Režie:
Michael MooreScénář:
Michael MooreHudba:
Jeff GibbsHrají:
Michael Moore, Matt Stone, Marilyn Manson, Denise Ames, Arthur A. Busch, Barry Glassner, Rob Huebel, Leon Errol (a.z.), Adolf Hitler (a.z.) (více)Obsahy(2)
Vážný i humorný, sarkastický pohled na posedlost USA zbraněmi. Na pozadí masakru na Columbineské střední škole se režisér Michael Moore vydává na pouť po Spojených státech, aby blíže prozkoumal příčiny, které ženou Američany neustále žít v paranoidním strachu před zlem, servírovaným všemocnými médii. Slavný celovečerní dokument se stal kasovním trhákem a vyvolal vášnivé polemiky mezi diváky. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (392)
Že by někdo natočil dokumentární film o největší "školní" tragédii v USA, o dalších velmi vážných faktech účinnosti střelných zbraní mezi civilisty na celém světě a já se u toho budu nahlas smát ?! Tenhle film je nejlepší důkaz že to jde, i když vám ten úsměv na rtech nikdy moc dlouho nevydrží. Spíš vás autentické záběry (a nejen ony) zatlačí do posledního kouta v křesle._____Po skončení filmu bychom mohli několikrát nařknout Moora z manipulací s fakty a z úmyslu především na filmu vydělat. Možná až se nám to srovná v hlavě - zítra, pozítří..... Při závěrečných titulcích si myslím, že to nedokázal nikdo ! Je to tak silné, že to donutí k přemýšlení asi každého. A pokud to tak dopadne, pak díky pane Moore. ()
Je jednodušší udělat strašáka z Marilyna Mansona a počítačových her než hnát k zodpovědnosti za vraždění ve škole v Columbine hlavu státu. Michael Moore problém kolem násilí, strachu z ohrožení a potřeby obklopovat se zbraněmi pojal velmi důkladně - od prvnáčků až po politické špičky, křížem krážem národy a jejich násilnickou historií. Na všechny otázky sice nedostanete odpověď, ale každopádně v něm dostaly USA pěkně na prdel. ()
Moja prva Mooreovka. Čakal som viac. Najviac ma sklamalo to, že som čakal kruto sarkasticku záležitosť a miesto toho Moore často padá do sentimentu. V druhej polovici sa to navyše až nebezpečne začne podobať citovo vidieračským dokumentom. Vtipy v úvode s dobieraním si systému (banka) vyzerali sľubne. Chcelo to viac odvahy, viac investigatívnej žurnalistiky, viac skrytej kamery, viac zosmiešňovania ... maybe later, Michael ... ()
Nebudu zde hodnotit to, jaký pohled na věc mi Bowling for Columbine a Michael Moore vnucují. Nebudu zde hodnotit ani celkový obsah. Tentokrát budu hodnotit formu. Způsob, jakým Moore dokáže přesvědčit spousty lidí o tom, jak to ve "skutečnosti" je. Celkové zpracování je totiž bezchybné. Vše, co se během dokumentu na obrazovce objeví má ve filmu své pevné místo, všechno zapadá do krásného celku. Celku, který budou všichni ti paranoici a zastánci fantaskních teorií uctívat. Moore jim totiž dal to, po čem tak dlouho prahnou. Neříkám, že mě na dokumentu nezaujalo vůbec nic, to není pravda (část s Charletonem Hestonem byla skvělá, ovšem s tou fotkou už to opět Moore hnal někam jinam). Každý by si na věc měl udělat svůj vlastní názor. Bowling for Columbine je přesně takovým - vlastní názor. Michaela Moorea. ()
Zatímco ve Fahrenheitovi byl porušena základní dokumentární premisa vyáženosti, v Bowlingu nesděluje Michael Moore téměř nic k tématu celého filmu, jeho dokument je roztříštěný, nevyrovnaný, nemá žádný vývoj, nenachází vztah příčiny a důsledku. Pár divácky efektních nápadů (vrátíme kulky do Kmartu) jej nezachrání... ()
Galerie (22)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer Distributing Corporation (MGM)
Zajímavosti (11)
- V roce 2002 soutěžil snímek v Cannes jako první dokumentární film po 46 letech. (Kulmon)
- Navzdory obecnému povědomí, animovanou scénku ve filmu nemají na mysli Trey Parker a Matt Stone, tvůrci South Parku. Stona však podobnost oné pasáže s jejich seriálem natolik rozzuřila, že se mu to rozhodl vrátit jeho nelichotivým ztvárněním ve filmu Team America: Světovej policajt. (Othello)
- Na festivalu v Cannes se film dočkal 13minutových ovací ve stoje. (Kulmon)
Reklama