenaci o stárnoucích lidech tak, aby dojímala a přitom nebyla lacině sentimentální, aby nenudila a současně bavila, abychom s hrdiny dýchali a prožívali jejich ne právě nejmladší starosti – to je umění. Ale ono se to točilo, když byly k dispozici takové lidsky i herecky vyzrálé osobnosti, jakými byli Karel Höger a Dana Medřická. S nimi snad hrála i ta lavička v parku. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se v Praze (např. Pluhařův dům se nachází ve Střešovicích, ul. Cukrovarnická), dále v Písku. Most, jenž Pluhař (Karel Höger) stavěl a s Marií (Dana Medřická) navštíví, je dálniční most mezi Senohraby a Hrusicemi. (rakovnik)

Reklama

Reklama