Režie:
John HustonKamera:
Karl FreundHudba:
Max SteinerHrají:
Humphrey Bogart, Edward G. Robinson, Lauren Bacall, Lionel Barrymore, Claire Trevor, Thomas Gomez, Harry Lewis, John Rodney, Marc Lawrence, Dan Seymour (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Venku řádí hurikán, to ale není nic ve srovnání s bouří, která zuří v hotelu na Key Largo. Schovává se tu sadistický gangster Johnny Rocco (Edward G. Robinson) a drží na mušce majitelku hotelu Noru Templeovou (Lauren Bacall), jejího invalidního tchána (Lionel Barrymore) a bývalého vojáka Franka McClouda (Humphrey Bogart). McCloud je jediný, kdo je schopen se agresivnímu Roccovi postavit, ale zdá se, že realita poválečného světa z něj vysála všechnu chuť bojovat. John Huston se podílel na scénáři a obratně režíroval adaptaci hry Maxwella Andersona z roku 1939, ozdobenou pozoruhodným oscarovým hereckým výkonem Claire Trevor v roli Roccovy dobrosrdečné opilecké milenky. V Hustonových rukou se toto drama stalo působivou, žhavou klasikou. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (83)
Film Johna Houstona rozhodně není noirem a nemá žádný z jeho průvodních znaků. Snad až na to, že jde o okatě studiovou podívanou. Z šedivého průměru ho vytahují dobře napsané vedlejší postavy, Bogart, kvalitní gangster a krásná Bacallová (škoda, že neměla víc prostoru). Dialogy jsou patetické a bez špetky humoru, na druhou stranu napětí v poslední půlhodině, kdy zuří v plné síle bouře a když po jejím skončení odváží Bogart mafiány na Kubu, by se dalo krájet na nudličky. ()
Fandím spolupráci Johna Hustona a Humphreyho Bogarta, ale zde se až příliš projevuje skutečnost, že jde jen o pro film adaptovanou divadelní hru. Skoro bych řekl, že se zde Bogart mírně vytrácí vedle mafiánského Edwarda G. Robinsona. Ale přes to všechno nadprůměrný film, s nímž se hodinku a půl divák pobaví. ()
Čtvrtá (a nikoli poslední) vzájemná spolupráce dvou klasiků Johna Hustona a Bogarta. Navíc jde o čtvrtý (a tentokrát poslední) film jedné z vůbec nejlépe "jiskřících" dvojic stříbrného plátna Humphrey Bogarta s Lauren Bacall (což je zajímavější o tu skutečnost, že mezi nimi byl rozdíl rovného čtvrtstoletí). Key Largo vzniklo ve stejném roce jako jiný společný projekt prvně jmenované dvojice Poklad na Sierra Madre, v jehož stínu se tak trochu ztrácí. Což je nespravedlivé. Výsledek sice trpí jistou mírou studiovosti a tím, že se až moc okatě jedná o adaptaci divadelní hry, ale atmosféru jedné parné hurikánové noci by tomuto snímku mohla tiše závidět kde jaká slovutnější záležitost. A je to především Hustonovou zásluhou. Navíc kompletní herecké osazenstvo se rozehrává k velkým výkonům. Noir to sice ve výsledku zase tak moc není, ale o perfektní film jde nade vší pochybnost. ()
V roce 1948 natočil John Houston dva snímky. Poklad na Sierra Madre a Key Largo. Přestože prvně jmenovaný má lepší hodnocení a kritiky, mým “ favoritem “ je tento “ nízkorozpočťák. “ Možná je to I díky té ( již mnohokrát zmiňované ) “ lacinosti”, kdy je snímku vyčítána určitá studiovost a do očí bijící fakt, že se jedná o převedení divadelní hry – ( nějak to na mě působí veskrze kladně, takže jsem si s tímto snímkem postupující dobou “ vypěstoval “ určitý vztah a zamiloval si ho), ale spíše to bude příběhem samotným , gradující atmosférou, hereckým duem Humphrey Bogart-Lauren Bacall a především potom Edwardem G. Robinsonem coby Johnnym Roccem ( gangsterem vzpomínajícím na staré dobré časy prohibice ).Přestože number one je zde již jednou mnou zmiňovaný Robinson, těch pár společných záběrů Bogarta s Bacall má patřičnou sílu a pouze mě vždy utvrzují ve faktu, že jsou ( pro mě osobně) jednou z NEJ…jiskřivějších dvojic filmového plátna. Přestože mou srdcovkou, co se týče této dvojice je tento o 2 roky starší snímek http://www.csfd.cz/film/4176-hluboky-spanek/ , jedním dechem dodávám, že Key Largo je jeho důstojným “ bratříčkem “, ikdyž v tomto případě o NOIR zase tolik nejde. Jedno se ale J. Houstonovi musí přiznat. Je až s podivem, co se mu ( i s pomocí Richarda Brookse a herců ) podařilo vykouzlit, člověka strhnout a držet v napětí. A že by člověk mohl mít výtky k samotnému “ americkému “ konci. V tomto případě to Bogartovi i přeju. SPOILER! Přece ho nemohli nechat tvůrci na té lodi chcípnout, to by jim valná většina z vás ( nás) neodpustila…..85% ()
Mrazivý, mistrně stavěný noir, jenž graduje v jedné místnosti, odříznuté od světa zuřícím hurikánem. Bogart jako hrdina z nutnosti, jenž si svým "posláním" minimálně zpočátku není zcela jist a především jeho naprosto rozkošný protihráč Edward G. Robinson ve zcela uhrančivé roli bezskrupulózního mafiána. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (9)
- Štvrtý a posledný film, kde hrali Humphrey Bogart a Lauren Bacall pár. Piaty film bol plánovaný na neskôr, ale Bogart zomrel skôr ako sa stihol natočiť. (fishki)
- V scéne v prístave, keď prichádza hurikán, si je možné všimnúť, ako sú Norine (Lauren Bacall) vlasy a konáre stromov v popredí bičované vetrom, palma v pozadí sa však ani nepohne. (beso74)
- Gaye Dawn (Claire Trevor) spieva pieseň "Moanin' Low". Táto pieseň bola populárna na začiatku 30-tych rokov v podaní speváčky Libby Holman. (beso74)
Reklama