Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cheryl dostane od tajemného muže lístky na film do nově opraveného gotického kina a vezme s sebou kámošku Kathy. Z diváků se tam ale postupně stávají vraždící monstra. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (186)

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Scenár Dario Argento réžia Lamberto Bava. Je to šialené !!!! Talianska verzia Braindeadu, Evil Dead dvojky či Planéty terror ktorá vznikla skoršie ako všetky tieto filmy. Je to splatter ako sa patrí Dario Argento tam navymýšľať ohromne veľa vtipných nechutných situácií až mám taký pocit že sa Peter Jackson nechal trocha inšpirovať. Režírovať takúto "chujovinu" musela byť priam sranda. Od dvoch giallistov prekvapenie. Osemdesiate roky v tom najzábavnejšom duchu.... elektro bicie, metál, neustáli krik mladých slečien, poletujúce končatiny, všade prítomná krv, totálne nerealistické chovanie postáv a tak ďalej. Celí príbeh sa odohráva vnútri kina čo som ešte nikde inde nevidel . Zaujímavé je sledovať ako sa udalosti ktoré hlavné postavy vidia vo filme začínajú diať v ich prostredí. Začiatok sa možno vlečie v pomalšom tempe ako by sa patrilo , ale dokonca nestratí a nepoľaví nič. Scénka ako helikoptéra rozsekne dvoch zombiekov je perfektná. Za vrchol filmu považujem moment keď hlavný hrdina na motorke rozseká všetkých nemŕtvych samurajským mečom za jazdy..... to je epické. 4,5* dal by som aj plný počet no slabý začiatok a niekde nedotiahnutý strih ma nepustia. ()

Sabrewulf 

všechny recenze uživatele

V dětství to byla jedna z mých srdcovek, ale po letech je z toho studená sprcha. Jasně, už tehdy jsem tak nějak podvědomě dokázal trošičku rozlišit to, že Démoni a Pátky 13tého nepatří mezi stejnou kvalitativní sortu jako třeba Věc nebo Moucha, ale pořád jsem teď očekával aspoň neškodné béčko. S hrůzou jsem zjistil, že to nemá daleko k braku. Začnu nejprve pozitivy. Masky a gore jsou parádní, o tom žádná. Ty démonské ksichty působí odporně a strašidelně pořád. Hudba taktéž suprová, nejen songy ale i původní theme. A do třetice - strašně moc mě fascinuje koncept, prostě ta základní dějová kostra nalákaných lidí do uzavřeného kina, ve kterém jede film v "real time" módu. Nic objevného, ale rozhodně ne tuctové. A za to jsou všechny ty hvězdy. Jenže pak je tu něco, co celý film totálně pohřbívá. --- Herci. Jako já nevyžaduju nutně v hororech výkony Džeků Nicholsnů a Toníků Hopkinsů, ale naprosto ochromen jsem zůstal při zjištění, že tady se hraje na úrovni filmů Bruna Matteiho. Pokud jste někdy viděli nějaký z jeho "skvostů", pak víte, že sledování herců v jeho filmech už přímo fyzicky bolí, či minimálně vyvolává salvy smíchu. A to je přesně tady -  typ hraní, kdy herci všechny úkony dělají jakoby na povel. Za zmínku stojí třeba hádka feťáků kvůli rozsypané droze. Za naprostý herecký koncert však považuju scénu, ve které hlavní hrdinové hledají jiný východ a narazí na místnost někde na půdě, kde jsou jen samé zdi. Statický záběr - chlapi stojí uprostřed scény, ženské rozeseté po okrajích. Beze střihu následuje toto: Hlavní hrdinka naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit, druhá ženská naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit, třetí ženská naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit. Grandiózní. Celou tu ochotničinu pak ještě několikanásobně umocňuje naškrobený dabing/postsynchrony tolik typický pro osmdesátkové italské horory, kdy je ta angličtina pronášena s extrémně uhlazenou artikulací a bez jakýchkoliv ruchů jako echo apod. ("Dímns, instruments of ívl"). Těšil jsem se aspoň na kombo "motorka - katana - Accept", přičemž taková kombinace snad ani nejde pokazit a přece - namísto toho, aby scény byly uzpůsobené písničce, ve výsledku je to jen, jakoby jste si do libovolné akční scény v jakémkoliv filmu pustili libovolný nářez a čekali, jestli se něco z toho chytí. Navíc tam není ani žádná odezva ve stylu: seknutí - ruka pryč, seknutí - hlava pryč... Namísto toho jen máchání katanou zblízka. Ta scéna, na kterou jsem se prakticky celé roky těšil, mě zklamala neskutečně. Kdyby byl song alespoň celý, jenže on je nevhodně utnutý fade outem při kytarovém sóle, což je k danému dění na obrazovce tak brutálně mimo, až jsem se zařezával do křesla. Studem samozřejmě. Pak tu máme i hloupoučké chování postav, např. feťáci vlezou bočním vchodem do kina, dojdou k hlavnímu vchodu a když vidí, že se tam dělo něco nekalého, řeknou, že musí najít východ ven a jdou hledat všude možně, jen ne tam, odkud přišli. Film, jež by hrozně moc potřeboval remake, ale s tím, že se zachová stejná podoba bubáků (víme, jak dopadl Evil Dead). Normálně jde o parádně nechutnou podívanou, jakmile se ale začne mluvit/hrát, padá neskutečně na hubu (i v rámci nostalgie). P.S: Zařazení feťáků do děje jsem vůbec nepochopil, nemělo to tam vůbec žádný vliv, protože dveře kina se stejně dokázaly otevřít samy od sebe. P.S.2: Smáš évryfing! Smáš évryfing! Smáš évryfing! () (méně) (více)

Reklama

SeBig 

všechny recenze uživatele

Jooo tak takovýhle filmy fakt můžu. Nehodnotím podle toho jak moc jsem se lekl nebo jaky byli efekty spíš na opak abych pravdu řekl lekačky moc nemusím a tohle lekačka nebyla i když to několikrát v pár záběrech vypadalo že se leknu tvurci ztoho nakonec lekavou scénu neudělaly ale nakonec jsem se teda fakt lekl ale nebudu tady řešit lekání :) ted k filmu miluju přesně tyhle typy filmu! Béčka, spousta krva, film naplněnou štávou akce a přehnanosti který proste běží celej film a žádné nudné pauzy a vysvětlování prostě to jede od minuty k minutě a tohle prostě jo! Nepochopil jsem to stim vrtulníkem a řikal jsem si že je to něco jako Braindead a Návrat oživlych mrtvol ale narozdíl od Braindead tohle bylo aspon od začátku dost dobrý a napínavý né prodloužený a nudný..a s návratem to srovnávám jen kvuli tomu že je to skoro to samý hlavne to spojuje tyto slova 80 léta, krev, monstra, vtipné scény to stačí! Vracím se ke scéně s vrtulníkem pak se to všechno nakonec vysvětlilo hlavně nakonci to bylo dobry :-D. Dokonce jsou tam nějaké scény vtipné proto to spojuji s Návratem Oživlých Mrtvol. A když jsem si řekl že je film přesně podle mího gusta musim tomu prostě dát ty čtyři! + chválím SOUNDTRACK excelentí skladby a výběr! ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Určitě jeden z nejvýraznějších hororů 80. let. Originální svým příběhem, akcí, gore i velkolepým finále s bonusovou tečkou. Démon je v každém z nás, tak se ujistěte, že se kino, kam večer půjdete s kamarády, nejmenuje Metropol a že na pravé tváři nemáte krvavý šrám... 1,8 miliónů dolarů(rozpočet) ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Podle originálního příběhu Dardana Sacchettiho. Hudbu dělal Claudio Simonetti a přizval si takové skupiny a lidi jako je - .....Mötley Crüe....., .....Rick Springfield....., .....Pretty Maids....., .....Go West....., .....The Adventures....., .....Billy Idol....., .....Accept..... a .....Saxon...... Ten film dostal v čechách specifický názef a víte jaký? Metropol. VHS verze, která tady kolovala totiž neměla začátek a začínala až scénou v metru, kdy Charol dostává vstupenku do kina. Kino nese název Metropol - tak proto ten pseudonázev. Hlavní hrdinka filmu Charol nese, na začátku snímku, v podpaží knihu, kterou napsal Béla Bartók s názvem Mikrokosmos a kdyby ta VHS-ka začínala tímto, těžko říci jak by to někdo pojmenoval. No, ale dost nostalgie, teď už každý ví, že snímek má název Démoni. Tak hurá do kina, vstup zdarma, tak koho zajímá, co budou promítat - právě začínáme. CITÁT - Dech smrti dává život monstru.......... Naprostá klasika, horor, krev, zombie, metalová hudba, akce, drama a brutalita ( Porod Kethy ) - prostě jeden z nejlépe natočených hororů, alespoň pro mně. Určitě si každý pamatuje scénu, kdy George a Charol sednou na motorku a za podpory písně Fast as a Shark od skupiny Accept http://www.youtube.com/watch?v=tTeXBTStek0 , začnou samurajským mečem likvidovat Démony. Tu scénu si pamatuju už po prvním shlédnutí a to je už hodně dlouho - je prostě úžasná. Nechci ten film jen chválit, najde se tam pár rozporů a nedostatků, ale masku na obličej, tedy ruku na srdce, tohle se prostě podařilo. A ještě pár songů. Od Mötley Crüe zazní Save our souls, od Billyho Idola uslyšíme White Wedding a třeba od Saxon je tu Every body up. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (15)

  • Rozpočet filmu byl 1,8 milionu dolarů. (Chatterer)
  • Michele Soavi se podílel na režii filmu. (Chatterer)

Související novinky

Reklama

Reklama