Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Klára Melíšková, Stanislav Majer, Eliška Křenková, Jiří Lábus, Jiří Dvořák, Bohumil Klepl, Martin Pechlát (více)VOD (1)
Epizody(5)
-
FOXTERIÉRY (E01)
-
HULIZA (E02)
-
TEL-EVÍZE (E03)
-
MAESTRO (E04)
-
BALBA (E05)
Obsahy(1)
Standa Pekárek má v životě tři přání: řídit volhu, jezdit pro redakci humoru a lidové zábavy a vozit Goťáka. Pětidílná minisérie Volha je adaptace stejnojmenného románu Karla Hynie napsaná neobyčejným, bizarním a přesně odposlechnutým jazykem. Lze ji vnímat jako svéráznou historii Československé televize s řadou neuvěřitelných, i když reálných „historek z natáčení“. Současně je však portrétem svého hlavního hrdiny – omezeného egocentrika, který vyniká ve vymýšlení drobných podvodů a triků – jak si nakrást benzín, zfalšovat počet ujetých kilometrů, podvést manželku, zbavit se konkurence. Logicky se pak stává rovněž spolupracovníkem StB (s krycím jménem Volha), který bez jakýchkoliv výčitek svědomí donáší na všechny své spolupracovníky a pasažéry. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (250)
CT se nam timto serialem zrejme snazila naznacit jak moc si mame vazit novinarskych karikatur typu Fridrichove, Wollnera, Zelezneho, Augustove a spol. Ja rikam najdi pet rozdilu. Vim leda tak o jednom - Moskvu vystridal Brusel. Jinak jsou na Kavcich horach porad ty stejny kreatury. Takze jo, herecky vykony cajk atd, ale za tu angazovanost, placenou z kapes nas vsech, nemohu jit vys, nez na tri hvezdy. ()
Vsadit na téma o normalizaci bych řekl, že je skoro jistota, viz. Pelíšky, Pupendo, Občanský průkaz,... Spousta lidí si to pamatuje, ví jak to chodilo, zasměje se. Já tu dobu nezažil, ale řekl bych, že byla vyobrazena docela dost trefně. S přimhouřením oka tehdy lidé chodili akorát do práce, do hospody a za ženskýma. Ať to nabere na autenticitě, Volha střídá retro záběry doplněné hudebním podkresem Matušky a jiných umělců. Dobrý hlášky samozřejmě nechybí, namaštěnej jak papír od sekaný, smrad jak když se srazej dva cirkusy. Kostýmy a celé to naaranžovaní muselo stát balík a vše je dost přesvědčivé. Hádek nezklame. Třesu vole. Jediná věc, kterou na tom Jižňáků nedávám, jsou ty jádrový hajzly. Protože to mám vždycky pocit, že mi u toho fandí celej barák ()
Škoda, že osmdesátky vzali tvůrci tak hopem, klidně bychom dva tři díly s příběhy Standy Pekárka navíc měli. Výborný seriál, a pokud jej někdo kritizoval v souvislosti s vulgarismy či čímkoliv jiným, je buď bolševik nebo debil. Pracující třída vypadala přesně takhle, a je úplně jedno, jestli to byl OÚNZ, MKD nebo jakákoliv jiná státní organizace. Nejlepší byli Jeřábek, Hádek a Dvořák s Přemyslem Burešem za zády, jo a Lexa Pyško hovoriaci po slovensky. Proč Křenkové dali ty brejle nechápu, poznal jsem jim až v předposledním díle. Asi poprvé se mi v něčem líbil i Bob Klepl. Zajímavé je, že hruď Anety Krejčíkové vypadá v roce 2022 (kdy se asi natáčelo) stejně, jako ve filmu Poupata (2011). Nejpovedenější retro, co u nás kdy vzniklo. ()
Popravdě, toho souložení a zvracení je tam na můj vkus až moc. Na druhou stranu, když se chlastá až do němoty, není se čemu divit. Pana Pekárka jsem nenáviděla, strašnej hajzl to byl, přesto, kolikrát mi ho, kvůli té jeho hlouposti, bylo i líto. Dokonce mě párkrát i pobavilo, jak se okolnosti vyvíjely v jeho prospěch, nebo jak rázně utřel paní režisérku/knihovnici (protože můžu být na té správné straně barikády, ale chovám-li se povýšeně, něco to vypovídá o mně, jako o člověku). Každá postava byla úžasně propracovaná, všechny měly dost prostoru se divákovi předvést, aby si k nim vytvořil vztah. Vyjímečná byla postava Pepy Horáčka, ta snad i místy trošku zastínila tu hlavní. Přes všechny ty prasárny, které agent Volha, vedomě či nevědomě, prováděl, mě stejně nejvíc zasahovalo to, jak se choval ke své rodině/ám, to se mi otevírala kudla v kapse. Nejvíc mě bavilo, jak postupem času každý dostal, co si zasloužil, ať už sám svou hloupostí nebo za pomoci druhé strany, a jak by si divák přál, tak to i dopadlo, hlavně v případě agenta Volhy. U pár scén v posledním díle mi bylo až úzko (matčino chátrání, pokus o zábavu se dvěma ženami pro syna a poslední povolání pana Pekárka). Musím říct, že se seriál opravdu povedl a že v člověku hodně zanechá. Bohužel, ať je doba taková nebo maková, svině jsou v každé z nich, a chce-li někdo někoho potrápit, nebo zničit, má na to zase jiné prostředky a hůl si vždycky najde. Je to o lidech. Takových Pekárků tady máme, egocentrických, prospěchářů a primitivů, i dnes. ()
„TEĎ JEŠTĚ VYMYSLET VAŠE KRYCÍ JMÉNO.“ … „VOLHA, TO ZNÍ DOBŘE!“… “ O tom, jak se chovali uvědomělý soudruzi a soudružky v 70tejch (a 80tejch) letech v Český televizi. Ovšem je to víc o těch neuvědomělejch… A není to nic pro puritány. Hádek – teda ten jeho Pekárek je přesnej! Takovýho týpka jste mohli potkat snad všude. (A možná ještě můžete...) Je fajn, že zase vzniklo něco, co nám bude připomínat tu naši, neradostnou minulost! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Seriál vznikl podle stejnojmenné knihy Karla Hynie z roku 2008. Ten v televizi pracoval a zemřel dva roky před vznikem seriálu. 2.) V době „normalizace měla ČST kolem 10 tisíc zaměstnanců. STB pouze předstírala, že jí má pod kontrolou… /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Galerie (297)
Zajímavosti (34)
- Vo filme zaznie pesnička Karla Gotta s nemeckým Bushidom - "Für immer jung" - hoci tá vyšla až v roku 2010. (Arsenal83)
- Postavy v seriálu jsou fiktivní – až na dvě výjimky. Jedna role se jmenuje Pavel Landovský a druhá Karel Gott. (Česká televize)
- Anna Geislerová hrála postavu režisérky Vlasty Válové s umělými zuby. (Česká televize)
Reklama