Reklama

Reklama

Nikdys nebyl

  • Velká Británie You Were Never Really Here (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Joe je válečný veterán, který si nese celou řadu jizev. Nejen z nasazení v Afghánistánu, ale i z dětství, kdy musel čelit brutálnímu otci, a ze své kariéry agenta jednotky FBI pro boj s prostitucí. Svůj bezvýchodný život tráví mezi domem, kde žije jeho podivínská matka, a nebezpečnými misemi, na nichž zachraňuje ženy, které se staly oběťmi obchodu s bílým masem. Významný senátor si ho najme, aby přivedl zpět jeho nezletilou dceru, která skončila v jednom z anonymních domů, v nichž kvete dětská prostituce. Joe bere své osvědčené kladivo a vydává se na další výpravu za spravedlností. Tentokrát však nezůstane jen u záchrany bezbranné ženy. Joe mimoděk zasáhne do pedofilní sítě, jejíž vlákna vedou vysoko... Od té chvíle se jeho existence dostává do krvavé spirály, jejíž násilnost překonává i předchozí traumatické zážitky. (Film Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (247)

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem něco mezi Old Boy a Driver s troškou Taken, ale dostal jsem cestu za pomstou s hudbou, kterou bych čekal spíše u kyberpunkového anime a táhlými pasážemi, které tzv "kladivo" scény nedokáží vytáhnout, pár lepších nápadu tam ovšem je. ()

schizmo 

všechny recenze uživatele

Jáchym v titulní roli násilnického thrilleru si to mrská, jako by byl pro podobné role narozen. Přitom ho známe z řady milých a dojemných kousků. Jenže doba pokročila a jemu sedne i tahle depresivní role. Bývalý voják a agent FBI jako osamělý mstitel s kladivem a dál si to asi dokážete domyslet. Film překvapivě přináší skoro až filozofický či artový rozměr plný reminiscencí do minulosti, jež jsou většinou jen naťuknuty a tak zůstávají opředeny tajemstvím a znepokojivým pocitem. Tomu solidně kontrastuje celá řada brutálních gore scén, takže jedinou nevýhodou je určitá rozpolcenost a s tím související ztráta tahu na bránu nebo vyloženě odbytej závěr. Jo, a taky soundtrack je tu řádně sick! ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

Britská režisérka Lynne Ramsay pět let po znepokojivé mateřské zpovědi Musíme si promluvit o Kevinovi (2011) natočila další těžko zařaditelný a polarizující snímek. Nikdys nebyl můžeme označit za „artovou verzi Scorseseho Taxikáře“, což je samozřejmě zjednodušující, avšak nabízející snadný klíč k dekódování díla, která sice oplývá obdobnou zápletkou, nicméně je mnohem čitelněji ukotveno v konvencích uměleckých filmů. Zatímco je v prvních dvou třetinách kombinace brakového žánrového modelu a nespolehlivého vyprávění ještě ozvláštňována zdařilými elipsami (Ramsay zde nikdy neukáže pravou akci, jíž předchází dlouhá příprava), poslední třetina však sklouzává ke zbytečným artovým klišé, když začne autorka stírat hranici mezi fikcí a realitou a zbytek nechává na divákovi. Snímek byl na letošním festivalu v Cannes oceněn za nejlepšího herce (Joaquin Phoenix) a nejlepší scénář, přičemž druhé jmenované ocenění je při pohledu na nabitou soutěž přinejmenším sporné. Ve výsledku jde nanejvýš o stylisticky zajímavý snímek (spojení hudby a střihu) s chameleónským hereckým výkonem, za nímž však dalece zaostává banální braková vyprávěnka, zbytečně znejišťována autorčinou snahou o přesah. ()

Azrael515 

všechny recenze uživatele

Nieco, ako keby Refn adaptoval Taxi drivera. Kratka stopaz ubehla pekne a miestami ma autorkine umelecke volby zbytocne rozptylovali.. Inymi slovami moc hipster neo-noir. Prilis schizofrenny, aby si vybral ci zaujme portretom anti-hrdiny alebo vizualom. Fajn soundtrack, fajn citacie, fajn maska a obcas trapny stylisticky prestrel.. ()

Lacike odpad!

všechny recenze uživatele

No ty vole, to bol zase zazitok. Na mna to trochu pôsobilo ako extra artova verzia Taxikara mixnuty trochu s Leonom. Pribeh o zabijakovi, ktory dostale ulohu, ktora sa vymkne a zacnu pribudat mrtvoly. Ale cele je to podane tak, aby to za kazdu cenu pôsobilo netradicne. Postavy su znazornene divne. Joaquin Phoenix ma cely cas sral. Vsetky brutalne sceny prebiehaju mimo zaber kamery, takze ani ich si neuzijeme. Ukazu nam zakazdym len vysledok Phoenixovho besnenia. No a zaver ma uz rozosmial svojou WTF pointou na plnu hubu. Nie, toto nie je film pre mna. To uz aj posledne extradivne Refnove filmy su pre mna prijatelnejsie ako toto. 0/10. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (6)

  • Po premiéře na festivalu v Cannes následoval sedmiminutový potlesk. (MLazi)
  • Lynne Ramsay po premiéře v Cannes řekla, že promítaná verze filmu nebyla konečná a ještě dojde k úpravám. (MLazi)
  • Film byl stále ve vývoji, když měl premiéru na filmovém festivalu v Cannes. (griph)

Související novinky

Britské nezávislé filmové ceny ovládla Favoritka

Britské nezávislé filmové ceny ovládla Favoritka

03.12.2018

Černohumorné kostýmní drama Favoritka od režiséra Yorgose Lanthimose (Humr, Zabití posvátného jelena) ovládlo letošní ročník Britských nezávislých filmových cen. Snímek zvítězil v rekordním počtu… (více)

Filmový festival Be2Can bude velká nádhera

Filmový festival Be2Can bude velká nádhera

02.10.2017

Čtvrtý ročník přehlídky prestižních festivalových snímků Be2Can uvede premiérově držitele Zlaté palmy z Cannes, snímek Rubena Östlunda Čtverec, který festival zahájí, film IIdikó Enyedi O těle a duši… (více)

70. ročník MFF Cannes

70. ročník MFF Cannes

28.05.2017

Jubilejní 70. ročník mezinárodního filmového festivalu v Cannes byl završen vyhlášením nositelů prestižních ocenění v neděli 28.5. Na festivalovém plakátu je letos vyobrazena herečka Claudia… (více)

Reklama

Reklama