Reklama

Reklama

Dahmer

Trailer 1

Obsahy(1)

Řezník. Zvíře. Monstrum. Pravdivý příběh masového vraha přezdívaného děs přírody. Mezi jeho narozením v letech 1960 a smrtí v roce 1994, kdy zemřel rukou spolubydlícího ve vězení, Jeffrey Dahmer proslul vraždou sedmnácti mladých mužů. Byl kanibalem, který čtvrtil a konzumoval své oběti, za což byl posléze odsouzen na doživotí. Co se musí stát, aby se z citlivého člověka stalo monstrum? O tom všem vypráví ojedinělý filmový projekt Dahmer. (Intersonic)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (86)

kaposlav 

všechny recenze uživatele

No moc tu nemám čo chváliť. Výber herca pre hlavného "hrdinu" bol dobrý, ale vadili mi najmä tie prestrihy a behanie zo scénky do scénky. Podla mňa by to bolo lepšie chronologicky natočené od dectva až po odsúdenie či jeho smrť. Neviem či za to mohol rozpočet, ale zachitili vo filme len polovičku z toho čo som chcel vidieť, keďže dnes som pozeral aj dokument o Dahmerovi. Film je pre mňa sklamanie a nie je hodný ani 3*, ktoré udelujem filmom lepšieho priemeru. ()

A.L.E.S. 

všechny recenze uživatele

U hodnocení a psaní komentáře jsem byl vážně na rozpacích. Jeremy Renner byl vážně fantastický a kolikrát mi přišlo, že je to jen jeho pseudonym. Jak už tady někdo psal, není to životopis jako takový, ale spíš pár dní ze života homosexuálního úchylného vraha s poměrně nezvyklými a o to brutálnějšími mučícími metodami. Ale líbí se mi, jak je současnost pojímaná ve filmu prokládána ústřižky z jeho mladších let. Jen díky jeho aktuálnímu zevnějšku se však v ději neztratíte, což je důkaz, že ho jeho morbidní úchylky provázely zřejmě od puberty. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Celou dobu přemýšlím, jestli je dobře nebo ne, že tvůrci film otvírají spoilerem. Reálně je asi nemožné zařídit si diváka, který by z novin a filmů a ázetkvízů a podobně nevěděl, kdo to je Dahmer a co udělal, ale coby kdyby. Skladebně a filosoficky: Bylo by od tvůrců více protřelé, kdyby někoho nejprve ukázali, jak balí čokoládové Santa Clause do staniolu, a potom pomalu odhalili, že je to sériový vrah, a nebo je rafinovanější, když prvně na rovinu řeknou, že je to sériový vrah, a úvodní sekvence, ve které je představen publiku, ho ukazuje zabalovat čokoládové Santa Clause do staniolu? - Tuto větu jsem sestavovala posledních pět minut a popravdě si teď připadám jako Oscar Wilde. Většinou mám s filmy o skutečných vrazích morální problém, neboť z nich mám velmi nepříjemný pocit, že pomáhají vytvořit mystický opar fascinace kolem svých objektů (týká se to hlavně filmů o Mansonovi a Chapmanovi, kterých jsem viděla víc a snad všechny mě strašně znechucují přístupem tvůrců - s výjimkou rekonstrukce Helter Skelter z roku 76), ačkoliv reálným cílem by mělo být uvrhnout takové tvory do zapomnění bez slávy a pozornosti. U tohohle filmu ten pocit "obdivné" fascinace nemám. Film zůstává tak low key, jak to jenom jde, hlavní hrdina není sebezvaný mesiáš, který by hledal skryté kódy a měl dojem, že hovoří s bohem a dělá svět lepším místem. Hlavní hrdina je netečný blbeček, co chodí po domě svojí babičky a v pracovních rukavicích vyhání ven vránu. Tvůrci se nesnaží příběhem manipulovat, aby vynikl nějaký message, ale soustředí se na zobrazení událostí jako takových. Při přemýšlení o své diplomce jsem dospěla k tomu, že existují dva druhy filmů: Ty, které používají emoce k tomu, aby diváka dotlačili tam, kde ho chtějí (a těm filmům dávám odpad, i kdyby byly oscarové). "Ty druhé" filmy, a mám za to, že mezi ně patří i Dahmer, se věnují emocím samotným, a výsledný smysl se individuálně skládá až v divákově hlavě. Díky tomu mi nevadí nic z toho, co ostatní komentující filmu vyčítají - absence kontextu, žádné snahy o "mapování života", "málo faktů", chladnokrevnost - naopak to považuji za výsostné kvality přístupu tvůrců. Co za kontext by si tak nespokojení diváci představovali? Mně stačí jedna scéna mezi synem, otcem a babičkou a hned vidím všechny spodní vody úplně jasně. Trochu se až stydím říct, že se mi zdá film o takovém člověku být dílem s přesahem, ale na druhou stranu, když to můžu říct i o snímcích o "fiktivních" hrůzách, měla bych toho být schopna i tady. Protože při dalším přemýšlení o své diplomce jsem dospěla také k tomu, že žádný film, ani z ranku "based on a true story", nikdy není pravda, všechno jsou to pouze možné světy, které jsou si při posuzování rovny. A abych nehovořila jen ve filosofických kategoriích, tak se mi hrozně chce pochválit casting - a nemám ani tak na mysli Rennera, ten je tak nějak implicitně dobrý a o jeho hereckých parametrech jsem se onehdy rozepisovala u filmu Zkřížené cesty, hlavně chci zmínit všechny ty více či méně důležité vedlejší role, protože mi všichni připadali neuvěřitelně přesní - od holek, co se hádají s policajty o život nahatého Asiata, přes nahatého Asiata s tak lákavým nitrem, přes roztomilého kolouška, co prodává nože, demonstruje jejich schopnosti na sobě a má rád ryby, po bělovlasého otce v obleku, který v Pandořině skříňce hledá prsten od svojí první lásky. () (méně) (více)

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Jeffrey Dahmer si opravdu zaslouží lepší filmové zpracování než je tato povrchní sonda do jeho mysli. Příběh je založený na několika událostech jeho života, ale téměř žádná scéna není dotažená do konce a divák je tak odkázán na svou fantazii, k čemuž mu jistě dopomůže nastudovaní některých faktů před samotnou projekcí. Především metody usmrcování obětí, pokusy s jejich těly a praktiky, které s nimi prováděl. Bez toho všeho by snad film působil ještě nudněji a až na krátkou informaci na na začátku a na konci filmu je velkým prohřeškem naprostá absence toho, jak byly oběti nalezeny a jak byl samotný Dahmer dopaden, či jak jeho případ skončil. Snímek navíc postrádá jakékoliv tempo a závěrem víceméně vyšumí. Ale nejen negativním byl tento film. Reputaci zachraňuje vynikajícně hrající Jerremy Renner, který má tak nevinně úchylný pohled, že bych k němu domu na pivko asi nezašel. ()

Jello Biafra 

všechny recenze uživatele

Jeffrey Dahmer bol americký sériový vrah, ktorý v rokoch 1978 až 1991 zavraždil celkom 17 ľudí. Bol to úchylný sadista, nekrofil a kanibal, ktorý sa neštítil tých najodpornejších praktík. Svoje obete štvrtil, rozpúšťal v kyseline a časti tiel si dokonca nechával ako svoje trofeje. Titulný film sa jeho prípadu venuje ozaj len veľmi povrchne a sleduje drobné epizódy z jeho vražedných výprav. Viacej sa tu však tvorcovia snažili načrtnúť jeho psychologickú stránku a myšlienkove pochody tohto vraha. Jeremy Renner zahral Dahmera obstojne, ale film ako celok nudí a nedrží pohromade. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (13)

  • Sexuálnimi preferenciami Dahmera bol brutálny sadizmus, domosexualita, erotická asfyxia, orgánový fetišizmus, nekrosadizmus a nekrofília. (Carol Pifková)
  • Vo filme používa polícia Milwaukee čiernobiele autá. V tom čase však mala tamojšia polícia iba biele, čiernu farbu pridala až v roku 2008. (misterz)
  • Modus operandi Dahmera boli kladivo, sekera, nôž, mačeta, kyselina, uškrtenie, rozrezanie, znásilnenie, nekrofília a sadizmus. (Carol Pifková)

Reklama

Reklama