Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci... nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové.

Scény černého humoru se střídají s akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (129)

bobstock 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, fantaskní pohled do jedné zapadlé vesnice, kde se to napříč generacemi mele a směje, za přispění osudového příchodu cirkusáků, opravdu pitoreskních postaviček. Kontrast mezi jakousi dobou před 100 lety namíchanou s motorkáři, vrtulníky, stropním větrákem, digi hrou a šílenými postavami v kontaminačních oblecích jsem nepobral. Shyamalanova Vesnice nebo Trierova Melancholia, která mi to asi nejvíc připomínala, byla mnohem přímější a kompaktnější a všechno to rozuzlení si pochopitelně nechala až na konec. Tohle je ale Jakubisko a samozřejmě své Deaně dal fůru prostoru i s občasným přehráváním, plus za exteriér a celkovou filmovost. 70% ()

k212 

všechny recenze uživatele

Strávit dvě a půl hodiny ve světě, který stvořil Juraj Jakubisko v tohle filmu, je naprosto úchvatné a šílené zároveň. Po prvním shlédnutí jsem se fakt nedokázala odpoutat ani na minutu - magické. Výborní herci, vizuálně podmanivé, doplněné výbornou hudbou. Co víc si přát - jeden z vrcholů Slovensko-České kinematografie. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

"Rozum je tady jenom od toho, aby hledal vášním důvod." Magický realismus na mě vybafl z místa, kde bych ho rozhodně nečekala. Vzhledem k negativním reakcím svého okolí jsem jako jedinou platnou devízu očekávala Matěje Hádka s blonďatou parukou, a ač jsem se zprvu trochu zalekla osobitého (devadesátkového) vizuálu i hudebního podkreslení, které se mi na první pohled zdálo příliš laciné, tak se mi nakonec dostalo tak propracovaného prožitku, že si v podstatě vůbec nemůžu vzpomenout, co jsem to chtěla kritizovat, a taky by mi jakákoliv námitka připadala nepatřičná. Stavba příběhu mi opravdu velmi silně připomínala Márqueze, což je můj oblíbenec, ale nad tím, zda se ta díla dají k sobě skutečně připodobňovat, musím ještě popřemýšlet. Kolumbijec daleko víc pracuje s lidskou osamoceností v jakýchkoli společenských vazbách, zatímco Jakubisko vše zakládá spíš na kontrastu a konfrontaci - tupé stádo versus jedinci svobodní tím, že nepovažují názory ostatních za směrodatné, ale spoutaní zase sami v sobě. Velkým potěšením pro mě bylo sledovat postavu Vladimíra Javorského, který mi zase připadal jako vyloženě márquezovská figura, a všechny jeho povahové rysy jsou ukryty ve dvou výrocích, které pronáší na začátku a na konci jako symbol vnitřní proměny: "Jasná zpráva." a "Já už jsem všude byl." Vůbec bych celkově ráda pochválila herecké obsazení, protože až archetypální rozdělení charakterů postav se velmi pěkně odráží už ve fyzické konstituci zvolených představitelů, natož pak ještě v hereckém výrazu. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Je mi to moc líto, ale tohle je vážně zklamání. Jakubisko naprosto ztrácející soudnost... Všechny ty anachronismy a nesmyly bych strávil, kdyby měly ve filmu nějaký smysl, ale ony nemají. Prostě jen jsou. Hloupé a bezdůvodné. Skoro jako celý tenhle film... Navíc, ani řemeslně to není až tak dobré, jak mohlo být. V podstatě jediné, co tu snad trochu stojí za zmínku je místy slušná kamera... Celkový dojem: 55% a to jsem ještě milosrdný... ()

curunir 

všechny recenze uživatele

Ak by som mal uviesť dôvody pre ktoré som sa rozhodol pozrieť si tento film boli to predovšetkým mnohé kladné ohlasy tu na CSFD, označujúceho za jeden z najlepších česko-slovenských porevolučných filmov (myslím, že sa s tým dá súhlasiť) a na majstrovsky skomponovanú hudbu (čakal som síce viac, ale i tak veľmi dobrá). Nejasná správa o konci sveta vyniká predovšetkým impozantnou výpravou a úchvatnými lokáciami (východné Slovensko) dokonale snúbiace sa dodávajú filmu unikátnu tajomnú až mystickú atmosféru. Okrem vizuálnej krásy však Jakubisko ponúka aj silný príbeh s mnohými nezabudnuteľnými scénami (útok vlkov) a vlastne tiež i uspokojivými hereckými výkonmi všetkých predstaviteľov. Jakubiskovu nanajvýš vydarenú a jasnú réžiu už nemá význam chváliť, vie veľmi dobre udržiavať pozornosť len posledných 30 minút mi prišlo občasne trocha zdĺhavých. Svojho času bol film najnákladnejším projektom, no po desiatich rokoch musel prenechať miesto ďaľšiemu Jakubiskovmu opusu - Bathory. ,,SKONČILI JSME. JASNÁ SPRÁVA..." ()

Galerie (23)

Zajímavosti (19)

  • Během premiérového měsíce vidělo film v českých kinech 40 353 diváků, což znamenalo tržbu 2 079 580 Kč. (cinema_cz)
  • Deana Horváthová, která film produkovala si zahrála i hlavní roli. (Halloween9)
  • Na nesnadné natáčení v realistickém prostředí režisér Juraj Jakubisko vzpomínal: "Příroda byla silnější než já. Sníh nám napadal na zelené stromy mnohem dřív, než jsme předpokládali a hlavně potřebovali. Chtěl-li jsem film dotočit a neběhat ještě dneska s kamerou po kopcích, musel jsem improvizovat a některé své původní představy redukovat. Příroda je velice krásná, ale bohužel i naturalistická a vůči tvůrcům neuvěřitelně krutá. Víte, já jsem se divil, proč Fellini na sklonku života točil v atelieru i moře, a zdá se mi, že na Nejasné zprávě jsem to velice přesně pochopil, když nám příroda během celého půl roku natáčení ani jednou jedinkrát nevyšla vstříc. V atelieru máte moře, jaké chcete, světlo, jaké chcete, a poledne můžete natáčet třeba půl dne. Nejste stresován pomalou přípravou techniky, tím, že jeden herec ještě nepřijel, že sluníčko se neustále schovává za mraky... Jste v klidu, můžete se zabývat tím, čím se zabývat doopravdy máte." (NIRO)

Související novinky

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

25.02.2023

Československá kinematografie přišla o jedno ze svých velkých tvůrčích jmen, ve věku čtyřiaosmdesáti let totiž v pátek 24. února v Praze zemřel legendární slovenský režisér, scenárista, výtvarník a… (více)

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama