Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Irena (J. Bohdalová) je majitelkou a šéfkou velké prosperující firmy. Když přežije těžkou autohavárii, změní jí to život. Rozhodne se firmu prodat a ze získaných milionů podporovat i zcela neznámé lidi, kteří se ocitli v těžkých životních situacích. Takový nečekaný zvrat v Irenině myšlení a její charitativní úmysly se nelíbí nejen jejímu synovi (O. Vetchý), ale především jeho silně materiálně založené manželce (T. Vilhelmová). Do této doby charakterní a matku milující Jaroslav se tak nečekaně ocitne mezi dvěma dominantními ženami a prožívá osudové dilema. Má se dívat na to, jak jeho matka rozdává miliony, které měly už brzy spadnout do klína jeho rodině, nebo proti ní zakročit, a to s rizikem, že jejich vztah zůstane navždy ztracený? (Česká televize)

(více)

Recenze (156)

adriane9 

všechny recenze uživatele

Tahanice o prachy mě nikdy nebavily, ani ve filmech ani v životě, navíc paní Bohdalové tahle role moc nesluší, já ji pořád vidím jako komičku a ujetou ženskou v tom má pro mě kouzlo. Ani ta psychologie postav si tu moc nesedla. Každopádně nutno pochválit opět suprový herecký výkon svině, v čemž Vilhelmová vynikla co vím už podruhé a taky ten konec. To bylo hodně silný kafe. ()

jezurka42 

všechny recenze uživatele

Jeďte. Prachy dělaj člověka, doslova a do písmene. A zatímco pro mne zde zůstává sympatičtější ta starší generace herců, tak ta mladší mne iritovala. A to nejen nepříjemností charakteristik jejich jednotlivých postav (zde musí dojít k naprostému pochopení), ale též svým hereckým projevem, který byl víc neprofesionální než by bylo u takového projektu záhodno. Příště třeba i méně známé tváře, zato se schopností hrát vážnější, smysluplnější role než je u těchto zvykem. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pokud nemáte rádi Jiřinku a sere Vás pokaždé, když se lísá k aktuálnímu politickému esu, tak na film snad ani nekoukejte. Sice je to taková trošku lepší epizoda Rodinných pout na úrovni Života na zámku, ale nedá se jí upřít, že jsem ji měl tendenci dokoukat. Herecky to tu je (kromě Jiřinky) docela nabouchaný, ale u Ondry Vetchýho je třeba hrozně znát, že stačí horší film a už to jeho ztřeštěné chování vypadá spíš parodicky, než vážně. ()

Přemek 

všechny recenze uživatele

Je to škoda, že si Jiřina Bohdalová svým chováním vůči spolupracovníkům zajistila, že s ní je ochoten a schopen pracovat pouze devótní Zdeněk Zelenka, který poslední léta dokazuje, že prostě není schopen natočit kvalitní inscenaci. Navíc napsal i scénář, takže Bohdalka dostala k narozeninám k uzoufání tuctový příběh o prozřivší hrabivé milionářce, která po hraničním zážitku se smrtí přehodnotí své životní priority. Přidejte rodinného právníka a nepříliš loyální služku, schizofrenního syna a - jaké překvapení! - zlou a sobeckou snachu a máte koktejl na nedělní večer. Lid je nutno utvrzovat v odporných stereotypech, o tom žádná. O dalších hvězdičkách dolů rozhodl "nečekaný obrat" v půlce filmu, kdy se racionální (i když trošičku naivní) milionářka náhle rozhodne vystrnadit podplacené úředníky (ach!) střelbou z poplašné pistole. WTF!? To jako fakt? Od té chvíle jsem to musel přestat sledovat, takže nemohu popsat genielní herecký přerod Bohdalové ze sebejisté dürrenmatovské staré dámy ve fanyovský uzlíček nervů. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Je s podivem, že ve filmu postaveném na Bohdalce je ona víceméně v pozadí a hlavní housle má pod krkem Ondra Vetchý. A je velká škoda, že ze sebe nesetřepal Jirku Luňáka a té postavě nedal vlastní identitu. Naopak vynikající jsou Preiss a Vilhelmová a taky příběh. Ono to není nic objevného, ba dokonce ani nového, ale na to nedělní domácí žvýkání... ()

Galerie (83)

Zajímavosti (8)

  • Snímek se natáčel v Praze např. u Městského soudu ve Slezské ulici, psychiatrické klinice v Dobřanech, zámečku v Trnové nebo továrně Linet ve Slaném. Zámeček Trnová je ve vlastnictví bývalého ministra financí Ivana Pilipa a jeho manželky Lucie, kteří jej pronajímají k soukromým akcím. Natáčelo se i v psychiatrické léčebně Kosmonosy. (rakovnik)
  • Jako scenárista musel Zdeněk Zelenka sladit vývoj filmového příběhu s právní procedurou, která se týká zbavení svéprávnosti, takže byl vděčný za rady exministra zdravotnictví Ivana Davida i advokáta Tomáše Sokola. (rakovnik)
  • Filmovalo se i v restauraci LA BOCA v Praze v Truhlářské ulici. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama